• Vinterbruden 08

Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??

Hej hej..
    är svensk och bor i norge (planerar bröllop) och undrar om vi är fler här...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 08:27
    SVENSK TRÄFF I OSLO
    7 MAJ PÅ ODEON kl.19.00

Vi ses där tjejor!!

• Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??
  • Bridezilla Light

Här är en till från Oslo.. :) Jag gifter mej också i Sverige, i juni. Börjar känna mej lite smått stressad...

• Vinterbruden 08

Bridezilla Light skrev 2008-02-12 10:23:43 följande:

Här är en till från Oslo.. :) Jag gifter mej också i Sverige, i juni. Börjar känna mej lite smått stressad...
    Välkommen välkommmen Då har du säkert den mesta planeringen avklarad?? Har du massa tips på bra butiker och sånt här i Oslo?
  • Bridezilla Light

De stora sakerna som klänning, inbjudningar, lokaler etc är ordnade... men fortfarande mycket detaljer som är kvar. Bl.a. en av de viktigaste för mej, skorna ;) Har tyvärr dålig koll på butikerna i Oslo... har ordnat det mesta vid besök i Sverige!
    Har du bott här länge? Jag har vart här ett år snart, tiden går fort :)

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-12 10:27:16 följande:

Bridezilla Light skrev 2008-02-12 10:23:43 följande:Välkommen välkommmen Då har du säkert den mesta planeringen avklarad?? Har du massa tips på bra butiker och sånt här i Oslo?
  • Vinterbruden 08

fjärde året, så tiden går fort... hmm skor ja har du varit och sett på bröllopsbutikerna här i oslo? Har inte börjat leta detaljer ännu.. Men om du ska på bröllopsmässan på spektrum på lördag så får du säkert massa tips Jag tänkte gå ditt och typ vinna mitt drömbröllop eller bröllopsresan eller nåt Hade ju varit helt fantastiskt!!

• Bridezilla Light

Åker till London i helgen så jag missar bröllopsmässan, synd för det har vart riktigt roligt! Hade vart helt fantastiskt ja att vinna hela bröllopet! Skönt att slippa tänka på att hålla budgeten ;)
    Har inte kollat i brudbutikerna efter skor än, förutom den på Majorstua men där hittade jag inget bra.. Vet inte om jag ska ha typiska "brudskor" så jag ska hålla utkik när vårskorna dyker upp, och i helgen! :)

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-12 10:42:49 följande:

fjärde året, så tiden går fort... hmm skor ja har du varit och sett på bröllopsbutikerna här i oslo? Har inte börjat leta detaljer ännu.. Men om du ska på bröllopsmässan på spektrum på lördag så får du säkert massa tips Jag tänkte gå ditt och typ vinna mitt drömbröllop eller bröllopsresan eller nåt Hade ju varit helt fantastiskt!!
  • Vinterbruden 08

Ja i London kan du säkert hitta fina skor.. Tror nog inte att jag heller satsar på typiska brudskor utan hitta ett par snygga vita skor som är sköna att gå i också.. Ska ju ha på mig som hela dagen och har väldigt lite lust att få ont i fötterna.. Såg faktisk idag att House of Oslo också ska ha bröllopsmässa 1 mars tror jag det var.. Hon modellen som har brudsalongen agape är tydligen hon som håller i det..

Ha en fantastisk resa till London!!

• Hasselmus

Vi bor på majorstuen.
    Kommer nog inte flytta hem efter bröllopet, inte direkt iaf. =)

Vi har kommit ganska långt i planeringen. Bokat det mesta...
    Mest fin detaljer kvar, samt att hämta och framförallt betala allt =/
    Vi har kollat igenom det mesta i oslo trakten tror jag.
    Köpt det mesta i sverige ändå.

Tårtan kommer dock från Oslo, Sverres konditori.
    Överlägset bästa konditorn i norge.

• Bridezilla Light

Hallå alla! :) Hur går det med planeringen? Jag har kommit hem från London, hittade inga skor men däremot en väska! En sak till att bocka av iaf... :)

Vinterbruden: Hur var bröllopsmässan? Fick du några bra idéer?

• Vinterbruden 08

Åh neeej bröllopsmässan var en besvikelse, trodde jag skulle komma hem med massor av insperation men nada.. Modevisningen var ju fin och det var väl ok allt i allt men inte mer en det.. Största misslyckandet hade dom när det skulle vara vinstutlottning.. Då stod det på alla lappar att man var tvungen att vara på plats för att få sin vinst men bara 2 av ca 15 vinnare var på plats...

Men jag ger House of Oslos bröllops mässa en chans också

Bridezilla Light det fanns i alla fall massor av skor på mässan

• Vinterbruden 08

Tjejor!! Var är ni???

Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??