Inlägg från: Blondie77 |Visa alla inlägg
  • Blondie77

    2 augusti 2008

    Vi har bokat kyrka men inte bygdegård, hans oms ka visa mig lokalen har skjutit upp detta i över en vecka nu...jag börjar tröttna på att vänta men samtidigt vill jag så gärna titta på just dne lokalen eftersom den ligger så bra till (bara några hundra meter från kyrkan)...börjar kännas som jag verkligen vill veta vart vi ska vara, det kan ju hända att man måste ordna extra stolar och porslin tex...suck...ni då?...usch vilken mardröm att inte få tag på lokal..jag måste nog ringa den där killen igen..nu ..genast :)

  • Blondie77

    20080802: jag tror det är en jättebra ide att ha flera små bord! Vi kommer nog inte kunna ha det för det krävs ju lite större lokal till det.....bra oxå att inte va så fixerad vi bordsplacering. Vi kommer nog frångå ettiektten med att inte ha gifta par och sambos vid samma bord, jag tänker nog placera folk där jag tror dom får roligast helt enkelt :)

  • Blondie77

    vi bor i vänersborg som är litet men vi ska gifta oss i väneryr där vi bygger hus som är pyttepyttelitet :) Men igår förstår du bokade jag lokal!!! Jag är överlycklig!! Det fanns massa kyl och frys förvaring så ölen kan serveras kalla och all mate får plats ...riktigt skönt! Gardinerna var vinröda så dom funkar dessutom till vårat färgtema :)

    igår bestämde jag mig för att provabaka bröllopstårtan själv, du vet länken jag skickade till dig på en tårta man kunde göra själv? Jag ska göra en likanande variant men tänkte ha chokladbottnar och chokladmousse i (både vit och mörk och färska jordgubbar)...jag har beställt sugerpaste, pearldust och verktyg mm så nästa vecka ska jag provbaka 2 små tårtor, en för att kolla smaken och en för att prova och frysa in så det funkar! Det ska bli så himla kul! Jag ska tala om hur det går sen så kanske du också blir sugen på att baka din själv :)

  • Blondie77

    ja precis så tänkte jag med...att det kommer se såååå läckert ut med den mörktbruna kakan mot den kritvita sugerpasten :) Dessutom tänkte jag inte ha dessert utan bara tårta och det då kan det va gott med en chokladtårta som känns lite lyxigare och mer som en riktig dessert än en princesstårta som mest är vaniljkräm och vispad grädde :)

    Din ide till tårta låter kanon....själv tänkte jag nog baka efter den modellen på brudobrollop.se men dekorera osmd en jag har i mitt galleri, så den blir helt vit med lite skiftningar i pärlemor (pärlbandet)..sedan tänkte jag nog ha ett brudpar på toppen av någon slag. Sedan får det väl bakas en extra tårta för våningstårtan räcker kanske inte till alla men den går ju att dekorera med vita blommor och skimmrande pärlor :) Det ska bli så himla kul att jag knappt kan vänta, jag beställde igår så jag förmodar att grejerna kommer nästa vecka :) Det var jättenkelt att beställa från tårtdecor, man betalade direkt med kortet bara...smidigt!

    Sedär ja bröllopsräkningar är den bästa sortens räkningar :) vad kostar eran lokal? våran går på 1300 men då får vi nycklen torsdag kväll natagligen och behöver nog inte lämna den förens måndagen efter...bra pris tycker jag! Hitills har jag inte lagt ut så mycket pengar, största posten har varit min klänning, men idag kom en annan kul räkning nämligen räkningen för vårat garage på ca 100 000. När man bygger hus blir man blind för stora siffror...det är som att ha ett gigantiskt hål i fickan :)

    Idag släpptes förresten amelia bröllop 2008, i den stod det att hetaste dagen att gifta sig på i år är första lördagen i augusti ;)

    När ska du skicka ut dina inbjudningar?

    appropå bordsplacering nu när jag ändå är i gång och skriver massor så kommer vi ha betydligt fler herrar än damer på bröllopet vilket gör det svårt med att sätta varannan...jag måste komma på någon bra lösning.

