• sokkerstruten

En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?

Hej! Det är så att jag har valt att fråga min lilla syster som hederstärna, och hon har naturligtvis tackat ja! Hon frågde mig om jag hade några andra tärnor på G.

Jag har kommit väldigt nära en tjej på jobbet, hon är 10 år äldre än mig och jag har bara känt henne ett år ungefär, men vi har blivit såå bra vänner, kan komma till henne om allt och hon desamma! Hon är rolig och lugn på samma gång, singel och inga barn!

Nu är det så att jag har 5 andra barndomsvänner som har skaffat barn och ja livet har lixom gjort att vi har fallit i från varrandra lite. När vi väl träffas så är allt som vanlig igen såklart men , det blir inte alls ofta! Jag är rädd nu om jag frågar min jobbarkompis så blir någon av de andra tjejerna ledssna eller tar illa upp...dom har ju barn och män å grejjer, hade det inte bara varit skönt att ha en kväll å kunna slappna av för dom å ha kul utan barnen tillsammans med sin man m.m

Kan tillägga att min jobbar kompis har blivit som min bästa vän på detta korta året...
    Men nu börjar jag fundera på om jag vill

• Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?
  • sokkerstruten

Tack så hemsk mycket för alla era svar...:)

• Anettan73

Jag har 3 tärnor. Den ena har jag kännt sedan 79... Den andra sedan 86 och den sista sedan 04.... Men den senaste är den jag har mest kontakt med och hon är dessutom gudmor till vårt minsta barn. Vi har jätte bra kontakt och det känndes bra. ! har reagerat varför jag valde henne men förstår hur jag tänker...

Ta dig tid att fundera ordentligt och gör det som känns rätt...

• 20081011

Jag har bara en tärna och det är min syster för jag var i precis samma sits, så jag valde att bara ta min lillasyster till tärna! Så har man "valt " bort alla vänner och ingen kan bli sur!

• grabbarna

det är inte hur länge man känt varandra som är avgörande eg utan känslan man har för någon.

• Bluebride

en av mina tärnor har jag bara känt knappt ett halvår, men vi är bästisar. min bästis ville inte gå tärna, det var inte hennes stil. Men just nu har vi knappt kontakt, så jag vet inte om jag ska bjuda henne om hon inte anstränger sig lite mer att ha kontakt.

• Dockan75

Hej,

Jag ska göra precis som du. Ta en ny kompis som jag bara känt i ca 1 år. Det är din/er stora dag och du/ni väljer vilka ni vill ska stå med er på er stora dag.
    Kan inte de andra kompisarna förstå det tycker jag nog att de inte är några riktiga kompisar...

Lycka till! = -)

Kram

• hondafreak

Gör oxå precis som du, ett relativt nytt par i vänkretsen blir toastmaster/madame/bestman/tärna. Jag vet inte vad de gamla vännerna tänker, men det spelar ingen roll egentligen !

• Skottdagen2008

vi var tre tjejer när vi var små som alltid umgicks. Jag har inte blivit tillfrågad om jag vill vara tärna på den enas väns bröllop, men det har den andra tjejen.

Jag får finna mig i att det var hennes val och mer än så går inte att göra. Visst, jag reagerde till lite när jag fick höra det, men inget jag hänger mig upp på och vänskapen blir inte sämre för den skull.

• Ljungfru

Riskerar du inte att någon blir ledsen ändå eller hade du tänkt ha sex, sju tärnor i så fall?
    Förresten förstår jag inte grejen med att bli sårad för att man inte får vara tärna. Man måste acceptera att ens vänner också har andra vänner.

Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?