• Vidalila

Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?

Jag står i valet och kvalet om vi ska köpa favoraskar eller inte. Tycker det är dyrt att lägga mer än 500 spänn på att köpa askar.Egentligen är det onödigt, men känner ändå att det är något jag vill ha. Sambon tycker att vi (förmodar att det blir jag) kan vika dom själv, men har inte hittat någon bra mall. Vill inte ha helvita och framförallt inte att de ska bli vingliga.

Sen tänker förnuftiga jag: Men vem tusan bryr sig egentligen???

: Ja svarar jag då...
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?
  • Gutegirl
    RangaTanga skrev 2008-02-14 18:40:00 följande:
    Hej svejs, här finns billiga askar om man vill slippa vika själv, sedan beror det ju på hur man vill att de ska se ut www.kartongen.se/#
    Hahaha! Gissa vem som beställde små kistor?
  • hjartan

Här kör vi också mallen från brud och bröllop. Mörkblåa med beige tunt sidenband ska det bli. Blir så fint, men det tar TID.

• jelikr

vidalila: ser att du bestämt dig.
    Ville bara inflika att aksrana jag gjort kan man vika i vilken storlek man vill och med vilket pappaer man vill.
    Har man bara tillräckligt stort papper kan man göra asken hur stor som helst...
    Lycka till med vikningen. Förresten , var fanns mallen du pratade om ? Skulle vilja se den!!

• Gutegirl
    Vidalila skrev 2008-02-15 16:29:22 följande:
    brudobrollop.se gåin på "gör det själv" och klicka på favors tror jag. ska se om jag kan hitta den...www.brudobrollop.se/gds/askmall.htmltadaaa!
    Oj, har folk tid med sånt?
    Vi ska använda de små askarna jag beställde till bordsplaceringen också. Vi skriver gästens namn på den och så kan man dekorera med små band i samma färg som på kl'nningarna som näbbarna har.
  • Cissit

Gutegirl vad blev kostnaden? Jag förstod inte riktigt deras hemsida, var så mkt extrakostnader verkade det som...

• Cissit

Jag har köpt mallar på panduro, blir jättesöta små askar. Dock skulle jag vilja ha dem lite större. Men det är ett tips, det fanns flera olika varianter på mallar.

• Gutegirl
    Cissit skrev 2008-02-16 01:40:24 följande:
    Gutegirl vad blev kostnaden? Jag förstod inte riktigt deras hemsida, var så mkt extrakostnader verkade det som...
    400 inklusive frakt, 85 askar
  • Gutegirl
    Cissit skrev 2008-02-16 01:40:24 följande:
    Sedan kan jag tycka det är värt att betala lite för det, om man skulle vika själv så kostar ju papperet en del, för att inte tala om all tid det tar!
  • Vidalila

Dom har jag letat efter! Du råkar inte ha en bild??

Cissit skrev 2008-02-16 01:41:43 följande:
    Jag har köpt mallar på panduro, blir jättesöta små askar. Dock skulle jag vilja ha dem lite större. Men det är ett tips, det fanns flera olika varianter på mallar.
Svar på tråden Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?