Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

Viktväktarna, fler?

Jag förstod nästan att det varför braför att vara sant. Gäller det alltså även om man pressar själv hemma?

Helena Johansson skrev 2008-04-02 13:36:31 följande:

Kollade på vv:s hemsida.. 2 dl är tyvärr 2p. Tycker också att det är skumt men kommer ihåg från förr att det är 0p om man äter frukten men om man dricker juicen måste man räkna..
  • matildaochniklas

Ja, det är väl det där med fruktsockret. Men 2 p kan man ju unna sig ibland!

• matildaochniklas

Va bra, då har vi klurat ut det!
    Vad skulle jag göra utan er?

Fröken Planera skrev 2008-04-02 17:06:03 följande:

Anledningen till att man räknar points på pressad juice är att man inte får med fibrerna från frukten. Man får alltså "bara" i sig vitaminerna och fruktsockret, men fibrerna som får tarmarna att arbet uteblir.. De pratade nämligen om just det när jag skrev in mig igår. Intressant, tyckte jag.
  • matildaochniklas

Det räcker säkert! Jag började ungefär så och ökade på med mera ju längre jag kom för desto svårare blev det att gå ner.

• matildaochniklas

Nej, det är ingen diet på det sättet. Du äter allt ur kostcirkeln för att få en bra balans och för att få i dig av allt du behöver. Det handlar mest om att tänka sig för, tex på portionsstorlekar, fikabröd och snask. Men du får äta allt, finns inget somär förbjudet.

MrsJönsson skrev 2008-04-03 10:37:06 följande:
    Jag pröver en gang till. Hvad är principperne omkring VV? Jag vet man tæller points, men är det en diet hvor man skal undgå kulhydrater eller hvad?
  • matildaochniklas

Man räknar inte kalorier på det sättet. Alla råvaror är översatta i points. Du får en mall för att räkna ut hur många points du ska äta varje dag, det är beroende på ålder, vikt och hur mycket du rör dig.

Sedan kan du få extra points om du tränar mkt eftersom man behöver extra mkt då. Det finns dock en begränsning för hur många träningspoints du får äta, jag tror att det är 12/ vecka. Men du får träna hur mkt som helst.

• matildaochniklas

Idag var jag hos min syster och fikade, eftersom jag har bestämt mig att jag ska köra stenhårt den här veckan så gick jag in på Hemköp och köpte WW chokladmousse, man köper den fryst med två portioner i varje förpackning. En portion är 3p och det hade jag råd att unna mig. Den var såå himla god!!! Verkligen ett bra alternativ när sötsuget sätter in!

• matildaochniklas

Grattis, bra jobbat!
    Fröken Planera skrev 2008-04-08 17:37:04 följande:

JAg har varit och vägt mig idag.. 2,6KG på en enda vecka. Jag är hur glad som helst! =)
  • matildaochniklas

Jag går promenader så mkt jag kan. Annars går jag o tränar minst två gånger i veckan.

• matildaochniklas

Antingen nåt gympapass på friskis och svettis. Eller också löpband, cykel eller andra liknande maskiner.

• matildaochniklas

Och ibland styrketräning också

• matildaochniklas

usch vilken hemsk helg det har varit! nu blir det verkligen att ta nya tag!

• matildaochniklas

jodå, jag har verklgen haft det roligt! och idag ska jag gå på kalas och ha roligt utan att moffa

• matildaochniklas

Grattis! Va duktiga ni är!

• matildaochniklas

Så gör jag med och sambon väger mig varje vecka
    Snart är det dags att skapa en ny tråd, ja inte så jättesnart men ändå.

16 aug skrev 2008-04-23 08:46:41 följande:

hej på er!! Jag har slutat på VV, gissa vem som börjar gå ner?! Fattar inte... Men fortsätter här för jag lagar efter deras recept
  • matildaochniklas

Grattis! Bra mål till nästa vecka!

Ella08 skrev 2008-04-23 18:11:16 följande:
    Tjooo det var minus -06SKÖNT!Saknades 0,1 till guldstjärna
  • matildaochniklas

Grattis till alla om varit så duktiga!

• matildaochniklas

det har gått rätt bra i helgen jag tog på mig ett par gamla favvojeans, om dom passade så skönt! för det märks inte så mkt på vågen. men då är det extra härligt när det känns i kläderna!
    jag äter inte upp mina aktivitetspoints

• matildaochniklas

Grattis!!!

Ella08 skrev 2008-04-30 22:31:42 följande:
    Jaa första guld stjärnan, jag gick ner 1 kilo denna vecka.:=)Nådde delmål och siktar nu in mig på den 10% målet.Tjooo
Svar på tråden Viktväktarna, fler?