• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • GME76   080802

Så är det här med. Nästan ingen har hört av sig efter att inbjudningarna gått ut. Tittar varje dag på vår hemsida om ngn skrivit ngt i gästboken men inte då, bara mamma .
    Men folk har fått dem i a f, det vet vi.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-15 11:02:39 följande:

Du anar rätt Det gör mig TOKIG! Vi dammsög i torsdagskväll och nu direkt på morgonen sätter hon igång Det är mitt hem ju... *Andas in, andas ut*Ingen har hört av sig angående inbjudningarna och jag har ju svårt att tro att INGEN har fått eftersom jag la dem på lådan i torsdagsmorse. Visst att det kan bli förseningar ibland, men nej, någon måste ha fått. Trist, riktigt trist!Förstår att du och din mamma känner er ledsna över kvällen, självklart vill hon vara där och se sin dotter dubbas. Ni får försöka tänka på det positiva som ska komma ur den här behandlingen.
  • Bellanote

pumpkin det där med att dammsuga är känsligt visst är det snällt men man tar det ju som att jaha så tycker hon det är skitigt här ja!

englali klart hon blir ledsen när hon inte kan följa med. men säg till henne att din blivande kan filma eller något så kan hon få va med endå, för det är ju endå stort att hennes dotter blir dubbad så att säga.

jag har börjat få in lite svar nu de har ju varit ute i en vecka. men mormor är lite dum eller hon vill inte svara för hon vet inte om hon lever då? visst hon har cancer och får bromsande men som mamma sa att det vet ingen om man lever tills dess, hon kan ju inte bara gå och vänta på att bli dålig när vi inte ens vet om hon blir det.

• Anja 19 juli 2008

Hjääääääääälp

jag är så jä..la bakfull, mår SKIT, hjärtklappning, yrsel, illamående, huvudvärk... ja ALLT NI KAN TÄNKA ER...

Vi som skulle på en enkel lugn liten middag hos daniels syster igår. Bestämde mig direkt när vi blev bjudna att jag skulle äta allt utom kolhydraterna som serverades och det klarade jag väl ganska bra men aaaaaaaaaahhhh sen blev det vin (jag skulle dricka ett glas tänkte jag för vi skulle ju inte stanna så länge i och med att barnen var med) och sen föreslog daniels syrra att vi skulle spela spel, så vi spelade Alias i lag, sååå jä..la roligt hade vi, och vinglas efter vinglas bara slank ner allteftersom timmarna gick och jag GLÖMDE HELT BORT att dricka vatten oxå, för jag DRICKER ju aldrig, är inte alls van...

Kände inte heller hur berusad/full jag var för vi var ju så aktiva/uppe i spelet och barnen somnade i soffan framför tv.n en efter en så vi stannade ju skitlänge... NÄr vi väl gick hem på natten så var jag INTE nykter, utan snarare tokigt packad. Hemskt ansvarsfullt, hehe...

Hem, daniel la barnen, vi hade toksex och jag minns inte ens alltihop... sen somnade jag tydligen på soffan, för där vaknade jag imorse och mådde så sjukt illa och hade så ont i huvudet med en törst som inte var av denna värld...

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...

Daniel jobbar dessutom så jag är ensam m barnen... min väninna, tack SNÄLLA, sååå underbar, kom hit m frukost, har underhållit barnen, så jag har kunnat ligga på soffan och må illa och tycka synd om mig själv (det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ synd om mig) och meningen var att vi sen skulle gå iväg en promenad allihop och handla grillad kyckling, revben och lördagsgodis men alltså det är ju inte en chans.

Den här mamman är inte att räkna med idag...

Så nu fick min väninna sticka iväg och handla (igen, tredje gången för när hon kom hit med frukosten upptäckte jag att daniel hade använt upp allt smör så då fick hon sticka iväg IGEN). Suck fy sjutton så hemsk jag känner mig men va sjutton gör man när man mår så här!?

