• solregn

prickar och ärr efter rakning.

jag får jättelätt inåtväxande hårstrån och små finnar när jag rakar t.ex. bikinilinjen. dessutom har jag fått några vita permanenta ärr och rödlila prickar dels efter inåtväxande hårstrån och dels efter mina misslyckade och kanske lite väl hårdhänta försök att lirka fram hårstråna.

jag har inte så jättemycket "nya" problem just nu för jag rakar väldigt sällan men jag tycker att det är väldigt pinsamt med dom vita ärren, prickarna och det som jag redan har. vågar knappt visa mig utan kläder. någon som har liknande problem?

• Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.
  • EnaOline

men alltså håller de på å tar bort allt? typ ja hehe... emellan också?? eller tar de bara bort det värsta?

• Jessyt

det beror väl på vad du själv vill ha bort, en brasiliansk vaxning innebär att dom tar bort ALLT :)

EnaOline skrev 2008-05-05 23:12:20 följande:
    men alltså håller de på å tar bort allt? typ ja hehe... emellan också?? eller tar de bara bort det värsta?
  • Kireina

Jag har hört att man ska smörja in sig med glidmedel efter man rakat, och då ska det inte bli röda utslag. Min kusin funkar det på iaf, jag har inte testat.

Jag tycker med det verkar väldigt genant att vaxa sig så intimt. Men man kan visst göra det själv med. (om man vågar dra)

• Jessyt

elr så kan man ta hjälp av sambon haha

• EnaOline

haha...
    gör det ont? som bara den kan jag tänka mig? hur lång tid tar det!
    jag har enorma problem med röda prickar och sår och innåt växande hårstrån! man känner sig inte så där jätte sexig då!

• Tooticki

Jag har inte problem med det, det är hennes jobb och hon är mycket proffessionell. Hon tar ALLT! Håren måste vara 5 mm långa för att följa med vaxet, jag vaxar var 5:e vecka. Efter ett tag börjar håret växa långsammare och då kan man glesa ut det. Redan efter första gången fick jag bara tillbaka ca 2/3 av mitt hår och det var mjukt och tunt.

Jag ska inte ljuga, det gör ont. Första gången gör det mycket ont, sen trappas det ner. Men det är värt det tycker jag!

Gör det inte själv vad du gör! Det är svårt för du måsta hålla emot i huden när du rycker och det är svårt att komma åt. Det kan man börja med när man hållt på ett tag och håren blivit tunna och färre.

• solregn

måste bara varna.. på vissa låter det som att vaxning skulle lösa alla problem man haft med rakning och det behöver inte vara sant. finns säkert många som vaxning fungerar bra för men jag fick jättemycket problem när jag hade vaxat (jag gick till en salong), minst lika mycket som jag får av rakning. alla får ju prova sig fram till det som fungerar bäst för dom men lita inte så mycket på vaxning att ni gör det till bröllopsnatten t.ex. om ni inte gjort det förut.

• Tooticki
    solregn skrev 2008-05-06 07:10:15 följande:
    måste bara varna.. på vissa låter det som att vaxning skulle lösa alla problem man haft med rakning och det behöver inte vara sant. finns säkert många som vaxning fungerar bra för men jag fick jättemycket problem när jag hade vaxat (jag gick till en salong), minst lika mycket som jag får av rakning. alla får ju prova sig fram till det som fungerar bäst för dom men lita inte så mycket på vaxning att ni gör det till bröllopsnatten t.ex. om ni inte gjort det förut.
    Vad fick du för problem av vaxning? Hur länge vaxade du?

Det man kan göra om man får problem med inåtväxande hårstrån är att använda en peeling och skrubba sig med då och då, då blir huden tunnare och håren har lättare att tränga genom.
  • Jessyt

ska nog gå och boka en tid nu i veckan. så skönt nu innan sommaren och badsäsongen.

• solregn

tooticki: jag gjorde verkligen allt (asolsprit, peeling, aloe vera, antiseptisk kräm osv.) och fick ändå jätteproblem med inåtväxande hår.

jessyt: brätta gärna hur det gick. :)

Svar på tråden prickar och ärr efter rakning.