• sokkerstruten

En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?

Hej! Det är så att jag har valt att fråga min lilla syster som hederstärna, och hon har naturligtvis tackat ja! Hon frågde mig om jag hade några andra tärnor på G.

Jag har kommit väldigt nära en tjej på jobbet, hon är 10 år äldre än mig och jag har bara känt henne ett år ungefär, men vi har blivit såå bra vänner, kan komma till henne om allt och hon desamma! Hon är rolig och lugn på samma gång, singel och inga barn!

Nu är det så att jag har 5 andra barndomsvänner som har skaffat barn och ja livet har lixom gjort att vi har fallit i från varrandra lite. När vi väl träffas så är allt som vanlig igen såklart men , det blir inte alls ofta! Jag är rädd nu om jag frågar min jobbarkompis så blir någon av de andra tjejerna ledssna eller tar illa upp...dom har ju barn och män å grejjer, hade det inte bara varit skönt att ha en kväll å kunna slappna av för dom å ha kul utan barnen tillsammans med sin man m.m

Kan tillägga att min jobbar kompis har blivit som min bästa vän på detta korta året...
    Men nu börjar jag fundera på om jag vill

• Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?
  • sokkerstruten
    SpookyandKira skrev 2008-02-20 21:16:47 följande:
    Vad spelar det for roll om du kant din van i ett ar eller hundra? Jag hade kant min basta van i tio manader nar jag bad henne sta som hederstarna i mitt brollop, men jag star henne mycket narmre an jag gor nagon jag kanner fran barndomen. Man vaxer isar, helt enkelt, it happens. Fraga du din nara van som du umgas med ofta, later som ni kommer att jattekul med allt planerande. :)
    Ska jag vara ärlig så var hon den första som kom till min tanke som brudtärna egentligen före min syster tillåmed! Men att vi lever helt olika liv spelar väl kanske ingen större roll, med tanke på att hon är 36, aldrig varit sambo med någon, vill inte ha barn alls, ja lte annorlunda med tanke på resten av mina vänner...men man kan ju vara vänner ändå!
  • sokkerstruten

jag fyller 24 detta året så hon är liiite äldre än mig...

• MissieA

JAg tycker verkligen att du ska välja din "nya" vän. Hur kul är det att ha någon barndomsvän som man inte ens umgäs så mycket med. Den nya vännen träffar du ändå oftare och kan bolla ideér med och sen spelar det ingen roll hur länge du har känt henne och om hon är 10 år äldre

Eftersom du tänkte på henne först tror jag att du verkligen vill ha henne spm tärna.

Tänk även på att du i så fall skulle få bestämma vem utan de fem barndomsvännerna som ska få vara tärna??!!

• sokkerstruten

Nu när jag tänker efter så skulle jag ju vilja ha med alla som tärnor, men frågan är om det är genomförbart möjligt både ekonomiskt och plus att deras män som jag knappt har träffat mycket, inte kommer ha någon att vara med till kyrkan. Kommer dom komma på bröllopet då? Samt att dom inte känner varrandra så då får dom ju sitta helt själva stackarna... sen blir det för dyrt oxå, om jag ska köpa klänningar till alla...

Sen har jag någon konstig åsikt om att alla eller ingen, säg att två skulle tacka nej, då blir det ju bara en som blir tärna där ifrån, och det vill jag ju inte, tanken är ju att alla ska vara med, som när vi var små!

Ja jag vet inte, önska jag kunde prata med mamma, men hon vet ju inget än så.. hehe det går inte! :)

• Fenixx

jag umgås mer med mina nyare vänner som jag känt mindre tid men jag kommer ändå välja min äldsta barndomskamrat för även om vi sällan ses nuförtiden så hittar vi alltid till varandra när vi väl träffas och hon vet mest om mig och jag har upplevt mycket med henne genom livet så känns så rätt att ha henne som tärna för mig.

• sokkerstruten

Man kanske ska köra på sin gamla kompisar....

• valkyriana

Jag kunde inte välja mellan min syster, min nya vän och min gammla- så det blev alla tre. Alla nöjda- alla glada!

• valkyriana

I alla fall de tre...
    Vet inte om det finns någon annan vän som anser sig vara given som tärna

• sokkerstruten

Många av dom tycker det är jobbigt att stå framför massa folk... tänker man på det när man väljer sina tärnor?

Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?