• valkyriana

fy F*N vad dyrt det är

Sitter och räknar lite och börjar må lite illa.
    Det är så dyyyrt att gifta sig.
    Klänning och ringar är redan betalda ca 40000
    Med resa så är vi uppe i 100000 till!!!! God damn vad dyrt det är!
    Resan är ifs 50 lopper, men resten då?
    Musik 6000
    fotograf 10000
    Gubbens kläder 4000
    barnens kläder 1500
    sedan är det tårta, blommor, limmo, hår, naglar, alkohol och mat, PERSONAL.
    Shit asså- man skulle flytt landet och gift sig på en strand någonstans.
    F*n ta folk om de vågar ha tråkigt på vårt bröllop

• Svar på tråden fy F*N vad dyrt det är
  • mrsD

swordfish - häng här en vecka o du e bt-förstörd!! hehe

Valkyriana - (känns som jag e en stalker, men tro mig, hade svarat vem d än va som skrivit tråden)
    Såg era kostnader i trådstarten, måste m2bs kläder kosta 4000? kan han täkna sig att hyra?
    musiken? kan kanske va svårt, men om ni inte bokat ngt band eller liknande så går d ju o hitta billigare o om man inte måste ha band finns d ju dj in a box för 1600..?

• grabbarna

ha ha det är jag som funderade över det här med solbrännan för jag får t-shirt märken varje år och det är inte snyggt så ja ska nog låsa in mig i sommar

swordfish skrev 2008-02-24 11:28:15 följande:
    ha-ha ja det är lite kul... Som nåt jag läste om toalettkorg?? så måste man ju gå in o läsa vad det står... Eller när jag läste någon som undrade hur dem skulle bära sig åt nu när solen kommer, så man inte får märken efter linnen eller t-shirts... om man ska ha axelbandslös top...? oj det är mycket man får lära sig!
  • grabbarna

fast 4000:- för kläder är väl inte sååå dyrt? sambons kostym kostade 3000:- och till det tilkommer ju skjorta och slips och det skulle blir marginellt billigare att hyra..

barnens kläder kan ju iofs bli billigare om man vill och musiken men jag tycker inte att ts ligger i överkant på nåt utom fotografen då men hade jag budget för det hade jag också pungat ut 10 000:- för det för är inget överpris bara nåt vi tyvärr inte har råd med

• mrsD

vi hyr komplett utstyrsel för 1300...

• valkyriana

Hej alla
    Det känns nästan som när man gick i skolan och "alla andra har ju det"
    Solen har jag inte ens tänkt på- har vi tur så slipper vi den i sommar ha ha skojjar bara.

och vad 17 är en toalettkorg??????
    Jag undrar vad min gubbe hade sagt om jag sa att vi skulle ha speciellt dasspapper...
    Snacka om att folk torkar sig i röven med ens pengar *asg*

Mrs D Jag älskar stalkers!

Angående hans kläder har jag funderat lite. Han kanske kan köpa sin kostym på hm.
    Hans väst och kravatt + näsduk kostar 800- men de kan man sälja sedan kanske.
    Känns lite taskigt bara- jag ska ha en Maggie sottero - du får en kostym från HM... Men nu läste jag på en annan tråd att de var riktigt snygga- och jag vet att HAN skiter i vilket.

Vart hyr ni? Och vad är det ni hyr?

Musiken. Vi hade hittat en kille som både DJar och sjunger lite själv med sin gura. Vi tyckte att det lät ok
    Men jag har kollat runt och hittade en kille i närheten som tog mellan 1500- 3000 för att DJa.

Och så har jag lärt känna en tjej precis som har underbar sångröst och som spelar gitar- hon kanske kan ta de bitarna? Om jag har tuuur.
    Djinabox tar en del för att köra ut sina grejjer- det blir minst 500 utöver 1600. Ska kolla på det med. Fördelen är ju att Djinabox inte vill sluta och gå hem...

Vad man tänker på vad folk sa tycka och tänka egentligen. Förutom att man ska strunta i vad andra tycker så är det enda man hör att de bröllop dom folk har uppskattat mest är de som är enklast.

• lillP

När vi började diskutera bröllop så låg budgeten på ca 60'-70', just nu har vi passerat 160'. Vad hände??

2008-08-09 skrev 2008-02-22 23:52:29 följande:

Känner igen det där!
  • grabbarna

fast just en toalettkorg tyckte jag och sambon var en ganska kul grej. det är en korg man ställer inne på toan eller utanför som innehåller sånt man kan behöva men glömt hemma som extra stumpbyxor, deodorant, lypsyl,värktabletter,tops, etc det ska vi ordna mycket för att vi vill ha något som inte alla andra har och inget bröllop vi varit på har haft det. och jag är själv expert på att sakna lypsyl och tops när man är iväg nånstans och skavsårsplåster är bra att finna

