• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

BS: säger som Tinga, din ironi är underbar!

Snartis: intressant! Bra info.

• Telemarkgrrl

Åh, Mrs B, vilken jobbig dag det måste vara idag! Kramar!!

• BrudSommar2006

Mrs B, kram till dig! Jag tycker att det var fantastiskt av er att orka försöka igen så snart och vilken tur att ni gjorde det och fick lille Malte!!

Maken skulle äta middag med någon rekryterare, suck, jag undrar när han kommer hem, det är inte utan att man börjar känna sig lite sliten nu, han kom hem sent igår också efter en kurs. Förra veckan var han ju utomlands så man börjar känna sig lite som ensamstående mamman...

• FruCicci

Hej hej.......

Ska bara meddela er alla att han sov INTE. Han skrek som en jag vet inte vad mellan 24 - 02.30, vi var helt slut. Sen kastade jag ner en tröja, som luktar mig, i sängen och den bet han och slet i med munnen så han började blöda i hela munnen. Det var kaos!

En grej han har klarat av är vällingen, men dock med sked, men det kanske kan bli en fortsättning i framtiden med flaska...

Nu är min son ledsen!

Snartis, han hade inte det viruset som det såg ut...

• BrudSommar2006

Cicci, oj, vilken dramatik! Det där fick mig inte särskilt motiverad att börja försöka med spjälsängen faktiskt...

Jag för min del tar fasta på att det stod att det där viruset främst drabbar barn mellan sex månader och två år för i så fall så är ju chansen stor att jag klarar mig och inte blir magsjuk jag också för andra gången på en månad.

Iris hann somna på amningskudden här nere med mig men nu har maken burit upp henne, hon vaknade bara till som hastigast och sedan somnade hon om så hon var nog trött trots allt hon sovit mer idag än hon brukar. Hoppas på bättre tider i morgon.

• FruCicci

Tillbaka....

MrsB, fy vad jobbigt för dig - skickar styrkekramar!

Nu sitter väl alla och tittar på Greys Anatomi jag har det på i bakgrunden

Bs, ja det var inte så roligt... men man måste ju ta dessa duster för att det ska bli bättre för alla sen...
    Min nästa dust blir nappflakan, varför vill han inte dricka tex välling ur den? Han dricker ju vatten och juice?!?!?! Kanske är för att han hatar vällingen och äter den på sked endast för att det är lite roligare....?? ja ja

Muggles, vet inte om du tittar in ikväll... jag har iaf inga planer för i morgon eftermiddag eller fredag eftermiddag, så om ni vill hitta på något, så en pling från tåget. Jag kan ta bussen till söder, om det blir meckigt för er. (PS man åker gratis med barnvagn på alla bussar i sthlm, väldigt bra faktiskt).

Nu ska jag ladda datorns batterier.....

• Telemarkgrrl

Cicci, tur att du sa det där med att åka gratis på bussarna, jag har slagit i tjejerna att man måste köpa biljetten i förväg nuförtiden. Hade ingen aning om det där med att man åker gratis med barnvagn.

Är inte vällingen lite tjockare än vatten och juice? Han kanske helt enkelt tycker att det är en skum konsistens att dricka ut flaska?

• Telemarkgrrl

Nu har jag tagit sista sprutan och sprejen och imorgon ska jag inte ta någonting alls. Känns riktigt konstigt att inte behöva hålla reda på klockslag, medicinsorter och doseringar.

• FruCicci

Hej Telis!

Just det - gratis är gott och i detta fallet väldigt smidigt. Mycket bra av SL!

Sista sprutan, ja det förstår jag känns konstigt! Tänk, om 2 veckor kanske du vet.... så sjukt. Du kanske är mamma om 8-9 månader? När kommer de eller den då? Är det en november bebis eller?

• Piggelin1

Oj, Cicci, vilket drama ni fick inatt! Jösses, håller verkligen tummarna för att det ska gå bättre för varje natt nu!
    Stackars liten Victor, fattar ingenting vad det är som händer, men snart lär han ju göra det, gäller väl bara för er att hålla ut tills ni är där!

Vickan, jag fattade aldrig att ni verkligen hade köpt huset (läste slarvigt?), trodde att det var ett objekt i raden som ni skulle kika på! Grattis, hur som helst!!

BS förresten, Vänner hann före, jag tänkte också tipsa om "suppar"! Jag stod på apoteket häromveckan & valde just mellan flytande & suppar, tills jag tyckte att flytande vet man ju inte riktigt alltid om hon behåller eller spyr upp, en supp stoppar man ju sonika in & sen verkar det supersnabbt.

MrsB - skickar kramar till dig idag!

Pirr, jag fick shoppingtips av Vänner inför min tur till GeKås, ska försöka komma ihåg dem: tvättlappar (gul förpackning med en röd stuga utanpå), amningsinlägg, special-tops för bebisar, badbalja, nappflaskor, barnskedar, pyamasar för typ 40 kr styck (bra kvalitet!!), små enfärgade mjuka sockar (som sitter kvar på minifötterna!). Minns även att Vänner köpte spjälsängsskydd & lakan, men att de inte alls var bra. Sen köpte jag ju en vinterjacka för 200 spänn också, som magen rymdes i

Svar på tråden Barnkarusellen