• Mrs Van Derkamp

Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?

Jag undrar hur mycket max ni kan tänka er att lägga på ett bröllop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 11:27
    Själv skulle jag tänka mej att lägga max 500.000 kr OM jag hade dom pengarna...jag skulle kunna lägga MER om jag vore miljonär...annars kanske runt 50.000-100.000 kr max.Men det är ju så mycket saker man vill ha!Man får väl hitta sej en miljonär eller nått!

• Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?
  • Hofsan

Max det som vi lyckas spara ihopa på dessa 2 år vi har sparat.
    Runt 100.000 kr.

• eveluscious

Min smärtgräns går vid 50 000:- ungefär....att betala mer än så för en dag är galenskap. Vår budget landar dock vid 20 000:-, kanske några lappar över...då får vi det traditionella bröllopet, bjuder alla vi vill, fina ringar, fin klänning osv

• Silva79

Bara på bröllop och fest 10000-15000:-
    Ringar och resa får kosta ungefär 15000:- kanske lite till.

• Lunia

Hade jag varit miljonär så hade jag lagt ner så mycket som behövdes *s* å inte snålat ett dugg!! Men nu är jag tyvärr inte det så det blir iaf inte över 30.000 men det går det med!!

• Garonne

Max 40000, men helst mindre. Har budget för ca 30000. Håller med ovanstående talare om att det är vansinne att lägga mer pengar på en enda tillställning!

• stinakina

Vi tänkte oss 20-25 000:-
    Men vi landar nog på 40 000:-

Så det får då bli vad vi max kan tänka oss

• Englali

Vi landar nog på omkring 50 000 till 60 000... inte så stor koll på exakt hur mkt, så ja... det får väl helt enkelt bli vår maxgräns. Hade gärna sett att det kanske blev lite mindre, men hur vi vrider o vänder på det så drar det iväg. Tips någon, där man kan spara in?

• Quicksand

Hej..

Vi vill oxå komma undan så billigt som möjligt, men ändå få det otroligt vackert.
    Vi ska gifta oss 090627, kyrka o lokal är redan bokat, så det känns skönt att den biten är klar, nu återstår bara catering, men vi har valt att börja småhandla lite redan nu, tex till dekoration osv, för då kommer det inte kännas lika dyrt när det sedan närmar sig med stormsteg.
    Då kan man liksom hålla sig lite slugn för att man redan har inhandlat det mesta. Men vi har sagt max 50.000 kr. Men vi hoppas att vi kommer undan billigare genom att börja småhandla lite nu.
    // Camilla
    Mrs Van Derkamp skrev 2008-02-23 18:53:14 följande:

Jag undrar hur mycket max ni kan tänka er att lägga på ett bröllop?
  • CissiRu

120000. Önskar vi hade mer att lägga.

• Englali
    CissiRu skrev 2008-02-23 19:48:57 följande:
    120000. Önskar vi hade mer att lägga.
    Jag önskar också ibland att vi kunde lägga mer, men hur eller hur så tycker vi att vi får vårat drömbröllop för det vi lägger.
    120´000 är mkt pengar. Många gäster?
Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?