valkyriana skrev 2008-02-24 13:14:00 följande:
    Hej allaDet känns nästan som när man gick i skolan och "alla andra har ju det"Solen har jag inte ens tänkt på- har vi tur så slipper vi den i sommar ha ha skojjar bara.och vad 17r en toalettkorg??????Jag undrar vad min gubbe hade sagt om jag sa att vi skulle ha speciellt dasspapper... Snacka om att folk torkar sig i röven med ens pengar *asg*Mrs D Jag älskar stalkers! Angående hans kläder har jag funderat lite. Han kanske kan köpa sin kostym på hm. Hans väst och kravatt + näsduk kostar 800- men de kan man sälja sedan kanske.Känns lite taskigt bara- jag ska ha en Maggie sottero - du får en kostym från HM... Men nu läste jag på en annan tråd att de var riktigt snygga- och jag vet att HAN skiter i vilket.Vart hyr ni? Och vad är det ni hyr?Musiken. Vi hade hittat en kille som både DJar och sjunger lite själv med sin gura. Vi tyckte att det lät okMen jag har kollat runt och hittade en kille i närheten som tog mellan 1500- 3000 för att DJa. Och så har jag lärt känna en tjej precis som har underbar sångröst och som spelar gitar- hon kanske kan ta de bitarna? Om jag har tuuur.Djinabox tar en del för att köra ut sina grejjer- det blir minst 500 utöver 1600. Ska kolla på det med. Fördelen är ju att Djinabox inte vill sluta och gå hem... Vad man tänker på vad folk sa tycka och tänka egentligen. Förutom att man ska strunta i vad andra tycker så är det enda man hör att de bröllop dom folk har uppskattat mest är de som är enklast.
  • bridesilly

Något som jag tycker är svindyrt är caketoppers...massor av hundra för en liten liten dekoration..bläh!

• valkyriana

Exakt- vad hände?

lillP skrev 2008-02-24 15:55:03 följande:
    När vi började diskutera bröllop så låg budgeten på ca 60'-70', just nu har vi passerat 160'. Vad hände?? 2008-08-09 skrev 2008-02-22 23:52:29 följande:
  • valkyriana

ja och vad ska du ha den till sedan? Skit har man överallt ändå så det räcker.
    man skulle ta och köpa en begagnad barbie och ken, nejföreste actionman och köra ner i tårtan.

bridesilly skrev 2008-02-24 17:48:07 följande:
    Något som jag tycker är svindyrt är caketoppers...massor av hundra för en liten liten dekoration..bläh!
  • bridesilly

hahaha alternativt rita en bild på pappkartong å trycka ner i tårtan

valkyriana skrev 2008-02-24 18:21:09 följande:
    ja och vad ska du ha den till sedan? Skit har man överallt ändå så det räcker.man skulle ta och köpa en begagnad barbie och ken, nejföreste actionman och köra ner i tårtan.
  • kalevala

ska inte ha cake topper , har varit hos min syster o provsmakat 2 olika tårtor.....hon ska baka våran tårta, mums med hemlagat ........

• valkyriana

caketopper är en sak som var självklar INNAN jag började planera bröllopet, men nu när jag vet vad allt kostar så känner jag mer och mer att det skiter vi i.
    Den jag vill ha kostar närmare 500 kr....
    Det är en brud som sträcker sig upp för att komma upp för tårtan och brudgummen böjer sig för att hjälpa henne.
    fast jag tänkte ha bruden nere i ett hål i själva tårtan så man bara ser en hand som sticker upp.
    Skulle vara kul- men att betala 500 spänn för ett garv? Då är det kanske bättre med en trollkarl?

• valkyriana

Vad gött att känna någon som vill vågar och kan göra sådant!

kalevala skrev 2008-02-24 19:49:30 följande:
    ska inte ha cake topper , har varit hos min syster o provsmakat 2 olika tårtor.....hon ska baka våran tårta, mums med hemlagat ........
  • mrsD

Val - vi hyr hos Emilianos i kungälv!

• Bollabolla

Jag gör som kalevala..
    Bestämde mig igår kväll för att skippa cake topper, helt plötsligt kändes det inte så viktigt längre. Har väl alltid tyckt och trott att man SJÄLVKLART ska ha cake topper.

Alltid kul att ompröva gamla "sanningar"

kalevala skrev 2008-02-24 19:49:30 följande:
  • konichiwa girl

Oj... Vår budget är betydligt mindre.

Fotografen vi hyr är duktig, han tar reseersättning plus 1800:- i grundpris, då ingår cd med digitala kopior, ett antal papperskopior osv.

En kompis till mig som är tidningsfotograf kommer att fota i kyrkan och på festen.

Maten - buffé, ingen serveringspersonal, ca 15000
    Lokalen får vi till kompispris, 3000
    Brudskål och vin till maten, 3000
    Brudklänning, med bra studentrabatt, 3500
    Inbjudningskort + tackkort, 1000
    Hans kläder (frockcoat, hyrd), 1500
    Bil, en cabbad sportbil, får vi låna gratis
    Smink sköter jag själv
    Naglar - har fått ett presentkort för att fixa dem
    Tårta kommer jag att baka själv (jo, jag är duktig) men det lär väl gå på 500-1000 kronor då jag vill använda mig av Valrhonachoklad och bra produkter
    Avec/bar till självkostnadspris (blommor är rätt mysigt att ha, och folk kan betala större delen av sin fylla själv)
    Dukning, fixa till lokalen: 1000 kr
    Sen är det ju blommor... Men jag betalade inte mer än 1500 för blommor hos en välrenommerad florist i Stockholm när jag gifte mig 2003, då hade jag en droppformad bukett med rosor och liljor
    Bröllopsresa 15000 flyg + hotell (en dryg vecka i Italien, halvpension)

Svar på tråden fy F*N vad dyrt det är