• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Hej!

Nu har jag varit inne och kickat i galleriet! Vilka söta bebisar och Lipton var hur söt som helst! Kul att se er som jag inte träffat än!!

Var hos läkaren igår och där pratade vi om sjukskrivning 25% för att jag inte sover ordentligt och för att jag haft förvärkar hela helgen... Ska få Bricanyl som jag kan ta om det sätter igång igen! Känner mig sådär idag, men jag har talat om det för min närmaste chef och hon sa att så länge vi får ha dig här är det bra så ta det lugnt! Det var skönt att höra! Ska ta det med andra chefen också. Så får vi se vad hon säger.

• Tinga

Nattson - skönt med chefer som förstår att man kan ha särskilda behov som gravid, även om det inte är någon sjukdom man lider av. Man kan ju faktiskt få sjukdomsliknande symptom, och då känns det ju lite orättvist om man inte ska ta hänsyn till dem, bara för att de är orsakade av en graviditet. Är sjukskrivningen bestämd, eller beror det på hur ditt tillstånd utvecklar sig?

• Nattson

Tinga, ja verkligen skönt att hon inte sa något annat, hon kan vara jäkligt vass ibland! Jag gick hem igår och funderade på vad han hade sagt. Men idag bestämde jag mig efter att ha pratat med maken också. Så från tisdag nästa vecka jobbar jag 6h per dag.

• start september

Låter klokt och bra Nattson.

Det är tungt att inte få sova, jag kan tänka mig att det förvärrar förvärkar när man sover dåligt och blir spänd av det. Att ha möjlighet att sova middag efter jobbet måste vara bra i det läget!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

Nu har jag och Max varit och sett på Mora Träsk och de var roliga som vanligt.
    Älskade att lyssna och se på dem när jag var liten, men Max tyckte väl sådär. Han har varit lite hängig idag och hostar lite då och då så frågan är om han inte ska vara hemma imorgon också för säkerhets skull. ?

Morfar passade Malte och det hade gått bra.
    De gick först ut på en långpromenad och sen började de laga middag som sen nästan var klar när Max och jag kom hem.
    Jag fick ta disken istället eftersom morfar skulle köra och jobba.

Själv har jag nog fått något av Max och Maltes sjukdomar eftersom jag känner mig hängig och har ont i halsen

Tinga
    Pappa berättade att Mora Träsk bildades 1971 och slog igenom 1981. Det är alltså samma gamla gubbar som spelar.....
    Det var kul och roligt att få komma iväg med Max, men tyvärr var han inte på toppenhumör pga hans infektion (hosta, täppt näsa, gnällig, trotsig mm), men jag hade roligt......

BS
    Vad skönt att det har blivit bättre med Iris sömn.
    Har också varit campare i Max sovrum, men det blev inte bättre det tyvärr. Nu vid 3 års ålder funkar sömnen ok.

Vikt
    Ja, det där med vikten är ju inget roligt. Jag är tillbaka till min vanliga vikt sedan ett tag, men nu vill jag gå ner ytterligare ca 15 kg, som jag egentligen skulle ha gått ner innan alla graviditeter, men har inte heller så bra motivation....
    Just nu finns ju ingen egentid så jag måste ta tag i maten istället. Ska sätta igång med GI, men har inte blivit färdig till det än tyvärr.

• Liten med Mindre

Telis - jag ska träffa mitt massagesällskap vid 15-tiden på lördag, så innan dess. En matbit sitter aldrig fel, om det nu blir brunchliknande eller bara "vanligt" mat, eller något på ett fik. Allt går ner utom snabbmat à la hamburgerrestaurang.

September - det blir säkert bra med era strl 50. De kläder vi fick var i 56 och 62 mestadels, några större med. Problemet är att man alltid tycks ha för få bodies i förhållande till byxor. Utom hemma just nu då...allt är nedkräkt.

Idag slog Mindre förresten rekord - sög i sig säkert en matsked ersättning ur flaskan som vi tränar med innan hon kom på vad det var... Och så har vi varit hurtiga och joggat/gått med vagnen. Funkar fint med vår Brio-vagn så länge som det inte är superknöggligt. Skönt att flåsa lite. (Skulle gärna flåsa på annat håll med, men sömnbrist o ständiga förkylningar från motparten inbjuder inte direkt...).Men jag tycks drömma istället. Är det någon fler än jag som haft synnerligen trevliga drömmar efter förlossningen? Skönt att maken är motspelare nu till skillnad mot i gravid-drömmarna, då det kunde bli riktigt sjukt.

Imorgon är det förresten lyxdags,frisören!

• Mrs  B

Liten
    När jag börjar drömma trevliga drömmar är det dags att slå till, då har det gått för lång tid sen förra gången....

• nennesjuttioåtta

nänänä, när det gäller Gävlebandet Mora Träsk har jag koll:
    1999
    Mora Träsk splittras och Leffe Walter fortsätter tillsammans med nye gitarristen Daniel Lindblom som tidigare spelat med bl.a. Papa Dee, Svenne Rubinsoch Di Leva.

Han som kallade sig för Pricken är på Furuvik och spelar för barnen. *totalt onödigt vetande*

Spolningen gick BRA!! Ingenting ivägen och det kändes inte alls! Trodde att det skulle spränga mer men det enda som kändes var den där jäkla VUL-prylen som hon rotade runt med. Jag cik också Pergotime, så nu jäklar Tinga får du konkurrens! Jag sa till Telis att jag siktar på trillingar. Man vill ju vara värst. Jag är laddad som satan!

TELIS!! Hoppas allt ser fint ut om en stund!!!!!

• nennesjuttioåtta

heheheh Liten, dags för ett nyp!?!?

hej alla!!! Jag hinner inte kommentera, måste jobba!! Kram på er!

Liten och Telis (m fl?) jag får se vad vi hinner på lördag, vet inte vilken tid vi kommer till stan och om vi ens stannar där eller drar till sjöstaden där partajet är. Men jag har ju telis nummer så jag kan väl ringa om det passar?

• Nattson

Liten; kan inte svara på vad jag kommer att drömma om efter förlossningen... Men nu drömmer jag HETA drömmar om tjejer! Helt galet, för mig i allafall. Om någon annan föredrar tjejer så är det ok för mig men jag gillar ju killar... nå ja, i slutet av drömmarna så kommer jag på att hallå det är något som saknas! ha ha

Svar på tråden Barnkarusellen