• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

MrsB, vi har också bokat biljetter till en av matcherna! Vi ska gå på söndagen! Jag har en biljett också, men vi får se hur det går med Mini som inte hunnit med att fylla 3månader då. Men vi avgör det då, biljetten går säkert att sälja om jag inte kan ta med mig bebisen. Han/hon får ligga med hörselskydd, går det? Kanske inte när de är så små.

• BrudSommar2006

Liten, en sådan söt liten Mindre!!!

Iris verkar bättre nu, skönt, fast vi väntar till i morgon med att åka och handla för säkerhets skull. Någon matlust verkar ju dessvärre inte på väg tillbaka.

Telis, stort lycka till!

Tinga, trevlig resa!

Mrs B, hoppas på fika i oktober då!

• Lapinette

Mrs B - vilken framförhållning. Oktober!!!

Tinga - ha så skönt i Madrid! Din resgalna människa!

Telis - ha så skönt i Falun ! Säger inte att jag hoppas att det kommer att gå bra FÖR det kommer att gå bra! Tänker på dig!!!

Själv har jag druckit rödvin och haft vinlotteri. Vann två pavor så det får väl räknas som ok (vi var inte många på lotteriet). Sitter här aldeles varm och röd i ansiktet...hoppas jag inte luktar sprit för ikväll ska jag gå på yoga.

• Piggelin1

Nyligen hemkommen efter knappt två timmar ute i det underbara vintervädret - NOT! Det spöregnar idag, men gott att komma ut iaf! Var bla i Saluhallen & kom därifrån med oxfilé - mannen, MissX & jag ska laga middag här imorgon kväll efter att MissX & jag varit på skönhetsbehandlingar. Lyx-em & lyxkväll att se fram emot!

Izzie, om du vill ha fler presenttips, kolla denna länken:
    www.dopguiden.se/dopfest/doppresenter.html
    Jag googlade lite på dop när jag skulle skriva inbjudan & halkade in på denna sidan.

Sweet, din blogg är nästan den enda som jag verkligen brukar läsa det mesta i, andra blir det mer sporadiskt ngn enstaka gång då & då... Du skriver så bra!

Tinga, ha det så kul i Madrid & glöm inte att rapportera i restråden sen! Tur att du redan skrivit om Madikwe & Mauritius, annars hade det blivit tufft med två berättelser att skriva!

Lappis, stooort lycka till med sprayandet! ...och vad trevligt med vin på jobbet, yummie!

• BrudSommar2006

Liten förresten, jag tycker att Mindre är lite lik dig på bild nr två!

Iris är inte bra från sin diarré än, även om hon bara bajsat två gånger idag. Äta vill hon inte, det är märkligt, när jag lyckas få in en sked mat i munnen på henne så grimaserar hon som om det vore jätteäckligt, alternativt att det gör ont. Först tänkte jag att det gör ont från tanden som är på väg upp men hon biter ju på hårda saker hela tiden och maten är ju mjuk. Kanske har hon ont i halsen. Hon måste ändå tycka att det är gott för hon försöker äta ett par skedar till och grimaserar men vid sked tre eller fyra så hulkar hon så att hon nästan kräks och sedan öppnar hon inte munnen mer. Fast fruktpuré går bra i alla fall några skedar till, undrar om det är lättare att svälja. Febern verkar borta i alla fall, idag hade hon 37,5 men jag funderar på om jag ska ringa bvc eller sjukvårdsupplysningen eller nåt i morgon, det är så många märkliga symptom och man vet inte vilka som hör ihop eller om hon drabbats av flera saker på en gång.

• FruCicci

Hej!

Nu har jag fikat med Muglgan och Vänner plus busungarna på Rival på Mariatorget! Kanon trevligt! Tjat tjat och lite
    kladd

Sweet, du kanske har rätt, jag är så vimsig nu för tiden och innan med för den delen Sen är det nog att jag är slank av naturen som spelar in med...

Liten, Mindre är verkligen jätte söt, wow, vilken liten pärla!

MrsB; tack så mycket för tipset, jag ska testa det, mycket bra!

Tinga - Ha det så fint i Spanien! Njut!

Piggis, jag har som du gått ner massor, 10 kg mindre nu från det att jag blev gravid, men jag tycker inte det är angenämt, jag upplever det som jobbigt, men jag har blivit äckelsmal, så det är ju därför... ska vi nog rätta till snart, jag jobbar på att sluta amma och gå mindre
    Jaha, 23e feb, mmmmm jag tror jag har 27e, fast annan månad

Telis, tjejerna var jätte impade av dig och din gästvänglighet!
    SEN lycka lycka till nu i Falun!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag blev Victor 8 (!!!!!!!) månader! HJÄLP!
    Tiden går såååååå fort!
    OCH han vaknade bara 2 ggr i natt!!!!!!!!!!!!!!
    BINGO, det går!!!!!!!! BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sista gången ammade jag - för han blev så där skogstokig, så det gick inte att bara köra 5 minuters, han var helt galen igen, sen så fort han fick amma, drig han en lättnande suck och njöt,åt ur ett bröst o somnade om och sov ända till morgonen vid 07.30! Jag är nöjd.
    Tror inte det är bra att han har legat mellan oss på nätterna, varmt och jobbigt för honom o sen även stökigt näår vi alla vänder oss, snarkar ibland etc etc.... Nu har han egen stor säng och ett eget rum, perfekt start för oss alla!

Nähepp, nu ska jag titta på tv och dricka mitt vin...

• Nattson

Cissi, vad skönt att det gick så bra som det gjorde! Måste ha varit så skönt för båda honom och er att få sova mera!

Telis, håller tummarna idag!

• Mrs  B

Telis
    Håller tummarna idag!!!!!!!!!!!!!!!!

• Nattson

MrsB, håller ni på Ottawa eller Pittsburg i Globen den 4oct?

För mig är det mer en kul grej, maken och jag åkte till London och såg Anaheim VS los angeles kings förra året och det var hur kul som helst! Men så hejar vi på Anaheim också

• Liten med Mindre

Cicci - grattis till "nattarbetet". härligt med en framgång i alla fall. Säkert kommer något bakslag - men det går åt rätt håll!

Vi ska småningom försöka få Mindre att sova mer i egen säng. Fattar bara inte hur jag ska få henne att somna där. Hon vaknar till på stört, fastän hon är nästan helt borta i famnen innan vi lägger henne.

Idag är det promenad med grannen som har en tjej född samma dag som Mindre, på SöS oxå. Eller vi försöker gå i alla fall. Tror nog min tjej borde somna i alla fall. Om vi inte blåser bort.

BS - ring sjukvårdsrådgivningen och fråga!

Tjing så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen