• carin1983

vi som gifter oss i april

hallå alla blivande brudar. Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss i april. Själv gifter jag mig den 5 april och nu börjar nerverna göra sig påminda. Tänkte vi kunde utbyta tankar och tips. Samt påminna varandra om saker så vi inte missar något

• Svar på tråden vi som gifter oss i april
  • carin1983

då var man gift dagen var fantastisk. I morron åker vi på bröllopsresa.... Ha det fantastiskt ni som har ert bröllop framför er.

• bandygalen

Grattis... Hoppas er dag var helt underbar.

• Stjärnblomma

Stort grattis carin1983! Roligt att höra att ni fick en härlig dag. Ha det så mysigt nu på bröllopsresan!

En annan är också gift nu! Ska skriva ihop en liten berättelse sen.

• Mi26

Ett stort grattis alla nygifta!

Det later som om ni hade en harlig dag stjarnblomma. Hoppas att maken mar battre nu. Och vilka vackra bilder! Ni sag valdigt lyckliga ut och var jattefina ihop.

Nu till en liten uppdatering. Som jag misstankte blev det mohippa och svensexa i helgen. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli ngt da vi inte hade nga inplanerade flygresor hem men sambon hade samarbetat med vannerna och de hade i hemlighet bokat flyg at oss. Det hela borjade med att jag blev kidnappad halv atta pa morgonen och satt pa en buss in till Malmo. Pa centralen motte nga av tjejerna upp och vi promenerade till blivande svagerskans kontor dar resten av mohippeganget vantade. Dar blev det frukost och sedan fick jag gora en oljemalning av sambon. Det var lattare sagt an gjort... Efter det akte vi till Utmaningarnas hus dar vi delades in i lag. Det var ungefar som fangarna pa fortet. Man gick in i olika rum for att samla poang under tidspress och det var allt ifran fysiska utmaningar till att gnugga hjarncellerna. Mycket roligt och det hela avslutades efter tva timmar med en lunch. Sedan akte vi till ett spa dar min syster forst holl i ett yoga pass och sedan blev det jacuzzibadande samt bastubesok, mycket avslappnande. Darefter blev det en bilfard till svagerskans hus och dar anslot grabbarna. Vi inledde med en vinprovning som tarnan hade ordnat (hon jobbar pa systemet). Valdigt kul men svart att satta ord pa vad vinet doftade. Efter det sa lagade pojkarna forratten under min ledning och tjejerna fick laga huvudratten under sambons ledning. Kvallen avslutades sedan med en fragesport dar vi fick svara pa fragor om varandra. Min sambo hade det lite tuffare da han fick ta pa sig understall, chockrosa strumpor, fisknat, hot pants samt fjaderboa och sedan cykla ner pa stan for att kopa bullar och ost pa torget... (jag kom undan med en rosa prinsesstiara). Sa man kan lugnt saga att vi hade en fullspackad dag men det var hur kul som helst! Och pa en bra niva. Nu langtar vi efter brollopet! Speciellt efter din fina berattelse stjarnblomma. Det ska bli spannnade att fa hora mer om Carin1983 dag.

• Stjärnblomma

Tack Mi26! Jo, min man har börjat krya på sig men det var en riktig dunderförkylning. Jag går här och tittar på alla blommor vi fått, brudbuketten ser fortfarande rätt fin ut. Härligt!

Vilken intensiv dag du hade, och vad roligt det låter. Gillar när grabbarna och tjejerna får ha kul tillsammans också. Inte långt kvar nu för er del!

• lillasmilla

Uppdatering från helgens hippa!
    Packade min väska enligt instuktioner.
    Knatade ner till affären där ett nytt brev väntade.
    Ta på dig halsduken, och invänta din skjuts. Försök inte prata med chauffören, denne får inte prata med dig.
    Efter en lång färd, hamnade vi hos en av mina vänner, där tjejgänget väntade! =) Champangefrukost, och cholkaddoppade jordgubbar! Slöja med kruka (är lite av ett trädgårdsfreak) på huvudet, sedan bar det av ner till stan för uppdrag ett: Klipp minst 5st tvättlappar från snygga killars kalsonger! Pinsamt värre.... Fick några (detta uppdraget skulle hålla på hela dagen) sedan in på teknikmagasinet. "köp det som finns undanlagt i ditt namn" betalade med pengar jag fått av tjejerna. En dildo?! Fortsatte klippa lappar, och vidare till Partaj "köp det som finns undanlagt i ditt namn" Ett snoppljus! Helt groteskt! Hihi! "gå till all about you, hittar du inte, fråg om vägen, men inte oss!" hittade dit (eter att ha frågat) kommer in och får reda på att jag ska få en chokladbehanling! Jätteskönt! =) Fortästter till Citygross "samla goda råd inför äktenskapet" Fick en del jättegulliga! (ska användas som citat i festprogrammet!) vidare med ögonbindel igen... hem till en annan komips, där äntligen lite mat väntade! (inte bra att BARA dricka...) det visade sig att "dildon" jag hade köpt inte var en dildo, utan en avgjutningssats, så att man kunde gjuta en chokladsnopp! I detta fallet skulle vi använda snoppljuset. Vi skrattade så mycket av att bara läsa bruksanvisningen att vi inte hann göra det, innan en tjej kom och skulle ha chokladprovning. =) Efter det, in till stan igen. Fick en "fin" klänning att ha på mig (slöjan hade jag kvar) en vit med lite silver på. Gjorde oss iordning för en röjarkväll. Fick gå in gratis för att jag var så snygg! =) En helt underbar dag, och en helt galen natt! =) Fasen vilka underbara vänner man har! =)
    Fast, med tanke på hur jag mådde i söndags (dricker sällan, och drack typ en årsförbrukning på en dag....) så är det nog tur att jag bara ska gifta mig en gång! =)

• Mi26

Later som en kul mohippa lillasmilla. Jag ar ocksa jattenojd med min, det var hur trevligt som helst. Jag ska kanske hinta att det skulle vara kul med en fruhippa ocksa...

Hur kanns det nu att vara gift nu stjarnblomma? Har ni "landat" an efter er dag?

Vi sitter med pyssel och sma grejor som ska bockas av och bade jag och sambon ar sa trotta pa det. Nu vill vi bara gifta oss och njuta av var dag och tiden efter. Fast det ar ju inte sa lang tid kvar nu men vi vill helst bli fardiga med allt pyssel sa att vi slipper det veckan innan brollopet. Fast det kommer sakert finnas ngt att fixa men forhoppningsvis ska ska vi ha mycket tid att spendera med familjen och vannerna som kommer over. Vi har dessutom bokat in en extra natt pa vart hotell vilket innebar att vi anlander fredag kvall och kan utnyttja deras spa kvallen innan och bara ha det skont och varva ner

Svar på tråden vi som gifter oss i april