• jizz

Hjälp mig med mina inbjudningar

Måste skicka inbjudningarna den 13:e och än har jag inget färdigt! Inget material heller för den delen. Vill inte beställa färdiga då jag inte hittar något jag tyker om.

Jag vill göra helt egna men vet varken ut eller in !

kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta material som skulle passa mitt färgtema. Vi har brun/limegrön/ivory.
    Hade tänkt mig helt kvadratiska dubbla kort i brunt ca 15*15 cm.
    På framsidan skulle det vara ett mindre kvadratiskt papper ca 4*8 cm i ivory där man sedan skrivit/stämlat testen "Vi gifter oss" eller liknande i limegrön.

Innuti tänkte jag mig sen sätta en bild på mig och min m2b på vänsta sidan för att sen ha inbjudningen på den högra sidan.
    Dessa vill jag nog fästa med fotohörn.
    Texten till inbjudningen vet jag dock inte om man ska handskriva eller skriva ut på dator, grönt ska det vara iaf.

Jag hoppas någon kan guida mig i denna djungel av pyssel och knåp! eller ge mig tips på hur man löser detta snabbt och smidigt. Var hittar jag stämpel och snyggt brunt papper. Vilken slags färg använder man till stämplen? Var hittar jag fotohörn?
    Jag har ingen möjlighet att bege mig ut och leta utan allt behövs beställas från nätet!

Snälla snälla kan någon hjälpa mig.

• Svar på tråden Hjälp mig med mina inbjudningar
  • carinokenneth

Har du kollat efter material på panduro?
    Där har de ju en massa prylar =)

• jizz
    carinokenneth skrev 2008-02-01 11:46:43 följande:
    Har du kollat efter material på panduro?Där har de ju en massa prylar =)
    Ja, ev kan jag använda ett papper i ivory som jag köpte där ifrån. Har även en sigill stämpel och vax, vet dock inte om jag ska använda den. Köpte ett brunt papper där också men sen när jag kom hem var det mer mossgrönt
    Vill ha riktigt chokladbrunt/mörkbrunt om du förstår hur jag menar
  • Brud 080823

Hej

Jag har skrivit lite tips i din gästbok!

Camilla

• Gura

Hej,

Ytterliggare ett tips är att besöka en butik som heter "Skapa Hobby" på Hornsgatan i Stockholm. Där kan man betala en femtilapp, så får man testa att pyssla med det material som de har i butiken. Då kan man få både hjälp, tips och ideer. Så gjorde jag, och det fungerade för mig. Huruvida de har limegrönt vet jag inte, men de har ganska mycket. De har massor med stämplar också.

• jizz
    Gura skrev 2008-02-01 11:55:53 följande:
    Hej,Ytterliggare ett tips är att besöka en butik som heter "Skapa Hobby" på Hornsgatan i Stockholm. Där kan man betala en femtilapp, så får man testa att pyssla med det material som de har i butiken. Då kan man få både hjälp, tips och ideer. Så gjorde jag, och det fungerade för mig. Huruvida de har limegrönt vet jag inte, men de har ganska mycket. De har massor med stämplar också.
    Tack för tipste man jag bor inte i sthlm. Önskar dock när det gäller just affärer
  • jizz

Är det bättre med tunnt eller lite tjockare papper?

• 2580

Jag har oxa problem med att hitta inbjudningskort som jag gillar, funderar pa att gora egna. Men tar det inte jatte mycket tid att gora?

• Pumpkin

Jag har en bild i mitt galleri på framsidan på vårt inbjudningskort. Basen är ett ganska tjockt, brunt papper med lite bling i färgen - kolla om du gillar det så kan jag tipsa om vart det finns

• Pumpkin

Klart det tar tid, men man kan ju göra ganska enkla och då går det ju fortare Jag tycker det är hur kul som helst!

2580 skrev 2008-02-01 12:26:34 följande:
    Jag har oxa problem med att hitta inbjudningskort som jag gillar, funderar pa att gora egna. Men tar det inte jatte mycket tid att gora?
  • stinakina

Jag var skitstressad över att vi aldrig hittade nåt papper som "omslag" vi skulle ha vinrött, men det var omöjligt att få tag i ....vi ändrade då till brunt...

Köpte brunt tjockt A4 papper, vek de på mitten,på framsidan sitter en rosa lapp (klippt med en sån "knagglig" sax) stämplade "vi gifter oss" och limmade fast den med spraylim (kanonbra)inuti sitter inbjudan (som vi skrivit ut på vanligt vitt papper med fin text, också klippt med den "knaggliga" saxen, och limmad med spraylim...

Skar ett snitt genom både fram och bakstycket, trädde ett ljust rosa organzaband i genom och knöt en rosett...busenkelt och (enligt mig) väldigt vackert!!

Klart på en kväll???? *hihi*

Skulle skicka inbjudningarna i slutet på mars, men de är ju klara så jag ska skicka dom nästa vecka!!! (vi gifter oss i aug)

Kan nog inte hålla mig längre i allafall!!

Svar på tråden Hjälp mig med mina inbjudningar