  • Blondie77

    ja precis så tänkte jag med...att det kommer se såååå läckert ut med den mörktbruna kakan mot den kritvita sugerpasten :) Dessutom tänkte jag inte ha dessert utan bara tårta och det då kan det va gott med en chokladtårta som känns lite lyxigare och mer som en riktig dessert än en princesstårta som mest är vaniljkräm och vispad grädde :)

    Din ide till tårta låter kanon....själv tänkte jag nog baka efter den modellen på brudobrollop.se men dekorera osmd en jag har i mitt galleri, så den blir helt vit med lite skiftningar i pärlemor (pärlbandet)..sedan tänkte jag nog ha ett brudpar på toppen av någon slag. Sedan får det väl bakas en extra tårta för våningstårtan räcker kanske inte till alla men den går ju att dekorera med vita blommor och skimmrande pärlor :) Det ska bli så himla kul att jag knappt kan vänta, jag beställde igår så jag förmodar att grejerna kommer nästa vecka :) Det var jättenkelt att beställa från tårtdecor, man betalade direkt med kortet bara...smidigt!

    Sedär ja bröllopsräkningar är den bästa sortens räkningar :) vad kostar eran lokal? våran går på 1300 men då får vi nycklen torsdag kväll natagligen och behöver nog inte lämna den förens måndagen efter...bra pris tycker jag! Hitills har jag inte lagt ut så mycket pengar, största posten har varit min klänning, men idag kom en annan kul räkning nämligen räkningen för vårat garage på ca 100 000. När man bygger hus blir man blind för stora siffror...det är som att ha ett gigantiskt hål i fickan :)

    Idag släpptes förresten amelia bröllop 2008, i den stod det att hetaste dagen att gifta sig på i år är första lördagen i augusti ;)

    När ska du skicka ut dina inbjudningar?

    appropå bordsplacering nu när jag ändå är i gång och skriver massor så kommer vi ha betydligt fler herrar än damer på bröllopet vilket gör det svårt med att sätta varannan...jag måste komma på någon bra lösning.

  • Blondie77

    Våra inbjudningskort finns det bild på i galleriet, festprogram gör nog min toastmadame och toastmaster men jag ska ge dom en liten vink på mitt färgtema så jag inte får ett mintgrönt festprogram! Vigselprogram har jag inte ens reflekterat över....hjälp..måste man ha det? Det borde man säkert....placeringskorten gör jag själv, dom blir vita med ett liet rött hjärta i glas på (servetten ska ju vikas till ett hjärta och det är hjärtan på mina somå giftbags som jag ska ha praliner i)....tror inte jag tänkte så mycket budget där utan mest att det är roligt att göra det själv...sen har jag ju blivit gråhårig i förtid av att försöka lista ut hur publisher fungerar i windows vista men efter många många timmar och ännu fler svordommar har jag fått ihop inbjudan och lyckats få plats med 4 st på varje A4papper :) (jag är en dataidiot)

    Jag tänkte skicka ut mina inbjudningar till den 14 februari, vi får vårat hus på alla hjärtans dag vilket jag tycker är så himla gulligt och vore skoj om våra gäster får sina inbjudningar då också :) Kanske i tidigaste laget men eftersom det är semestertider i början av augusti kan det vara bra att dom får veta i tid att dom inte ska boka in annat ;) o.s.a blir 1 juni, då har jag tid på mig att skicka s.k.a andrahandsinbjudningar om någon tackar nej...ska du skicka ut andrahandsinbjudningar? har mäkrt att det råder delade meningar här på bt om det men jag tycker det är helt oki så länge man inte skyltar med att "du får bara komma för att någon annan tacka nej"....det kommer förbli en hemlis sådana fall, man har ju faktiskt inte ont utav det man inte vet :)

    mmm 100 000 är mycket för ett garage men jag orkade inte argumentera med fästmannen..han får sitt stora lyxiga garage och jag får ett dressingroom i anknytning till vårat master bedroom + att jag fick igenom ett få ett nästan 20 m2 stort relaxbadrum brevid vårat sovrum!! :)

