• Troll1

Frisör / Make up Göteborg?

Någon som har bra tips på frisör och även ngn som är riktigt duktig på make up i Göteborg?
    Make me har jag fått tips om. Tar tacksamt emot fler tips.
    Även prisuppgifter är intressant, eller hemsidor...

• Svar på tråden Frisör / Make up Göteborg?
  • 080628

Hej,
    Jag är också på jakt efter frisör i Göteborg. Blev rekommenderad Diva, men de tog ca 5000 för uppsättning och sminkning - kändes dyrt! Troll1 - har du kollat upp några av tipsen?

• Maj2008

Hejhej

Jag har nu bokat tid på Salong Saxsee...tyckte de hade ganska bra priser. Från 1950 kr för uppsättning och 550 kr för MakeUp. Alltså ca 2500 kr.

Ska dit innan för konsultation...vet ännu inte vilken frisör som ska hjälpa mig.

Men lite nervös är man ju...har själv ingen erfarenhet av dem.
    Det är bara och hoppas på det bästa :)

• Troll1

Nej, jag har inte hunnit än. (tyvärr...) Jag ska göra en liten sammanställning och ringa runt. Jag ska inte ha ngn avancerad uppsättning. Har ganska långt hår med självfall. Jag vill inte bet hutlöst för att sätta upp det lite på sidorna etc.
    Make Up Store har en privat"kurs" där en makeupartist makear valfritt samtidigt som hon visar o förklarar. Det kostar 450:- och vill man göra samma sminkning på själva bröllopsdagen igen får man bet 450:- för den också. MEN man får produkter för lika mkt som man betalat för kursen sas.
    Lät det snurrigt?

• kexxet

Kolla även Icon som ligger i stan..Dom är jättejätteduktiga!!

• Pandan76

Jag har prel.bokat tid hos NK för håruppsättning och make up inför mitt bröllop. En kompis rekommenderade dom...
    Dom tar ca 3000-3500 för makeup och hår lite beroende på om man vill ha löshår eller inte. Det ingår test-makeup och test-uppsättning samt deras "relax inför bröllopet-rum" och påklädning om man vill... Känns som ett Ok pris även om jag tycker att det är dyrt egentligen. Håruppsättnig om man inte är brud kostar typ 1000 mindre...

• Troll1
    kexxet skrev 2008-02-01 22:12:14 följande:
    Kolla även Icon som ligger i stan..Dom är jättejätteduktiga!!
    Hittar ingen hemsida. Har du den?
  • 080628

Jag ringde Ikon och fick ett ganska snorkigt bemötande, eftersom jag inte var en av "deras" kunder. Så om de inte vill ha mig som kund slipper de!

NK lät som ett bra tips med relax-rum...

• C Tox

Jag har bokat make-up hos Sara Nyström på Care Hudvård som ligger på Nordenskiöldsgatan. Använder ffa ID (mineralsmink) vad jag vet men kanske gör annat också. Har dock inte koll på exakt vad som ingår än, enligt hemsidan ligger brudsminkning på 780 kr, jag får kolla det vid nästa ansiktsbehandling men det är väldigt trevliga lokaler med en skön avslappnande stämning. Har också samarbete med någon frisör på Linnégatan om min vanliga inte kan ställa upp.

Lycka till med letandet

• kexxet

Icon har tyvärr ingen hemsida, men du kan ju alltid ringa dit
    031-131343

• allt inom smink

www.makeupstudion.com

Detta är ingenting som elever gör, utan endast våra högst utbildade makeupartister med flera års erfarenhet av yrket gör bröllopsmakeuper. Antingen sminkar vi i skolans lokaler, hos din frisör eller där du väljer.

Malmö Göteborg Borlänge Stockholm

Jag är utbildad i Göteborg som makeupartist. hör jätte gärna av er

• Bauti

Jag gjorde hår och make up på Graham & Sandra på Kyrkogatan i gbg.
    Graham gjorde håret och en make up artist gjorde sminket.
    Blev jätte nöjd.
    Trots otroligt och fuktig dag så höll sminket perfekt. Inte en enda svettdroppe syntes.
    Så med facit i hand så kunde smink och hår inte bli bättre.
    Det vart värt de 2500:-.

• jordgubbar och oboy

Missa inte Mazi på storgatan. 2500 för uppsättning + 700 för brudmakeup ink. konsultation och provuppsättning. Allt i spa-miljö med stor princessa för en dag faktor. Vet absolut ingen av mina kompisar som blivit missnöjda där, ska själv fixa hår och smink där i sept. och ser fram emot min tur att bli bortskämd!

• katrinkatrin

Hej jag vet ett jätte bra ställe jag och mina tre tärnor fixade vårt hår och make up på salong unik vid kungsportsplatsen i Göteborg .
    Vi var alla så himla fina , de använde ID make up sååå fint , det var så naturligt och fint på fotona också Man kände sig så omhändertagen där och de var så duktiga, efter detta har dem fyra trogna kunder, super bra verkligen.

• Nibla

Kan bara instämma! Jag gjorde mitt hår och smink där i maj förra året. Nu har dock min frisör som jag hade slutat, men man blev väl omhändertagen. Jag och min tärna fick dela på ett fruktfat, choklad och en liten flaska mousserande vin.

jordgubbar och oboy skrev 2008-02-21 21:13:27 följande:

Missa inte Mazi på storgatan. 2500 för uppsättning + 700 för brudmakeup ink. konsultation och provuppsättning. Allt i spa-miljö med stor princessa för en dag faktor. Vet absolut ingen av mina kompisar som blivit missnöjda där, ska själv fixa hår och smink där i sept. och ser fram emot min tur att bli bortskämd!
  • enyaenya

Katrinkatrin, jag surfade precis in på deras hemsida och det ser faktiskt rätt bra ut. Hur mycket kostade det för håruppsättning och makeup där? Hur lång tid tog det?

katrinkatrin skrev 2008-03-12 14:46:46 följande:
    Hej jag vet ett jätte bra ställe jag och mina tre tärnor fixade vårt hår och make up på salong unik vid kungsportsplatsen i Göteborg .Vi var alla så himla fina , de använde ID make up sååå fint , det var så naturligt och fint på fotona också Man kände sig så omhändertagen där och de var så duktiga, efter detta har dem fyra trogna kunder, super bra verkligen.
Svar på tråden Frisör / Make up Göteborg?