• Sommarbrud 08

Min mamma vägrar prata om bröllopet...

Hej! Har problem med min mamma som ända sedan jag träffade min sambo mer eller mindre vägrat släppa in honom i hennes, "vår" familj så att säga. Vi har varit tillsammans i snart 4 år och vi har känt varandra sedan vi var 15 / 16 år (vi är 34 i dag) Men hon tål inte min sambo utan är direkt otrevlig. Det har gått så långt att han har bojkottat henne och jag förstår honom. För att göra en lång historia kort så ska vi nu då gifta oss. När vi berättade det för henne blev hon inte glad utan sa bara jaha... det var i jul vi berättade men hon har inte nämnt detta en endaste gång efter det. Inte fråga hur det går eller någonting...

Är det normalt?? Är eran mamma intresserad av att delta i planering osv. ALltså min mamma säger INTE ETT ENDA ORD.. jag blir så ledsen när jag tänker på detta så ibland vill jag bara gråta och fråga henne om hon är elak eller om hon gör såhär för att såra mig.

VAd ska jag göra??????

Kram på er alla brudar och blivande brudar. Hoppas att det finns någon som kan ge mig råd ang detta. JAg kanske bara är överkänslig?? Säg i så fall åt mig är ni snäll, så jag inte gör en höna av en fjäder.

• Svar på tråden Min mamma vägrar prata om bröllopet...
  • zsandora

Stackars dig, om de nu verkligen är så illa, borde du ta dim blivandes parti, och oxå bojkotta din mamma...
    Då förstår hon kanske att du vill leva med denna man, och de e ju ditt val inte hennes...
    Varför ogillar hon honom så mycket?

De hände en sak i min familj som gjorde att min far blev ruggigt sur på min pojkvän, jag tog dock Jonas sida, och min far kom "krypande" efter några dagar....

Lycka till.

• zsandora

Stackars dig, om de nu verkligen är så illa, borde du ta dim blivandes parti, och oxå bojkotta din mamma...
    Då förstår hon kanske att du vill leva med denna man, och de e ju ditt val inte hennes...

De hände en sak i min familj som gjorde att min far blev ruggigt sur på min pojkvän, jag tog dock Jonas sida, och min far kom "krypande" efter några dagar....

Lycka till.

• zsandora

Lycka till.

• anne på grönkulla

Med risk för att du får ett svar du inte vill höra, så kan du ju ta upp frågan med din mamma Utan tårar eller anklaganden, bara fråga.

Om du orkar med risken för att hon säger "ja, jag avskyr honom för att" eller motsvarande. Vill du inte riskera det, fortsätt såhär o försök ignorera det och lappa och laga.

Lycka till!

• zsandora

Oj min dator e hel knäpp, sorry

• Vinterbruden 08

Min svärmor är likadan.. Hon har inte sagt grattis äns.. Men så prövad jag att vara lite trevlig och frågade henne om hon ville följa med och pröva brudklänningar eftersom jag bor i Norge o hela min familj i sverige.. Gissa hennes komentar?? DU kan väl inte GIFTA DIG I VITT??? Du är ju inte oskyldig,,jag blev helt chokad och sa joo det kan jag och det ska jag men sen sa hon att hon ville följa med iaf.. Efter det så tänkte jag att nu ska jag inte pröva involvera henne mer.. Då kom nästa fina kommentar.. Förväntar ni er att familjen ska betala allt det här? Nej säger jag, vi har sparat egna pengar.. JA för lån borde ni iaf inte ta för hennes ex dotter hade tagit lån på 150 000 och bara varit gift i 10 månader och sitter fortfarande och betalar på detta.. Efter det här sa jag till gubben att nu vill jag åka hem, grät hela vägen och tänker framöver hålla henne helt borta från våra bröllopsplaner.. Synd men så är det..

• Paeonia

Min mamma kan jag inte påstå är särskilt intresserad av bröllopet....Har inte nämnt det mer än att hon måste lägga om semesterplanerna MEN jag vet att hon gillar min sambo så däri ligger inte problemet för oss

Hon är bara självupptagen kan jag tycka och det gäller det mesta i livet som inte rör henne.

Så vad jag vill ha sagt med mitt inlägg är väl att det finns mammor som inte bryr sig nämnvärt i dotterns bröllop även fast relationen i övrigt är bra.

(Fast egentligen tycker jag att det är rätt skönt att hon inte lägger sig i efter att läst mångas förtvivlan här på BT )

• Celeste97

Vet du varför din mamma inte tål din kille? Är det en relation som kan "lagas"?

• Semesterbruden

Nej, vad är det för fel på mammor/svärmödrar som håller på sådär?
    Det slutar ju med att dom stöter bort sina barn. Dert skulle vara mycket smidigare om dom kan säga vad som är fel rätt ut !

• Peters Fridelina

Jag skulle fråga min mamma vad som är fel, för även om sanningen kan vara illa hörd så vet man iallafall vad
    problemet är. Man kan ju fråga vad som kan göras för att
    få saker och ting att fungera. Eller bara informera
    berörda moder om att hon får dig att må dåligt och att
    du vill att hon ska vara glad för DIN skull åtminstone.

Svar på tråden Min mamma vägrar prata om bröllopet...