Snart kommer hon iallafall med kyckling och revben så jag och barnen ska duka bordet.

jag är EN BEDRÖVLIG MOR OCH EN BEDRÖVLIG MÄNNISKA idag

Och ack så självförvållat

• Bellanote

Anja det lät som en rolig dag, men du har ju inte "ätit" något på hela veckan så det är ju helt själv förvållat hur du mår.. får man verkligen dricka vin på den kuren??

• Vidalila

Uach så synd om dig anja. Det är verkligen en hemsk känsla! jag är också lite småbakis idag, och ska dessutom på en jättestor fest med 55 gäster, trerätters, släkt och lekar på ett superflott ställe...ÅHHH

Nä nu ska jag bannemig ta en treo. Sen ska jag dopa mig med mer champagne.

• Anja 19 juli 2008

bellanote

alltså jag har ju ätit pulver! och ägg och räkor vid några tillfällen, men inga kolhydrater och näää såklart får man inte dricka vin på kuren men jag bestämde ju nrä vi kom dit att jag skulle skita i kuren den kvällen... min mening var dock INTE att det skulle slinka ner såååå många glas vin

• Anja 19 juli 2008

Vidalila

TACK för din sympati och medkänsla Lider med dig oxå, fyyyy, jag hade aldrig klarat att gå iväg på fest och vara social idag *asg*

Man vet ju att det är självförvållat men alltså man måste ju verkligen få lov att tycka synd om sig själv ändå...

jag tyckte/märkte ju inte ens hur mkt jag drack i och med att vi spelade spel och glasen fyllde lixom bara på helt automatiskt hela tiden så man bara drack automatiskt på nåt vis!

Helskum känsla, för jag brukar alltid bli helt packad på hur lite som helst och vara tvungen att spy... igår drack jag ju massor fast under lång tid förvisso, men mådde aldrig dåligt eller illa...

(det betalar jag igen idag )

• Pumpkin
    Anja: Haha, så kan det gå Antagligen blev du ju mer känslig också i och med att du inte fått i dig så mycket MAT under veckan. Nåja, nya tag nu Men hur går det med ketosen när du fått i dig så mkt vin?

Pärlplattan hälsar att hon saknar oss allihop och ser fram emot att få återvända hit till tråden och oss. Än så länge är hon inte så mkt bättre men snart förhoppningsvis!
  • Englali

Anja: Haha, jag lider med dig, det gör jag verkligen! Inge vidare att må sådär. Själv ska jag ta det lugnt med champagnen och vinet ikväll, inte på festhumör alls tyvärr. Och ikväll är ju en grej som händer "one in a lifetime" så att säga... men nej. Min bror o hans tjej följer med oss iaf, så jag har lite familj där.

Pumpkin: Men shit! Kom hon hem o bytte blommor o grejade... när ni va hemma?? Ojoj, då hade det slagit över för mig.
    Ok min mamma kommer hit ibland med blommor och sådant, men då är det sådant hon typ köpt i gåva och som VI placerar där vi vill. Hon skulle aldrig gå in och ta över så. Hon har tagit disken här också ngn gång, när jag varit superstressad o skulle iväg på ngt så frågade hon och erbjöd sig. Men på din beskrivning så känns det som svärmor bara "klampar på" utan o fråga sig för?? Men jag förstår dig, man vill absolut inte vara otrevlig. När sådant händer så är jag alltid så trevlig o gullig och sedan får A ta all skit sedan!!

• Pumpkin
    Englali: Japp, det gjorde hon! Och precis som du säger, hon klampar in och tränger sig på liksom. Min mamma har också diskat och dammsugit hos oss, men då har hon frågat först osv, inte bara kört över mig/oss.

Nåja, de åker imorgon

Nu ligger jag i sängen och halvslumrar samtidigt som jag kikar på hotell i Kalifornien, det om något kan få mig på toppenhumör! Nu ska jag hämta lite Nutella på en sked också, mums!
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.