Pris på bröllopstårta
Har inte varit i kontakt med något konditori än , och jag förstår att priserna för bröllopstårtan kan variera.
Hur mycket kostar er och till hur många personer?
Har inte varit i kontakt med något konditori än , och jag förstår att priserna för bröllopstårtan kan variera.
Hur mycket kostar er och till hur många personer?
Angående tipset..
Har hört att det gäller det mesta, typ catering.
Ska tydligen få olika priser om det är till fest eller bröllop.
Lite fult.
40,- / bit, men håll me att de e ju svårt att jämföra priser utan att veta mer om tårtan innehåll och framför allt hur den ser ut
Där vi ska beställa ifrån..kostar bitarna melan 20 och 70 kronor....
Givetvis ska det stå mellan!!!
Vi beställer vita princesstårtor 20 bitars för 320:-
Vi dekorerar själva tårtorna med en vinröd ros på toppen (vårt färgtema är vinröd)
vi betalar 18kr/bit (helsingborg)
vi kommer betala 20kr/bit och hon har gjort figur tårtor till våra barns kalas och de blev superfina och supergoda!
Min syster arbetar som konditor, så hon gör vår tårta billigt. Angående prisskillnaden mellan bröllop och vanlig fest, så förklarade hon det bra när jag frågade. Hon menar att hon lägger ner otroligt mycket mer tid på en bröllopstårta då man vet hur viktig den är, medan man gör en "festtårta" mer på rutin. Gör hon festtårtor gör hon rätt många parallellt, gör hon bröllopstårta gör hon bara en i taget, och fokuserar på att få till den bra. Därav högre pris/bit.
Men på hennes konditori skiljer det inte många kronor/bit, det är bara lite dyrare med en bröllopstårta.
Vår kommer att kosta 35:- per bit för 50 personer..då får vi precis den tårta vi vill ha!Med valfri fyllning !Summa summarum= 1750 Kr cirka..
Vår kostar ca 30kr/bit är för 35-40 pers, en trevåningstårta som vi får komponera ganska fritt....
Vi har inte valt utseende och smak än.....