• Fejs

Vilka bjuder av era jobbarkompisar?

Bara de ni jobbar med närmast el hur gör ni?
    Har redan lovat tjejerna sedan tidigare (10 st med resp), men jobbar inte med dem dagligen. Ska jag bjuda någon av de jag jobbar med närmast också? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vilka bjuder av era jobbarkompisar?
  • GME76   080802

Samma här, vi umgås inte med ngn av mina kollegor privat. Skulle kanske vilja bjuda chefen + fru men sambon gör inte det så skippar nog det i a f.

MaddeW skrev 2008-01-16 13:16:17 följande:
    Jag bjuder ingen från jobbet. Min sambo bjuder en.
  • Fejs

Ok, hmm tänker nog iaf bjuda tjejerna som jag lovat och sen de jag jobbar med närmast tror jag

• Fejs

Vi har inte så jättemycket kompisar nämligen, inte nära vänne riaf en handfull bara

• Kärlek ger näring åt själen

vi har bjudit EN arbetskamrat till mig som jag umgås med privat också.. De andra är välkomna i kyrkan om de vill men inte på festen. Vi kommer också bara ha en fest för de närmaste :)

• EdLi

Vi bjuder de arbetskompisar vi umgås med på fritiden, en är min tärna. De andra har vi sagt till att de gärna får komma till kyrkan.

• Lajsan

Jättesvårt tycker jag, för vissa umgås man med på fritiden men det är bara för att gå på afterwork eller gå ut annars på krogen, vart ska man dra gränsen?

• Fejs

Jag tror att många av min ajobbarkompisar kommer höja partystämningen

• tonårsmorsa

Från mitt jobb bjuder vi alla (17 st) med respektive. 2 av dem jobbar på min avdelning, men vi kommer förmodligen att göra om arbetslagen innan vårt bröllop, så jag vill inte utesluta någon. Sen bor de flesta i samma område som oss och 3 av dem har dessutom barn i samma klass som en av våra söner. (Tror inte alla tackar ja, men man måste ju ändå räkna med att alla kommer.)

Från sambons jobb blir det inte lika många. Eftersom han jämt byter arbetskamrater så bjuder han dem han jobbat mest med och trivs bäst med.

• Joji

Detta är en intressant fråga!

Jag funderade på att bjuda en arbetskamrat, eftersom vi träffas nästan varje dag och hon är jätterar och så, men vi umgås inte på fritiden och jag har aldrig träffat hennes man... Och jag känner liksom inte att vi är vänner på det sättet, om vi skulle byta jobb så kommer vi inte höras mer tror jag.

Jag kommer nog därför att inte bjuda henne, även om det känns svårt... Vill inte tänka ekonomiskt, men det blir ju minst 2000 kr extra, och jag tänker ändå att det ska kännas helrätt med dem man bjuder.

Det är så svårt, vill inte att någon ska bli ledsen eller sur, men samtidigt så ska vi ju bjuda dem VI vill.

• lycklig78

Jag bjuder 2 st från mitt jobb, med respektive. Men det är enbart för att vi umgås privat.

• Caflisch

Jga bjuder nog min avdelning (6 pers) + deras respektive. Dom har blivit så insatta i mitt bröllop så känner mig nästan tvungen ;) Vi brukar ta upp det på avdelningsmötena :D Och även om jag inte umgås med någon av dem privat så träffar jag ju dom mer än min sambo ;) så man blir ju rätt tajta och vi kommer super bra överens... så egentligen inget svårt val :)

• sokkerstruten

Ska bjuda två av mina närmaste jobbar kompisar! Träffar dom privat oxå så rätt självklart!

• GME76   080802

Skickade inbjudningarna i lördags och jag bjöd min chef med fru .

• stinakina

Vi är 4 fast anställda på min arbetsplats, samt en extra, jag har bjudit alla dessa med respektive, kändes helt ok, speciellt som jag umgås privat med två utav dom.'
    M2B däremot har en massa arbetskamrater, så han valde de 8 närmsta(med respektive)vissa av dom umgås han privat med också.

Svar på tråden Vilka bjuder av era jobbarkompisar?