• Jenniecarlsson

26 juli?

Någon annan? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka på Gotland=)

• Svar på tråden 26 juli?
  • hummledummle

Kul med fler det datumet
    Vi gifter oss oxå då i floda kyrka ( Det ligger en bit utanför katrineholm i sörmland)

• hummledummle

Hur går det för dig med all planering?? Hur lång har du kommit???

• Jenniecarlsson

Vi ligger jättebra till, tror jag iaf=). Det som är kvar att fixa är:

Brudgummens kläder
    Bestämma vilken mat vi ska ha (buffé)
    Åka till Tyskland och handla sprit
    Hitta papper till vigselprogrammet
    Träffa prästen
    Bestämma utgångslåt

Det var nog det hela som är kvar, fast en hel del kommer att stryckas från listan när vi åker till ön i slutet på mars. Då ska vi köpa kläder till m2b, träffa cateringfirman, träffa prästen och frisören m.m. Så allt känns under kontroll faktiskt=)

Själv?

• hummledummle

Jo det går bra
    Inbjudningarna skickade och massa har redan svarat
    Klänning skall en sömerska sy
    Tärnklänningar köpta
    Ringen köpt
    Skor till mig och min blivande Köpta
    Alla bordsdekorationer klara
    Bestämt buffe
    Beställt tårta
    Gåvor till gästerna klara
    Vigselprogram på gång
    Servetter med namn och datum tryck beställda
    Musik i kyrkan klart
    Så vi har kommit en bit på vägen men mycket kvarstår ju men det är kul att ta lite pö om pö.. Det kostar ju lite pengar så man får ta lite varje månad...

Hur många gäster har ni??
    Har ni näbb/tärna??

• Jenniecarlsson

Vi kommer bli runt 65 pers. Vi kommer ha en tärna=).

Vi ligger jättebra till vad gäller budget. Har köpt det mesta utan att ha rört "sparpengarna", det som är kvar att betala är maten, spriten och lokalen i princip. Tunga poster men pengar till det har vi redan på "bröllopskontot" så det känns bra faktiskt=)

• hummledummle

Vad skönt att det går bra med budgeten det brukar vara det svåraste att hålla/klara tycker jag.. Våran bunget har stigit lite utöver men men så är det väl.

• Maciebrud

Oj vad ni kommit långt - jag har inte ens köpt klänning ännu. Var dock hos en frisör idag och rekade lite. Kyrka, fotograf och bil är bokad. Festlokalen är på tomten så den ska bara total-tömmas på grejor(fy vad man samlar på sig).
    Inbjudan ska vi nog inte skicka förrän senare - vet inte när.

• Jenniecarlsson

Vi skickade ut inbjudningarna så tidigt eftersom vi gifter oss på Gotland och när det är som mest turister på ön. Eftersom vi bjuder så pass många från fastlandet var vi tvugna att vara ute i god tid så de hinner boka båtbiljett samt ordna boende=)

Svar på tråden 26 juli?