  • Blondie77

    ja eftersom jag också är lite planeringsfreak och framför allt har ett enormt kontrollbehov (jag har varit sjukskriven typ 2 gånger från jobbet eftersom jag är övertygad om att allt går åt helvete om någon annan ska göra mitt jobb, en gång när min chef hoppade in och höll en föreläsning åt mig för att jag var sjuk fick jag lägga på band på mig för att inte ringa och kolla hur hon skött sig, hon har jobbat där ca 25 år längre än mig så hon skötte sig säkert utmärkt ;)..)...så pga detta kntorllbehov skickas det dagligen mail till min toastmadame med ideer och tips osv för programmet och jag kan tänka mig att ett par måndader innan bröllopet kommer jag vara en fulländad bridezilla och vilja godkänna varje liten del av programmet...hoppas jag kan lägga detta behov åt sidan på min bröllopsdag så mina gäster får slippa se bruden bära ut all mat själv till buffen för att JAG vet minsann exakt var allt ska stå!! :)

    eran sida va jättecharmig, vi har ingen sådan än, jag har haft så mycket annat att göra med planeringen tycker jag och sen byggs det ju hus emellanåt som sagt vilket tar massa tid...men det skulle inte förvåna mig om det kommer en inom kort :) Har du någon bild på din ring? Såg att det stod nått om bild på ringar men hittade ingen?

    Både jag och min henrik kommer ha bestman, det kändes naturligt eftersom min bästis är en kille och dessutom lovade jag han på fyllan för tusen år sen att han skulle få va min "tärna" om jag gifte mig....och ja, jag får ju stå vid mitt ord :) Toastmadame blir min kompis johanna som är en vän från tonåren (min äldsta) och hon är nog gladare för den uppgiften tror jag :)

    Gud va jag skratta när jag läste hur ni träffades!! Jag tippar starkt på att om någon sagt att du skulle gifta dig med nötet som ville sova i din bil mitt i natten hade du kanppast trott det själv ;)

  • Blondie77

    jag blir inte rikigt klok på musiken, på kvällen kommer henriks bröder få agera dj:s men i kyrkan vet jag verkligen inte! Jag tycker om en låt med cajsa-stina åkerström som heter: av längtan till dig....vet du om man får spela "vanlig" musik i kyrkan? Alltså från cd istället för orgel?...jag tycker nämligen den är vackrast med text till och alla jag känner sjunger hellre än bra så solist är inte att tänka på..kom gärna med tips för jag är handfallen och förlorad i det här beslutet!!

    vad ska ni ha?

  • Blondie77

    Titta på www.brudobrollop.se/ det finns under dukningsförslag, jag har provvikt idag och efter någon liten miss hit och dit så satt den, ganska busenkelt egentligen :)

    fyyyy va tarvligt med att sitta och skrika så under bröllopet! Jag vill inte ha världens stelaste tillställning men det måste va lite stil och finess annars blir jag en mycket arg brud!

    Vi bokade kyrkan så nyligen att jag inte ens vet vem vår präst bli än, när jag vet det ska jag kolla upp om man kan ha musik på cd.....hoppas hoppas hoppas. Ev vill jag ha en gammal låt som heter blue ribbon,(som utgångslåt) den va themesång till någon serie som gick på tv för hundra år sedan men jag måste kolla med min kusin för hon hade den på sitt bröllop (dom är iofs skilda nu)...den är otroligt vacker, men man kanske ska mer upptempo när man går ut? är den låten ni funderar på det?

    Jo jag har en rejäl skopa arbetsmoral fast mest är det väl kontrollbehovet skulle jag tro :) Jag jobbar som Informatör på Saab Automobile i trollhättan och det är egentligen bara jag som har hand om vad vi kallar company visits så vanligt vis finns det inget som heter sjukskriven i min värld, ....nu har jag tagit upp på förslag att vi ska utbilda någon som kan backa upp för mig när jag är sjuk..det hade varit på tiden :) Tänk om man blir sjuk på sin bröllopsdag? Hemska tanke...har inte slagit mig hitills att det faktiskt kan bli så...vad gör man då :(

    Ja jag och min bästis är kanske lite ovanliga, förr trodde nog alla vi var ihop för vi va ju tillsammans jämt och åkte på semester med mina föräldrar och sånt men nej vi har alltid bara varit vänner...idag är vi ju stagdade båda två och ses inte lika ofta men nu när vi inte singlar längre har ryktena dött ut iaf men det finns säkert dom som tror att det va nått mer från början, dom flesta har nog lite svårt att greppa den sortens vänskap, min kille tyckte det va jobbigt i början att jag nästan bara hade killkompisar men han fick ta lite tid att smälta det och lära känna dom så nu går det bra :)

