• avil

Lyftande BH utan axelband? För stor byst?

Söker SÅ efter en BH som gärna lyfter rejält o inte har axelband,eller tunna snygga...
    Har 75 C eller liten D så det måste vara rätt rejält ändå..Ingen liten a cupa här.
    VAR hittar jag?
    Svenska sidor tack.

• Svar på tråden Lyftande BH utan axelband? För stor byst?
  • Bambo

Hej!
    Jag har en jätte bra axelbandslös bh, märket heter fantasie, tyvärr vet jag ingen hemsida eftersom jag köpte den i butik. Jag har förresten stl. 75 G och denna bh håller boobisarna uppe även när jag hoppar.
    Hoppas att du hittar något!

• avil

har tagit hem en sort från triumph ,o den sitter hyfsta,men vet ej om den sitter perfekt...

• Bambo

vet tyvärr inget om triumph, de är oftast för små för mig. Men det viktigaste är ju att den är bekväm, den sitter uppe i alla lägen och du endast har två bröst och inte fyra.

• avil

ja,det är så svårt..Tror att den sitter,o jag har inte 4 bröst i den .men man vet ju inte om den sitter bra då man rör sig....Det märker jag alltid efter fler DAGAR MED NY bh,OM DEN ÄR BRA ELLER EJ.

• Mayisan

Jag har aldrig varit inne i butiken och har hört att de har höga priser men attt cooectionen skall vara väldigt bra. har själv sålt underkläder förr och är kritisk. Tjejen jag känner som handlar alla sina underkläder där har 80 J och är jättenöjd.
    De jar också bh med latex/silikonkanter för att ta bort otrevliga valkar och liknande. Sidan är www.kvinnligtunder.se
    Annars vet jag att privat x collection (hemförsäljningsföretag) har stora storlekar och bra kvalit´e men vet inte exakt vad de har för sortiment just nu.
    Själv köper jag min underkläder på change (har 70F)...de är bra och håller kvalité till rimliga priser. De är dock lite små i storlekarna så man kan nog gå upp en kupstorlek överlag. Jag handlar i Lund och de e jätteduktiga så annars kan du ju ringa och prata med dem också.
    Annars har de ju axelbandslösa bh på lindex upp till 70DD som jag tycker e helt ok också...men det e nog bara i en modell så inte så mkt att välja på.
    I övrigt kan jag säga att danskarna ofta håller väldigt bra kvalité och sortiment i synnerhet på spets.
    Lycka till

• gusjma

Hemsidor vet jag inte.

Men jag provade lite olika sorter och med axelbandslösa BHar blir det inte mycket till lyft... Snarare neråtpress...

Däremot provade jag en korsett/torsolett eller vad det heter, och med den fick jag stans hylla!!! Aldrig haft så stora tuttar! :) Det var verkligen lyft somom jag hade en typ balconette med rejäla axelband.

Bland BH-märkena så har jag funnit att det nya (?) Change är mina favoriter!

• avil

ja,man kanske måste kolla i storstan.här i byn har inte BHaffärn så många sorter hemma....
    Kanske bättre att kolla i stan,de har nog större utbud.
    Ska ju ha nåt som lyfter bysten under brudklänningen,o vi gifter oss först i sep. Så jag hinner ju förhoppningsvis hitta nåt!

• avil

gusjma-ja,ofta är det väl så...att de inte kan lyfta så bra! denna jag hade hem nu blir kanske inte så förfärligt mycket lyft,men inte heller neråtpress..Utan rätt så okej.
    Vet bara inte om jag näms betala 399 för nåt som jag inte vet passar...

• everbride

Jag tycker att maidenform har bra underkläder för större byst. Har själv 75 D och 2 olika bh från dem. Har ingen adress men sök efter dem på nätet. (Mina är köpta i Eskilstuna)

Svar på tråden Lyftande BH utan axelband? För stor byst?