Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Locktång eller värmespolar

Funderar på att försöka fixa riktigt snygga lockar själv till bröllopet, men velar lite mellan locktång och värmespolar. Vilket ger snyggast lockar. Hållbara måste de vara också! Något speciellt märke som är bra?

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Locktång eller värmespolar
  • jennyfer

Åhå, tackar! Då är det bara att köpa värmespolar och börja öva. =o)

• jennyfer

Tack för tipsen Englali! Produkter mot fukt är guld. Mitt hår lever sitt eget liv så fort det är det minsta fuktigt ute.

Jag har inte så jättelångt hår så det är möjligt att det är enklare med locktång... Äh, tror att jag satsar på spolar och skulle det inte funka så får jag köpa en locktång också. Om inte annat så kanske man kan fixa till det sista med locktången när man har tagit ut spolarna. Hur som helst lär det i alla fall bli billigare än att fixa frisyren hos frisör, plus att prylarna lär komma till användning fler gånger. Dessutom kan jag öva upp en frisyr som jag verkligen vill ha och som känns "jag".

Hur var det nu, ska man satsa på keramiska spolar eller de med teflonbeläggning som har en glattare yta? För- resp. nackdelar?

• jennyfer

Celeste97, mitt hår är svårtuktat så jag behöver nog värmen för att få till lockarna samt få dem att stanna kvar i håret.

Funkar det utan värme så är det bara att gratulera eftersom värmen sliter på håret. Problemet med att det tar lång tid för ditt hår att torka skulle du i o f s slippa med värmespolar.

Är grymt sugen på att testa nu! Ser riktiga filmstjärnelockar framför mig. Hoppas bara att jag slipper se ut som Ronja Rövardotter i håret.

• jennyfer

malous, det där var en himla bra beskrivning. Ska testa så fort jag köpt mina spolar.

• jennyfer

fiffinurlig, jag tror nästan att eleven (länk i tidigare inlägg) är billigast, eller i a f att det inte blir mycket billigare på andra siter.

Just den här produkten hittade jag inte på Pricerunner, men jag hittade en nästan likadan som var 10 kr billigare (www.pricerunner.se/pl/64-148522/Haarstylers/Babyliss-3020-Blue-priser) på en annan webbshop - men då tillkommer frakt på 50 spänn, vilket ingår på eleven. Dessutom har jag handlat på eleven tidigare och tycker att de funkar bra så jag beställer gärna där igen. Dessutom fick man rätt många gratisprover på andra produkter som var bra.

Svar på tråden Locktång eller värmespolar