• lycklig78

Pris på bröllopstårta

Har inte varit i kontakt med något konditori än , och jag förstår att priserna för bröllopstårtan kan variera.

Hur mycket kostar er och till hur många personer?

• Svar på tråden Pris på bröllopstårta
  • lycklig78

Pris FÖR heter det väl föresten

• L2K

Jag håller på och kollar runt jag med och har fått priser från 38:-/biten till 58:-/biten så det lönar sig nog att ringa runt ordentligt innan man bestämmer sig.

Vi funderar på att beställa enkla vita, eller eventuelt ljusrosa, tårtor och dekorera själva för att komma lite billigare undan.

• kjaerlighet

Gud vad dyrt!!
    Våran tårta kostar 30 kronor per bit och ett annat bageri i stan tog 28:- per bit. Fast vi valde den för 30:- per bit för där fick vi komponera ihop tårtan hur vi ville!
    Hur lyckas folk hitta så dyra tårtor??

• L2K

Beror kanske på vart man bor. Själv bor jag i utkanten av Stockholm....

kjaerlighet skrev 2008-01-18 15:07:35 följande:
    Gud vad dyrt!!Våran tårta kostar 30 kronor per bit och ett annat bageri i stan tog 28:- per bit. Fast vi valde den för 30:- per bit för där fick vi komponera ihop tårtan hur vi ville! Hur lyckas folk hitta så dyra tårtor??
  • Troll1
    kjaerlighet skrev 2008-01-18 15:07:35 följande:
    Gud vad dyrt!!Våran tårta kostar 30 kronor per bit och ett annat bageri i stan tog 28:- per bit. Fast vi valde den för 30:- per bit för där fick vi komponera ihop tårtan hur vi ville! Hur lyckas folk hitta så dyra tårtor??
    Var hittade du det bageriet? Låter lagom "dyrt".
  • Brollop15juli

Vi betalar 35:- biten

• sowa65

tips; när vi tog prisuppgift på bröllopstårta med vit marsipan ovanpå för 60 per så fick vi ett per personpris på 30-35 kr biten. när vi kollade igen efter några dagar och inte sa "bröllop" utan "typ prinsess med hjortronsylt och vit marsipan" så blev priset 398 / tårta för 20 pers. (19,90/ pers)...

• feb08

Vi ska ha bakelsetårta och betalar 30 kr/pers.

• hummledummle

Vi kommer att betala 45kr biten...

Svar på tråden Pris på bröllopstårta