• sokkerstruten

En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?

Hej! Det är så att jag har valt att fråga min lilla syster som hederstärna, och hon har naturligtvis tackat ja! Hon frågde mig om jag hade några andra tärnor på G.

Jag har kommit väldigt nära en tjej på jobbet, hon är 10 år äldre än mig och jag har bara känt henne ett år ungefär, men vi har blivit såå bra vänner, kan komma till henne om allt och hon desamma! Hon är rolig och lugn på samma gång, singel och inga barn!

Nu är det så att jag har 5 andra barndomsvänner som har skaffat barn och ja livet har lixom gjort att vi har fallit i från varrandra lite. När vi väl träffas så är allt som vanlig igen såklart men , det blir inte alls ofta! Jag är rädd nu om jag frågar min jobbarkompis så blir någon av de andra tjejerna ledssna eller tar illa upp...dom har ju barn och män å grejjer, hade det inte bara varit skönt att ha en kväll å kunna slappna av för dom å ha kul utan barnen tillsammans med sin man m.m

Kan tillägga att min jobbar kompis har blivit som min bästa vän på detta korta året...
    Men nu börjar jag fundera på om jag vill

• Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?
  • marina77

du kan ju alltid skylla på att egentligen lyder traditionen att bara är singel-/ogiftakvinnor som är tärnor.

Tycker absolut att du ska ta din nya kompis!

• guldlockm

Ta henne, det låter jättebra tycker jag!

• Vidalila

jag hade nog tänkt en enxtra gång. Man har "smekmånader" även med kompisar. Jag lärde tex känna en tjej som jag senare betraktade som en av mina bästa vänner, jämte mina två andra, men sen visade sig att det verkligen inte var fallet. Plus överväga att man glider ifrån varandra om någon av er skulle byta jobb. Så jag hade nog inte valt någon du bara känt ett år. Ingen vet hur det blir senare. Jag hade tagit en/flera barndomskompis, just för att de är just gamla vänner.

• Joakina

Jag skulle ha gjort som Vidalila .... "sanna vänner har man kvar när de andra har gått...." Och visst ligger det nått i det. De vänner man haft längst är de vänner som står pall i vått och tort.

• fabulous

Om du känner att du skulle vilja fråga din "nya" kompis att va tärnasåska du absolut göra det! Man kan aldrig veta vad som händer i framtiden, men om det känns rätt nu så varför inte?! Dessutom verkar du umgås mer med henne än de andra... Å eftersom detta är DIN dag så tycker jag att dina barndomskompisar får finna sig i det!
    Hoppas det lösersig till det bästa!

• ohlala

hur många tärnor skall du ha? 2? jag har inte bestmt mig än men ca 3-4 tror jag men velar lite.

• sokkerstruten

Kan tillägga att jag umgås med den tilltänkta tärnan oftare än vad jag gör med mina barndomskompisar. Träffar dom nästan inte alls längre. Dom har oxå andra vänner dom ungås med mera än oss. Ska jag välja barndomskompisarna så blir dom ju fruktansvärt många tärnor, en av dom tycker jag inte speciellt mycket om längre, eller ja sen några år tillbaka, men man ja träffas ändå, när vi väl lyckas få ihop en träff! samtidigt så har vidalila rätt oxå. Vi har ju vart med om mycket tillsammans, men dom har nog varit med mera med varrandra än jag var med dom när jag var 15-16, gjorde dumma val med pojkvännen då! :/ blir nog så att jag bara har min syster.. hehe eftersom allt ni skriver verkar vettigt!

• sokkerstruten

uch jag vet inte vad jag ska göra! :/

• sokkerstruten

jag kan ju säga att två av dom i gänget inte umgås längre alls, på grund av något bråk dom hade. Men jag är ju vän till båda fortfarande...

• SpookyandKira

Vad spelar det for roll om du kant din van i ett ar eller hundra? Jag hade kant min basta van i tio manader nar jag bad henne sta som hederstarna i mitt brollop, men jag star henne mycket narmre an jag gor nagon jag kanner fran barndomen. Man vaxer isar, helt enkelt, it happens. Fraga du din nara van som du umgas med ofta, later som ni kommer att jattekul med allt planerande. :)

Svar på tråden En ny nära vän, som tärna, vad säger mina gamla vänner?