• jennyfer

Locktång eller värmespolar

Funderar på att försöka fixa riktigt snygga lockar själv till bröllopet, men velar lite mellan locktång och värmespolar. Vilket ger snyggast lockar. Hållbara måste de vara också! Något speciellt märke som är bra?

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Locktång eller värmespolar
  • Humlan66

värmespolar helt klart och rulla upp den hela vägen upp och se till att skaffa lockförstärkare Tex en från Kms som är super

• grabbarna

värmspolar just för att dom ska sitta kvar tills dom svalnat och då håller lockarna bättre men oavsett så gäller det att ha bra produkter ändå för att det inte ska rakna snabbt.lånade en kompis värmespolar och oj vad lockigt det blev mycket bättre än med locktången men man måste verligen öva på upprullningen för att det sal bli riktigt bra

• jennyfer

Åhå, tackar! Då är det bara att köpa värmespolar och börja öva. =o)

• Vidalila

jag köpte babyliss värmespolar på åhlens. Dyra som tusan men jätte jättebra! annars så rätar allt ut sig på mig men de håller.

• grabbarna

är nog ingen dum ide att se om det finns spolar med lösa spännen, lite bökigare men min kompis hade sådana där spännen var på spolen alltså eom en silikon/gummibit man la över och satte fast allt med och visst det fungerade hyfsat men lagom skoj när dom går sönder

• Vidalila
    jennyfer skrev 2008-02-13 23:04:59 följande:
    -> Vidalila, är det någon av dessa som du har?www.eleven.se/20-spolar-g105.html
    ja jag har den rosa lådan. man får med klämmer och hårnålar.
  • bridesilly

jag är sugen på att köpa den rosa babyliss värmespolar är det någon som har den månne som kan ge mig recensition?

• Vidalila

silly

ja jag skrev ju precis det :) Dom är jättebra och lockarna håller väldigt länge. man får med sig klämmor och hårnålar. Man tar en slinga,börja i pannan, ca 3 cm bred och lägger noga hårtopparna plant, sen rullar man bara upp den intill huvudet och sätter på en klämma. Låt sitta tills de svalnat minst 10 min och ta ut. Dela på slingan och spraya.

Voila´!

Svar på tråden Locktång eller värmespolar