• Disan

MORGONGÅVA

Hejsan
    Har funderat och funderat men kommer inte på vad jag ska ge min blivande för morgongåva, behöver lite tips och hjälp??

har läst lite om ett nkenfotolbum eller va de nu va och de verkar ju jättevanligt=tråkigt och sen är de väl inte riktigt jag heller att ställa mig och låta bli fotas. ringar har han mssor och klockor med och halsband. hm.
    tacksam för alla coola tips ni kan tänkas komma med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-29 08:01
    Japp en digitalkamera har jag bestämt mig för att köpa eftersom han är lite av en "prylbög" och älskar sånt, han har typ allt utom en sån så de kan ju passa och sen ska jag köpa 3 champagner och göra egna etiketter på.

• Svar på tråden MORGONGÅVA
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag hitta en tröja där det stod *nygifta* på.. Funderar på att köpa varsin till oss

• matildaochniklas

Vart hittade du det?
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-02-26 17:10:42 följande:

Jag hitta en tröja där det stod *nygifta* på.. Funderar på att köpa varsin till oss
  • Kärlek ger näring åt själen

brollopsbubblor.se har en.. Men det var inte där jag såg dem.. Ska försöka komma ihåg det

• girl in love

Ger alla sina män morgongåvor?

Är det inte nåt som bruden traditionellt ska få av sin man?

• Disan

varför ska bara bruden få.. de är ju inte så traditionellt att bruden får en fastighet eller en gård som hon fick från början utan nu är det väl mer smycken och då kan väl mannen oxå få nåt tycker jag..

• Tooticki

Jag har bokat en weekend-tripp till Brugge 3 veckor efter bröllopet. Kommer köpa en reseguide om Flandern och slå in och ge honom så att han själv får fatta att det är en resa han får.

• Disan

det var ju oxå en toppenidé. ska ni inte på bröllopsresa?

• Tooticki

Jo, men det blir först hösten -09 då jag inte kan vara borta från skolan 3 veckor. Vi gifter oss nu i april.

• Disan

har ni inte semester till sommarn+ gud så svårt att vänta så länge med resan tycker jag haha men men som sagt de är väl därför du överraskar honom med detta

• Valentine84

Vi vet inte ens om vi kommer iväg på resa över huvud taget... Vi har precis råd med bröllopet... Ska i o f önska oss presentkort till resa men lär behöva lägga till själv med...

• Disan

jasså ja fast de finns ju billiga alternativ.. vi har tex hittat en lägenhet som vi ska hyra en vecka i Alicante för 600kr och vi ska bila ner och stannar till lite på vägen å sånt.. så får man se massa länder oxå.. vi ska även en sväng till italien och sen en massa vinställen i frankrike men de är på vägen som sagt. vi har även gp så då slipper man ju vägtullar å allt sånt

• matildaochniklas

Vi kommer också ta resan senare (i mars 2009) eftersom jag inte kan vara borta från skolan. Det kan nog vara skänt, då har man ju ngt att planera och se fram emot när bröllopet är över

• SusanneLee

Vi planerar att åka iväg en vecka bara någon dag efter bröllopet, och sedan åka på en längre semester i höst. Några av anledningarna är tiden, jag kan itne vara borta från jobbet och min m2b kan inte vara borta från skolan alltför länge. I höst har vi mer tid, och hunnit spara mer pengar till resan!

• Trisen

Vi hamnar väl en bra bit ifrån TS ämne, men undrade bara om du Disan tyckte att hyra lägenheten var billigt eller hela resan?

För bensin är så dyrt att det lönar sig att flyga. Vi bilade två veckor ner till Frankrike och det kostade mera än om vi skulle ha åkt charter! Meeen, det är ju så himla mycket mera man ser genom att bila. Ni kommer säkert att ha en helt underbar bröllopsresa

Men tillbaka till ämnet. Har funderat på någon form av upplevelse som morgongåva, men ändå inte en resa. Alltså ngt som bungee jump, men det har vi redan gjort... Några tips?

• SusanneLee

När det gäller upplevelser så finns det hur mycket som helst!
    Några tips finns på: www.bongo.se

• Tooticki

Jag är bara ledig från skolan 7 veckor i sommar och har blivit erbjuden ett toppenjobb som är perfekt för min utbildning så jag prioriterar det. Vi ska även åka till NY en vecka i höst så så synd är det inte om oss.

• Disan

nej jag tycker det va billigt 600 för en vecka och anledningen först till att bila var att de faktiskt var billigare.. vi kollade flygstolar och då skulle de kosta lika mycke tur och retur för två personer och då får vi bara en veckas semester så vi bestämde oss för att bila istället och på det sättet får vi två veckor istället för 1 för samma pris, sen önskar inte vi oss presenter på bröllopet utan bidrag till vår resa så lite får man väl där oxå.

Trisen skrev 2008-02-28 15:15:51 följande:
    Vi hamnar väl en bra bit ifrån TS ämne, men undrade bara om du Disan tyckte att hyra lägenheten var billigt eller hela resan?För bensin är så dyrt att det lönar sig att flyga. Vi bilade två veckor ner till Frankrike och det kostade mera än om vi skulle ha åkt charter! Meeen, det är ju så himla mycket mera man ser genom att bila. Ni kommer säkert att ha en helt underbar bröllopsresa Men tillbaka till ämnet. Har funderat på någon form av upplevelse som morgongåva, men ändå inte en resa. Alltså ngt som bungee jump, men det har vi redan gjort... Några tips?
Svar på tråden MORGONGÅVA