  • Blondie77

    jag kom på att jag glömde ju svara på frågan hur vi träffades :) Vi träffades på spraydate för 1,5 år sedan. Jag va trött på krogen och och den typen av killar jag träffade där, en kompis hade precis träffat sin drömkille på spraydate och tipsade mig så jag gjorde en sida och mailen rasade in...det va ju kul att känna sig poppis men det verkade osm alla killar va ute efter en sak så när en söt kille från uddevalla skrev och frågade om han fick bjuda mig på en glass fick han svaret att om han bara va ute efter sex kunde han lägga glasspengarna på någon annan...han tog mitt ilskna svar väldigt bra och efter lite mejlande fram och tillbaka bjöd jag hem honom på middag...våran första dejt som jag trodde skulle vara en kväll varade i 3 underbara dagar :) Sen dess har vi varit oskiljaktiga, vi flyttade ihop ett halvår senare och köpte våran tomt samtidigt :) En del kanske skulle säga att det gått väldigt snabbt men vi vet båda att det här är rätt, vi har samma mål i livet och det bästa vi vet är att bara vara med varandra :)( vi är ju 30 båda två dessutom och blir inte yngre) Så nu blir det hus och bröllop och till hösten tänkte jag sluta äta p-piller så får vi se hur lång tid det tar innan det blir tillökning i våran lilla familj :) Han har velat ha barn ända sen vi träffades så jag tänkte ge han mina p-piller i morgongåva...tror han kommer bli glatt överraskad :)

  • Blondie77

    20080802: Blanda på! The more the merrier heter det ju :)

    Va kul att ni gillade min ideé med p-piller som morgongåva!! :) Jag misstänker att han kommer gilla den väldigt väldigt mycket! ;)

    Oki så det var inte in och utgångsmusik.....jag tror jag skulle vilja ha av längtan till dig som ingång och ännu doftar kärlek av marie fredriksson som utgång (kom jag på förrut när jag hade en orgie i kärlekslåtar från min förlegade skivsamling :)....kanske inte så tradionellt med den sortens musik vid in och utgång men jag tycker båda låtarna är vackra låtar som berör...jag blir inte lika berörd av instrumental musik :) Får se då vad prästen säger bara! Ni kan väl hålla en tumme för mig att det är oki med cd i kyrkan!

    Oj gravid efter 4 månader....jag förmodar att era familjer och vänner inte tyckte ni va kloka :) Va härligt att ni har lyckats med det som många andra kanske går bet på (skaffa barn snabbt)....det är ju helt fantastiskt att allt började med en packad killes osmidighet att banka på ett bilfönster för att han ville sova i just den bilen hehe...jag gillar när folk motbevisar folks åsikter om vad som är rätt och rikigt och vad som funkar och inte funkar!! Tummen upp för att ha "bråttom" ;)

    Hur blev servetterna?

  • Blondie77

    Va trist det är när det händer, här hänt mig flera gånger här på bt så nu när jag har skrivit nått riktigt långt kopierar jag alltid innan jag skickar :)

    Jag har inte funderat över psalmer för jag vill helst inte ha några :( Som jag tror jag nämnt tidigare ville jag inte alls gifta mig i kyrkan från början men det blev så tillslut för det kändes lättast...däremot hoppas jag på att få komma överens med våran präst om en väldigt enkel vigsel med kanske bara någon dikt eller så..(jag tycker om den där av niklas nåntingvad han nu heter :) Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.....men vi har ju inte ens fått reda på vem våran präst blir än så vi får väl se :)

    Vet du vad!! För 10 min sen ringde min granne på dörren, det hade stått ett paket utanför min dörr...det visade sig innehålla alla mina "provabaka bröllopstårta" grejjer! Nu är jag i valet och kvalet om jag ska orka palla mig ner till ica i slaskvädret för att köpa maizenamjöl.......det känns som bakatårtsuget kommer segra över slasket :)

  • Blondie77

    jag skickade mina den 14 februari, eller ja dom kom fram den 14 e :) Ville vara ute i god tid eftersom den 2 augusti är mitt under storsemestern :) NU ska jag bara få den blivande maken att gå med på att börja titta efter kostymer!!!!..detta verkar dock vara omöjligt då han tycker han kan köpa en veckan innan :)

Svar på tråden 2 augusti 2008