• Vidalila

Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?

Jag står i valet och kvalet om vi ska köpa favoraskar eller inte. Tycker det är dyrt att lägga mer än 500 spänn på att köpa askar.Egentligen är det onödigt, men känner ändå att det är något jag vill ha. Sambon tycker att vi (förmodar att det blir jag) kan vika dom själv, men har inte hittat någon bra mall. Vill inte ha helvita och framförallt inte att de ska bli vingliga.

Sen tänker förnuftiga jag: Men vem tusan bryr sig egentligen???

: Ja svarar jag då...
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?
  • RangaTanga

Hej svejs, här finns billiga askar om man vill slippa vika själv, sedan beror det ju på hur man vill att de ska se ut

http://www.kartongen.se/#

• jelikr

Jag har vikt askar själv...
    Bild finns i mitt galleri.
    Jag är riktigt nöjd med dom!!

• avil

vad ska ni ha askarna till???

• fitforfight

jag skulle ha askar först ,men nu har jag köpt cellofanpåsar på ebay iställer 56 kr för 100 st.

• Vidalila

jelikr

Jättefina, men vi vill ha större, ca 5*5 cm samt i annat papper...

jordgubbar och oboy

Jag har provat den men gillar den inte riktigt. Vill ha fler alternativ. Tycker den är lite vinglig :) något annat?

Avil

Man ger gästerna en ask på sin plats, det kallas Favors. Asken funkar både som gåva och som placerkort. Den är fylld med nåt gott åt gästerna.

fitforfight

Vi har köpt cellofanpåsar att ha på vårt gottebord sen, men askarna funkar så bra som placeringskort!

*pust* Tack tjejer!!*jag vet att jag är petig*

• MajoJonas

Jag köpte 100 st guldiga askar för 299 kr (inkl.frakt). Tyckte inte det var så himla farligt.

• Vidalila

nu har vi bestämt att vi viker dem själv. Brud o bröllopmallen rules!!

• tolonta

Vilken typ av askar vill du ha? Sådana med lock, sådana som ser ut som påsar? Strutar? Jag har inte alla länkar kvar i datorn, men jag kan nog hitta dem igen om det är så...

Jag ska vika påsliknande kartonger själv (har blivit lovad hjälp av mamma och storasyster), för att jag vill ha det i exakt rätt färg och nyans... (nackdelen med att vara petig...)

• tolonta

oj, du hade visst bestämt dig... Lycka till!

Svar på tråden Hmm...Favoraskar, köpa eller vika själv?