• anelind

ingen hippa...

Jag måste bara skriva av mig lite, vi är säkert fler som är i samma situation.
    Jag hade ett litet bröllop, endast familjen var bjuden på middag, efter vigseln bjöd vi på kaffe och tårta til alla som kom till vigseln men ingen var särkillt inbuden.
    Mina kompisar hippade inte mig...
    Jag ordnade en hippa åt min kompis (som var på min vigsel) och vi hade jätte kul, hon tyckte med att det var superkul och även alla de andra som var där (17 tjejer).
    Efter min vigsel frågade mina två närmsta vänninor mig "du är väl inte lessen att vi inte hippade dig väl?" Jag sa nej... fast jag var väldigt besviken. Men då var det ju ändå försent!!
    Är det så att om man inte har ett stort bröllop så får man heller ingen hippa?!
    Har nån liknande erfarenhet? berätta gärna!

• Svar på tråden ingen hippa...
  • 20080301

Jag har aldrig varit med om att storleken på bröllopet bestämmer om det blir hippa eller inte... Det handlar inte om hur många man bjuder ju.
    Tycker att dom borde ha hippat dig även om jag är mer än tacksam om jag slipper.

• Blivande fru pettersson

Du kanske får en fruhippa i efterhand? *håller tummarna*

• Skottdagen2008

jag känner inte direkt igen mig, hm bra första mening, men på min hippa kom endast 8 av 14 st så jag kände mig lite som, ok, jag var inte så viktig vän för er. jag vet att många hade bra skäl, men ändå, det kändes lite nsopet just då. har fått veta i efterhand lite orsaker.

jag skulle nog sagt att jag inte blev ledsen, men att jag skulle ha blivit MYVKET GLATT ÖVERASKAD (riktigt överdrivet så de fattade hinten) om de hade hippad på mig om jag vore du. eller att ja, lite lessen blev jag, men man anske inte kan förvänta sig det på ett litet bröllop som vi valde, så att de också förstår att de hade glatt dig om de hade hippat.

• anelind

Jag hade sett fram emot en hippa, det vekar ju hur kul som helst att ha en!!
    Jag får försöka hinta mig till en "fru hippa" Fy vilken bra idé!!!

• 20080301

Är det ingen som sagt varför du inte blev hippad?

• Strawberryhoney

Jag fick heller ingen hippa däremot ordnade den enda vännen på min sida hippa åt en annan som gifter sig nån vecka efter oss.
    Trist men men...Jag blir gift och det är inte hon Får väl se det positiva i det att jag får bli fru iallafall.Men visst lite besviken är jag.

• ingenjörsbruden

Fy va taskigt att inte hippa!!!! Men ibland så finns det säkert orsaker..... men fy ändå!!

Iofs så kan jag mkt väl tänka mig att mina vänner hade missat min hippa...... Har sanslöst svårt att hitta tider att träffas på....Så det brukar alltid bli jag som organiserar det hela....med veckoplaneringsutskick som alla får fylla i o skicka tilbaka till mig för sammanställning(tradigt men tyvärr ända sättet!!) ....tjejerna är ganska vimsiga o ostrukturerade men himla goa ändå!! :)

Varför inte själv planera in en tjej-em? Om man får till ett gem datum så kanske de får tummarna loss???! :)

Lycka till!!!!

• Strawberryhoney
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-11 08:56:25 följande:
    Fy va taskigt att inte hippa!!!! Men ibland så finns det säkert orsaker..... men fy ändå!!Iofs så kan jag mkt väl tänka mig att mina vänner hade missat min hippa...... Har sanslöst svårt att hitta tider att träffas på....Så det brukar alltid bli jag som organiserar det hela....med veckoplaneringsutskick som alla får fylla i o skicka tilbaka till mig för sammanställning(tradigt men tyvärr ända sättet!!) ....tjejerna är ganska vimsiga o ostrukturerade men himla goa ändå!! :)Varför inte själv planera in en tjej-em? Om man får till ett gem datum så kanske de får tummarna loss???! :)Lycka till!!!!
    Jag tänkte ordna en middag själv förut men fick känslan av "tiggeri" typ som "Tyck synd om mig för jag har så dåliga vänner som inte vill hippa mig känsla"

Vi får se om jag fixar en fruhippa själv längre fram och bjuder endast någon utvald på middag typ.Hoppas TS och alla andra ohippade hittar på nåt lika trevligt.
  • Disan

nej jag tycker inte heller at storleken på bröllopet spelar någon roll. utan snarare vilka vänner man har.. och skulle nog oxå känns mig lite sisådär om dom planerat det så dåligt så att alla inte kan komma, inte ens hälften.. som 8 av 14, kan inte alla på det datumet så får man väl andrä datum.. de ska ju vara för att fira den blivande bruden och då hör det till att alla vänner kommer tycker jag
    jag har haft hipper för 4 vänner och skulle aldrig göra en hippa om folk säger att dom inte kan utan man ser till att alla kan annars om dom inte vill vara med så märker man ju vad det är för vänner egentligen

• IdaAstrid

Fick min hippa i helgen. Är en människa som gärna vill ha lite koll (inte hysterisk på något sätt, tycker bara om att planera) - kunde med facit på hand ha sluppit min. Det var inget förnedrande och kunde säkert varit trevligt. Men det störde de planer jag haft för dagen för mycket så det blev bara ledsamt alltihop. Dessutom hade de glömt en av mina närmsta vänner. Dessutom får jag dåligt samvete för att jag inte kan känna tacksamhet - jag vet ju att min underbara tärna bara ville väl. Längtar sååå tills bröllopet är över... Denna cirkus gör mig galen!! Och vi har ändå ett pyttelitet bröllop. Suck...

Svar på tråden ingen hippa...