• valkyriana

fy F*N vad dyrt det är

Sitter och räknar lite och börjar må lite illa.
    Det är så dyyyrt att gifta sig.
    Klänning och ringar är redan betalda ca 40000
    Med resa så är vi uppe i 100000 till!!!! God damn vad dyrt det är!
    Resan är ifs 50 lopper, men resten då?
    Musik 6000
    fotograf 10000
    Gubbens kläder 4000
    barnens kläder 1500
    sedan är det tårta, blommor, limmo, hår, naglar, alkohol och mat, PERSONAL.
    Shit asså- man skulle flytt landet och gift sig på en strand någonstans.
    F*n ta folk om de vågar ha tråkigt på vårt bröllop

• Svar på tråden fy F*N vad dyrt det är
  • Smilgot

Men ni bör se om era kostader, låter oerhört dyrt med en fotograf för 10000 kr, ni kan ju få en som är mycket billigare kan jag lova, brudbukett kan du få mycket billigare och du behöver ju inte säga i blomsterbutiken att det ska vara en brudbukett för då kostar den genast mer. Limmo behövs ju inte, se er om efter ett billigare alternativ.. Är ringar och klänning redan beställda, annars finns det ju betydligt billigare varianter, förstår om du hittat en ring som du vill ha som kanske kostar en del den ska du ju alltid bära men klänning är för några timmar

förstår att du får panik, vi håller nere våra kostnader rejält, så vi hamnar på runt 40 000 och då har vi inget budget bröllop.

• valkyriana

Fotografen är med hela dagen. Precis som vi vill ha det och hon är riktigt duktig. Jag hade fel med 10000 jag kollade igen och hon tar 8000 + reseersättning. Hon är långt duktigare än hennes prislapp.
    Det är en sak vi inte vill tulla på. Vi vill ha riktigt fina bilder att titta på och minnas.
    Buketten ska jag absolut kolla upp på fler ställen. Om jag nu inte skippar det helt som sagt var.
    Ringarna är redan hemma.
    Klänningen likaså
    Limmo- den killen känner vi-betalar kompispris
    Eventuellt får vi det ännu billigare genom att låna en Lambourghini (kan ej stava till det) ev en bekant till min gubbes far. Det skulle ju vara 100 gånger fräckare!!! + Billigare!

Personalen får vi heller inte billigare än min bror har ordnat.
    Kocken känner han från skoltiden.
    Vi har båda en gång gått restaurnagskolan.

Tack för tipsen. Keep them coming

• kalevala

ja vi bet 8000 för 1 1 /2 timme så .....

• valkyriana

Ja hon är definitivt prisvärd.

kalevala skrev 2008-02-23 18:52:08 följande:
    ja vi bet 8000 för 1 1 /2 timme så .....
  • swordfish
    valkyriana skrev 2008-02-23 00:46:57 följande:
    [citat]
    Försöker lägga alla de där "måste ha" smådetaljerna åt sidan. Det blir ju lätt hutlösa summor.Inga blommor till borden tex.

Ja vissa saker är ju inte jättenödvändiga... Limmo el dylikt från kyrkan skippar vi! och bröllopsnatt på någon svit eller liknande kan ju kvitta när vi ska på bröllopsresa några dagar senare. Blommor, att beställa i veckor innan när man istället kan gå dit dagen innan och få en bukett för mindre peng. Morgongåva har vi oxå bestämt att strunta i. Likaså tårta med "cake-topper" längst upp... Och några som skriver om present till gästerna? nä det ska vi inte heller ha. vi bjuder på tillräckligt mycket.
    Som jag skrev tidigare... ringen är ju viktig. Den ska man ju trivas med och ha på sig resten av sitt liv!
    klänning har jag köpt för 1700 kr.
    Kanske inte allt behöver vara Perfekt? kanske vi alla får ett fint och lyckligt bröllop fastän att vi inte har precis alla detaljer man "bör" ha... eller som "alla andra har" ?!
  • valkyriana

swordfish
    Innan man började hänga här och få massa idéer kunde man ju tänka sig ett mycket enklare bröllop.
    Ok drömmen har ju alltid varit att gifta sig i älvsborgsfästning, men det kan man ju glömma. Way to dyrt. Men det hade varit vackert eftersom vi träffades första gången på jobbet i hamnen precis innaför älvsborgsfästning. Det var en sommarkväll/natt och solen gick ner i havet, vi pratade om allt och inget och livet var helt undebart just där och då.

Jag hade en period då jag ville ha ALLT. Små gåvor till gästerna. Mnms med vårat datum och namn. Små påsar i spets till riset. Eller kanske såpbubblor med små hjäran på burken.
    BLÄÄÄÄ vilken industri det finns runt bröllop.
    Det var ju sånt man "måste" ha.
    Bridezilla.

Nej det gäller att backa några steg och tänka varför gifter vi oss...
    Vi ska sätta oss ner i dag och kolla vad vi kan dra in på.
    eventuellt en enklare resa. Men det är första och antagligen sista gången på 20 år vi åker ensamma utan barn på en resa. Jag vill verkligen ha ett minne för livet.

• kalevala

vi har spräckt vår budget......jag försöker oxå verkligen att tänka efter... som du sagt innan vad hade hänt om man bara plockat , ...!!!!!

• swordfish

Jag tror faktiskt, att många kanske inte tänker efter riktigt vad som är viktigt för Dem, utan vi hör vad alla andra ska ha, och så tänker man att man "måste" ha allt det där, för annars kanske inte bröllopet blir trevligt och... ve o fasa... tänk om gästerna tycker det på något vis är Snålt och fööör enkelt!?
    Tror man ska försöka att inte jämföra sig med alla andra. Jag håller oxå med, att innan jag började kollar här på BT, så hade jag t ex inte en aning om att tjejen köpte morgongåva till mannen? att man ger gästerna en present med mera med mera...

• grabbarna

ja bt har sina faror helt plötsligt börjar man själv fundera över dom här små detaljerna som man aldrig tänkte på eller brydde sig om innan.

som speciellt toapapper och särskilda frimärken har inte tordas nämna dom tankarna för sambon då tror han att det brustit rejält ha,ha

• swordfish

ha-ha ja det är lite kul... Som nåt jag läste om toalettkorg?? så måste man ju gå in o läsa vad det står...
    Eller när jag läste någon som undrade hur dem skulle bära sig åt nu när solen kommer, så man inte får märken efter linnen eller t-shirts... om man ska ha axelbandslös top...? oj det är mycket man får lära sig!

Svar på tråden fy F*N vad dyrt det är