• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

men Telis! Är det inte det ena så är det det andra. Hoppas att du inte behöver avbryta!!!!

Hoppas jag kan vara med på lördag, vet inte var jag ska skicka maken så länge... Biltema i Handen kanske? Annars kanske jag bara kan komma förbi och visa upp honom!
    När jag berättade om att jag fick pergotime så darrade han lite på rösten och frågade om det då kan bli fler än en. Och Telis är han väldigt engagerad i alla skeenden, vill också att ni ska ha en mas!

Nu är det pizza här! Wooohoooo!

• gosnosen

telis! se det positiva med fler blåsor och bra blodvärde! du ska se att det nog bara blir ett par dagars extra sprutande så är ni redo sen och att allt kommer att gå bra! heja för fler blåsor!!!

• gosnosen

nenne - vad spännande med pergo! lycka till!

• Liten med Mindre

Mutter...fick just veta att moussen vi har använt mot röd stjärt etc inte säljs i Sverige (hade fått ett provex.). Fast fabriken som tillverkar ligger här - så de kunde tänka sig att sälja 24 st...

Någon intresserad? Ska kolla pris. Tycker den varit toppen eftersom den inte efterlämnat några kladdiga rester, och kurerar narighet kvickt om det uppstått.

Kopierar från företagets infosida:
    "Proderm Nappy Rash is a soft, fluffy mousse especially formulated for infants and toddlers.

Scientifically developed to treat and prevent nappy rash, it is also clinically proven to soothe other forms of skin irritation. Lipids are quickly absorbed into the skin to repair damage and balance moisture levels, without any greasy after-effects.

Packaged in a bacteria-free dispenser without any preservatives, Proderm Nappy Rash provides a safe, natural way to rebuild your baby's skin barrier, without harming or sticking to diapers. "

• pirr!

Heeej!

Jag hinner ju bara läsa ikapp men aldrig skriva. Nu ligger dock maken och lilltjejen och sover i soffan så då passar jag på!

Hon är två veckor nu och kärleken växer. Idag gav hon svarsleenden för första gången och man smälter.. Det är verkligen något visst! Igår var jag på stan några timmmar för första gången och ammade offentligt (ja, alltså utanför bb och hemmet..) och köpta lite tjejiga kläder (hade bara köpt bruna, orangea och blåa grejer innan) i gult och grönt och rött. Hon skötte sig utmärkt och sov gott i vagnen. Jag var dock rätt mör och öm när jag kom hem. Jeans har rätt kraftiga sömmar i grenen kan jag meddela

Nenne- härligt att du är laddad! Heja heja!

Appropå drömmar.. Hade inga direkt under graviditeten, men nu.. ojojoj!! Nästan varje natt! Märks att det var länge sen.
    Inatt hånglade jag tex med Kevin Federline (av alla sluskar..). Mycket givande kyssar.. mmm!

Ska kika in i galleriet nu!

Kram på er

• Mrs  B

Nenne
    Tack för infon om Mora Träsk.....
    Visste väl att du skulle veta det korrekta.

• sostot
    BrudSommar2006 skrev 2008-04-15 14:48:37 följande:
    Sostot, hur oregelbubden är du och vad är makens problem? När har ni tid för utredning?
    har sista året varierat mellan 24 och 40 dagar, men har sista månaderna verkat stabilisera sig runt 25-27 dagar. har aldrig varit så jämn som nu någonsin tidigare.
    maken hade ljumskbråck som tonåring, tog ett år innan de opererade honom.
    jag skulle tro att vi blir kallade för utredning om två-tre månader. har faktiskt tagit ägglossningstest i två månader då den då gav klart utslag en av månaderna.
    så nu är det huskurer som gäller :)
  • sostot

hjälp vad mycket ni skriver. det är ju nästan jobbigt att hitta igen ett svar i den här luntan av meddelanden. misstänker att ni har följt varandra ett tag...

• viktualia

sostot - tråden startades i augusti 2006..... *ledtråd*

Start Sept och Piggelin - jag jobbar vidare på min inställning till bebisfabrik...

...under tiden är det nedräkning till på fredag... då får vi nycklarna till huset!!!! tjohoo!

• BrudSommar2006

Telis, vad trist! Börjar inse att det är mycket vanligare med cystor än jag hade någon aning om.

September, nej några underbyxor behöver du inte. Finns de ens till bebisar? Någon erfarenhet av svala sommarkläder har jag inte, det regnade ju och var svinkallt hela förra semestern, gick inte ens att sitta ute och fika mer än någon gång, det var ju helst värdelöst!

Sostot, leder ljumskbråck till problem med simmarna alltså? Det verkar i alla fall inte vara några större problem med din cykel just nu då och du får utslag på ÄL-tester. Du får väl fortsätta att köra med dem för säkerhets skull tills ni fått komma på utredning då fast det är ju alltid trist när man har lite oregelbunden cykel att man måste börja extra tidigt och kan få hålla på extra länge så det riskerar ju att bli lite dyrt. Är det CB du använder? Tester köpta på nätet verkar vara av varierande kvalitet har jag förstått.

Vickan, vad kul att det är dags att få nycklarna! Hur var det, ni skulle flytta nästan på en gång och sedan fixa medan ni bodde där?

Svar på tråden Barnkarusellen