• jizz

Hjälp mig med mina inbjudningar

Måste skicka inbjudningarna den 13:e och än har jag inget färdigt! Inget material heller för den delen. Vill inte beställa färdiga då jag inte hittar något jag tyker om.

Jag vill göra helt egna men vet varken ut eller in !

kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta material som skulle passa mitt färgtema. Vi har brun/limegrön/ivory.
    Hade tänkt mig helt kvadratiska dubbla kort i brunt ca 15*15 cm.
    På framsidan skulle det vara ett mindre kvadratiskt papper ca 4*8 cm i ivory där man sedan skrivit/stämlat testen "Vi gifter oss" eller liknande i limegrön.

Innuti tänkte jag mig sen sätta en bild på mig och min m2b på vänsta sidan för att sen ha inbjudningen på den högra sidan.
    Dessa vill jag nog fästa med fotohörn.
    Texten till inbjudningen vet jag dock inte om man ska handskriva eller skriva ut på dator, grönt ska det vara iaf.

Jag hoppas någon kan guida mig i denna djungel av pyssel och knåp! eller ge mig tips på hur man löser detta snabbt och smidigt. Var hittar jag stämpel och snyggt brunt papper. Vilken slags färg använder man till stämplen? Var hittar jag fotohörn?
    Jag har ingen möjlighet att bege mig ut och leta utan allt behövs beställas från nätet!

Snälla snälla kan någon hjälpa mig.

• Svar på tråden Hjälp mig med mina inbjudningar
  • Pumpkin
    jizz: Om det är lättare att hitta stämpeldyna som är limegrön - satsa på det och genomskinligt embossingpulver!
  • _elin_

jag har inte samma färgtema som dig, men har gjort egna inbjudningskort.
    Embossat på framsidan, sedan skrivit ut texten på ett papper (sammafärg som inbjudan) och tejpat texten på gulpapper som jag sedan tejpat med dubbelhäftande tejp inne i kortet.

Kort finns i mitt galleri

• jizz

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-01 16:37:10 följande:

jizz: Om det är lättare att hitta stämpeldyna som är limegrön - satsa på det och genomskinligt embossingpulver!
    Nu är jag jätte korkad men hur gör man då?
    Vanlig stämpel som man tar färg på då eller
    Vilken färg i så fall?
  • jizz
    _elin_ skrev 2008-02-01 17:28:53 följande:
    jag har inte samma färgtema som dig, men har gjort egna inbjudningskort.Embossat på framsidan, sedan skrivit ut texten på ett papper (sammafärg som inbjudan) och tejpat texten på gulpapper som jag sedan tejpat med dubbelhäftande tejp inne i kortet.Kort finns i mitt galleri
    kunde inte se ditt galleri, du måste nog ändra inställningarna
  • Pumpkin

Du köper en stämpeldyna som har den färgen du vill ha (eller penna om du nu hittat en med rätt färg), färgar stämpeln (dvs trycker stämpeln mot dynan), stämplar och har sen på genomskinligt pulver och gör som Gura förklarade

jizz skrev 2008-02-01 17:51:40 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-01 16:37:10 följande:Nu är jag jätte korkad men hur gör man då?Vanlig stämpel som man tar färg på då ellerVilken färg i så fall?
  • jizz

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-01 17:59:13 följande:

Du köper en stämpeldyna som har den färgen du vill ha (eller penna om du nu hittat en med rätt färg), färgar stämpeln (dvs trycker stämpeln mot dynan), stämplar och har sen på genomskinligt pulver och gör som Gura förklarade
    Måste dynan och färgen ha samma färg
  • Gura

Det fiffiga är just det, att man kan antingen ha färgen i stämpeln och genomskinligt pulver, eller så kan man göra tvärtom med genomskinlig stämpel och färgat pulver. Jag provade faktiskt bara med genomskinlig stämpel och färgat pulver när jag testade i butiken. När jag såg att det blev som jag ville så köpte jag ju helt enkelt det färjade pulvret och den genomskinliga stämpeln.

Vart köper man pulver?
    Mitt tips är att googla på hobby butiker i din stad. Kolla med Panduro, Kreatima, Skapa Hobby (även om du inte bor i stockholm, så kan du ju leta på hemsidan, om de har det du söker så kanske de kan skicka)googla också efter olika leverantörer av denna typ av produkter. Kolla in www.reprint.se det är den leverantören som jag har pulver från. De säljer endast till butiker, men man kan ringa dem och fråga vilka som är deras återförsäljare. Lycka till

• Gura

Jizz - dynan och pulvret måste inte ha samma färg. Men om man har en färg på pulvret, så brukar den täcka färgen på stämpeln så att det ändå bara är pulverfärgen som syns. Om man nu inte har en jättestark stämpelfär och en jättesvag pulverfärg.

• jizz

Jag har letat och letat efter pulverfärgen jag vill ha men lyckas fanken inte
    Alla gröna nyanser är antingen mörkgröna eller mossgröna...

Blir färgen ljusare än på bilderna???

• Pumpkin

Hittar du ingen stämpelfärg/dyna i rätt färg då? Eller den där pennan du pratade om? Då behöver du ju bara köpa genomskinligt pulver.

• Gura

Jizz,
    Jag var inne på "Skapa Hobby" i går eftersom jag handlade det sista till våra inbjudningar. Jag passade på att fråga dem ifall de hade limegrönt embossingpulver när jag ändå var inne. De hade två gröna som inte var mossgröna eller mörkgröna. Om de var lime är svårt att säga, men de var otroligt snygga i alla fall. Du kan ringa till de om du vill och fråga. Kanske kan de mail bild/prover till dig? eller tala om vilken hemsida du kan kolla på. Testa vetja! =)

• augusti2008

-Elin-
    Vilka fina inbjudningar. Vart hittade du stämpeln? Den var jättefin.

• jizz

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-02 23:52:46 följande:

Hittar du ingen stämpelfärg/dyna i rätt färg då? Eller den där pennan du pratade om? Då behöver du ju bara köpa genomskinligt pulver.
    Hittar inte alls rätt färg där heller...

Men en snäll själ har nu lätt mig in på rätt spår! Jag vill ha Gelly powder från Gel-á-tins men hittar nu ingen återförsäljare i sverige... Kan detta stämma.... Ett ögonlock ska jag hämta adressen jag fick.
  • jizz

www.metalimo.se/stamplar.htm

På denna sidan ser man massa olika nyanser. Den jag menar är den ljusgröna/limegröna/vårgröna.....
    Man kan kolla återförsäljare men när man sen går in på tex deras sidor så har dom inte det pulvret utan andra saker från företaget. (krångligt det låter)
    Hur som helst så hittar jag nu inte det pulver jag vill ha... IGEN

Svar på tråden Hjälp mig med mina inbjudningar