• girl in love

Hemligt hemligt

Hur gör ni som gifter er "hemligt"?

Bjuder ni inte in nån familjemedlem? Hur går det med vittnen? Tror ni folk blir sura? Hur berättar ni? Hur kom ni fram till ert beslut? Varför?

Vore jättekul att höra. Har själv börjat fundera på att bara vara vi två...

• Svar på tråden Hemligt hemligt
  • girl in love

Jag och M2B förlovade oss bara vi 2. Tror att min mamma blev besviken över att hon inte var delaktig.

Har planerat "familje"bröllop men känner att jag ruttnar på min egen familj ovilja att vara delaktiga på ett trevligt sätt.

Vi vill ju bara gifta oss...

Varför är det så knepigt med familjer?

• girl in love

ohlala- kanske vill man att det ska vara en privat grej. Eller också så gillar man inte ståhejet som ett bröllop medför. Eller så har man knepiga familjer. Finns nog lika många anledningar som "hemliga" brudpar

• Fenixx

jag var ett av 2 vittnen när en nära vän gifte sig hemligt. dem gifte sig i kommunhuset sen gick vi ner till sjön och tog fina kort på dem och sen åt vi 4 en god middag på en restaurang. dem hade tur med vädret och det var riktigt fint.

sen efteråt så skickade dem brev till alla anhöriga med rolig rimhistoria om att dem nu var man och fru med kort på dem.

• ohlala

GIL: du frågar ju om besvikelse och jag säger att jag hade blivit det. end of it.

• girl in love

Fenixx - det låter ju jättemysigt!! Vilken ära att vara en av trvå vittnen. Måste blivit väldigt intimt.

• Fru Almqvist

Vi valde att gifta oss i "hemlighet". Våra föräldrar fick dock veta i förväg, mina föräldrar fick veta så fort vi bestämt oss. Hans mamma en vecka i förväg och hans pappa några dagar innan.
    Hade det inte varit för hans mamma hade det nog aldrig blivit ett hemligt bröllop...
    Mina föräldrar förstår anledningen och hade det inte varit ok för dem hade vi kanske hittat en annan lösning! Hans pappa med sambo blev glada och hade tom köpt en flaska bubbel till oss eftersom de hade börjat misstänka vad som var på gång.
    Vi kommer att ha en ganska "avdramatiserad" fest till sommaren, vi förväntar oss inga presenter, "bröllops-tal" eller liknande - det tycker jag inte att man kan göra när man väljer att göra det hemligt. De som blir bjudna kommer att få göra det hela till vad dom själva vill.

• girl in love

Fru Almqvist - jag tycker att det låter jättemysigt. Är det ert initiativ att ha en sommarfest eller är det "efter påtryckningar"?

• Efter 11 år är det min tur

Vi gifte oss också i hemlighet för min man mår jättedåligt av att stå i centrum,jag kunde inte hålla mig så min mamma visste men ingen annan...lite kul att höra deras röster när vi ringde och berättade...

• Daghall

girl in love skrev 2008-02-12 11:26:30 följande:

Daghall - GRATTIS!! ursäkta om jag är för nyfiken men hur väljer man vittnen? Känns som om massor av människor skulle bli sårade för att man inte väljer dem. Ska ni berätta med sms/mms och sedan ha festen?
    Tack så mkt! vi har valt våra bästa vänner som vittnen. dom ska även hjälpa oss med olika saker. min m2bs bästa vän ska fotografera så vi får bilder från vår dag och min vän ska hjälpa mig med hår å smink. Visst e d svårt att välja bara två, men d gick ganska bra. väljer man ur familjen blir d nog lätt många som blir sårade. å bland vännerna så ja, nu valde vi våra bästa vänner.
    vi berättar först och sen blir d fest. vi kommer nog berätta samma dag vi gift oss, eller så blir d dagen efter när vi åker på resan.
    kommer någon undra varför vi inte har berättat så kommer vi förklara. å festen e inte för att få saker å ting utan d e för att få umgås å fira me våra familjer å vänner.
  • Vinterbruden 08

Min syster gifte sig i smyg, sen satte dom ut en annons i lokaltidningen (kom ut dagen efter) och till mig skickade dom ett sms på natten när dom var på väg till venedig.. Visst var det tråkigt att inte få vara där men vi firade med Grillparty i trägården när do m kom hem.. Jätte mysigt och passade dom, jag är mer romantisk av mig och önskar att få vara princessa för en dag!! Och min syster har massor av tips o ideer till mitt bröllop och är minst lika engagerad som jag

• Fru Almqvist

Girl in love - Festen var helt och hållet vårt eget initiativ! Det känns som ett bra sätt att ändå få fira med dem man ändå hade velat ha med om man hade gjort det hela på ett vanligt sätt.
    Det var en tjej här på BT som sade ungefär så här att om vi har själva vigseln för oss själva så kan i alla fall den dagen aldrig bli förstörd, skulle någon uttrycka sig dumt på festen så är det ju mer en vanlig fest och då är det inte hela världen. Jag gillade den tanken.
    Våra vänner tycker att det är jättekul att vi gift oss, den enda som inte sagt något är hans mamma, men det visste vi ju redan att hon aldrig skulle bli nöjd. Det är ju trots allt inte för någon annans skull som man gifter sig! Vi hade en helt underbar dag och jag skulle inte vilja ha det ogjort.
    Vi berättade för alla "face to face", ville inte ta det per telefon.
    Nu har jag fortfarande det roliga kvar att planera festen!
    Lycka till hur ni än gör!

• girl in love

Fru Almqvist - Jag gillar verkligen tanken på att ha en privat vigsel och sen en fest. För, precis som du säger, då gör det mindre om nån säger nåt dumt.

Hoppas att ni får en härlig fest!

• Fru Almqvist

Oj vad jag kommer med åsikter...
    En sak som vi tänkte på var att ha en bra fotograf under dagen eftersom vi valde ett så speciellt ställe och det känns bra att alla kan få känna sig liite delaktiga och titta på våra fina bilder.
    Hur långt har ni kommit med era planer? Det finns verkligen för- och nackdelar med att göra det på egen hand, så tänk igenom vad ni har för alternativ och isåfall varför!

• Vidalila

Oohh min mammma hade blivit sååå ledsen om jag hade gift mig utan hennes närvaro. Hennes väninnas dotter gjorde det och jösses vad sårade dem blev.

Även om man gifter sig för sin egen skull så kan jag nånstans förstå att föräldrarna blir lite ledsna.

• girl in love

Fru Almqvist - Hade tänkt att ha 30 talet gäster på middag men börjar känna att det inte är "vi". Vet inte riktigt hur vi ska göra.Vill ju bara gifta oss nu på stubben - Tack för tipset om fotograf, låter vettigt.

Vidalila- jag vet...min mamma skulle också bli lessen..

Svar på tråden Hemligt hemligt