• carin1983

vi som gifter oss i april

hallå alla blivande brudar. Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss i april. Själv gifter jag mig den 5 april och nu börjar nerverna göra sig påminda. Tänkte vi kunde utbyta tankar och tips. Samt påminna varandra om saker så vi inte missar något

• Svar på tråden vi som gifter oss i april
  • Stjärnblomma

När jag tittade ut i morse var det en decimeter nysnö och -5 grader. Och det är inte långt kvar till 4 april, så insåg att jag måste ta itu med väderfrågan. Vill ju så hemskt gärna kunna vara utomhus!! Men vad är sannolikheten att det blåser kallt på en havssstrand...hmm.

Från början skulle jag ha haft en rosa topp och grå kjol, och har en ny silvergrå vårkappa som skulle passat ihop. Men med den vita klänning jag till slut bestämt mig för såg det inte lika kul ut. Men var hitta en hyfsat varm jacka nu när butikerna redan satsar på bikini?

Gav mig utan större förhoppning ut på nätet och voilà!
    www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=10
    Inte så vansinnigt dyr. Ska dessutom hinna få den i tid. Skulle den se förj-g ut irl så får jag väl bita i det sura äpplet och använda den grå.

Havsvindar, here I come!

(jo, jag vet - i-landsproblem! )

• carin1983

jag är lite små nojjig jag med. Snön ligger där den ligger och jag har ingen aning om var och hur vi ska fotas om det är ett sånt här skit väder om två veckor. vad göra vad göra.

Jag jagar roliga telegram till min blivande man. Hittar bara sånt som man hört massa gånger förut. Något förslag??

• Stjärnblomma

carin1983 - du kan inte ta ett "standardtelegram" som utgångspunkt och formulera om raderna lite själv? En del jobb förstås.

Jag känner hur oanade bridezilla-sidor tittar fram hos mig. I torsdags var jag inne på blomsterhandeln och ändrade i beställningen så jag får band runt buketten i färg som matchar min nya klänning. Som om någon skulle märka det. Fast jag tycker det är kul, så det så.

• carin1983

stjärnblomma: Äh det är väl inte så farligt... bra att du vet vad du vill ha. Jag har ändrat placeringskorten 5 ggr nu hrm
    Bara 2 veckor kvar och jag har fått influensan hua...

• Stjärnblomma

carin1983 - influensa är aldrig kul och gissar att det måste vara extra ovälkommet nu. Det enda bra är väl att det sannolikt gått över till den stora dagen, brukar ju sällan vara mer än en vecka. Fast hoppas du blir av med den ännu fortare! Krya på dig!

• carin1983

Tack stjärnblomma Sitter här med hög feber, hosta och snuva men kan inte sova. Helt omöjligt faktiskt. Brukar få svårt att sova när jag är sjuk men det är ännu värre nu. Går igenom bröllopet i huvudet om och om igen. Hur är det för er andra??? Har er sömn blivit påverkad av bröllops stressen?

• Stjärnblomma

carin1983 - låter skitjobbigt *hatar förkylningar* Hoppas det ger sig.

Jag sover ok men det är nog bara för att vi inte ska ha någon fest, inte så mycket som kan gå fel. Det mesta är klart. M2B har t.o.m. ringt "bryggansvarig" på kommunen för att kolla att bryggan vi vill vara på inte är upptagen. Hon blev entusiastisk och sa att de skulle försöka hinna vårstäda bryggan innan.

• carin1983

vad skönt.
    Jag är faktiskt mest rädd för vigseln, behöva stå så i centrum liksom.

Svar på tråden vi som gifter oss i april