• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

Anja du kan ju göra den stram fast med lite roligare indelningar och sektioneringar framtill så det inte bara blir så mkt frisyr där bak, så att den känns lite festligar o finare framtill också. I mitt galleri, långt ner har jag ju en bild på en "bulle" som du skriver Den är lite högre upp och från sidan ser du att frisyren har lite olika benor.

• Anja 19 juli 2008

Englali

lite nervös är jag, haha... men imorgon är det ju bara en massa snack (konsultation) där jag ska prata m både make-upartisten, nagelbyggaren och frisören, för att de ska få en hum om vad jag vill ha så att de kan ge mig ett pris.

Förresten Englali... Min frisyr, den på bilden... skulle du klassa den som en komplicerad eller en enkel brudfrisyr...?

Det jag talat om tidigare, du vet sidbena, stramt framtill, en stor bulle baktill med lixom inbakade lockar och fläter som löper ut och in, är det enkelt eller komplicerat?

• Bellanote

jo anar att det går i och med att jag bara beställde 2 par. plus att man visst kan betala via paypal el vad det nu hette.

• Englali

Anja: Benorna syntes inte så bra, men en sidbena eller något och lite andra indelningar på sidan. Sedan behöver ju inte själv uppsättningen kanske vara SÅ stor som i mitt galleri. Tänk lite på Daniel också, har han stort eller litet hvud och ansikte? Hur är hans i förhållande till ditt? Större, mindre?

• AnneiLund

Hej
    Här snackas det hår märker jag!

• Anja 19 juli 2008

Englali

han är en tjockskalle...

Eller oj du pratade om hans utseende hehe

Han har nog normalstort huvud, lixom jag, så hans är lite större än mitt! Men han har ju rakat huvud så det ser kanske inte så stort ut...

Näää jag gillar inte de indelningarna på nedre bilden, mitt hår måste dras stramt bakåt/neråt, inte RAKT bakåt, det klär jag inte i, men jag funderar på om man inte hade kunnat ha några typ "inbakade" flätor, bara ett par stycken, eller småslingor av hår som typ korsar varandra, men ändå sluttar neråt, så att det ser liiite festligare ut, precis som du säger!

För jag håller verkligen med om att det är trist framtill med såååå mkt platt hår!

Sedan funderar jag på om man skulle kunna sätta mitt glittriga diadem lixom RUNT själva bullen! vad tror du? alltså inte hela vägen runt, men på ovansidan!!

Eller kunde man kanske sätta några kristaller (såna m karborre på) i det platta håret, mot bullen till... Alltså inte längst fram utan ganska långt bak... om du fattar *asg* och några i själva bullen!

• Flamora

Anja: vad är det för glittrigt diadem? Jag har oxå köpt ett, från glitter...

• Bellanote

garvar åt anjas förklaringar tur att det inte är jag som är frisör

• AnneiLund

Jag har fortfarande inte sett MIN frisyr än...ni vet den där allt stämmer till 100 % ocn man känner YES, där har vi den Men kanske är det som med klänningar...man måste se den på för att veta hur RÄTT det kommer att bli?

• Englali
    Bellanote skrev 2008-02-21 21:40:40 följande:
    garvar åt anjas förklaringar tur att det inte är jag som är frisör
    Hahaha!!! Det var lite kul. Men tro mig, hon är inte så speciellt komplicerad. Jag har stött på betydligt värre.
    Anja du beskriver väldgt utförligt och mkt bildspråk

Jaa... men det är ju sådana benor och indelningar jag menar ju... *suckar* Sådana som korsar varandra. Så kan du självklart göra någon inbaka fläta här eller där.
    Att jag frågar om Daniel är så ni ska matcha varandra. Har han inte så stort huvud kan det se lite roligt ut om du vräker på med värsta jättehåret, han kan lätt se lite pyttig ut framme i kyrkan då. Men har han störr huvud så gör det ju inget om din frisyr är lite mer framträdande.

Ang. ditt diadem så vet jag inte. Kan kanske gå. Men du frågar fel person... för jag tycker ju inte om när det blir för mkt. Och ska du ha både flätor, lockar och strass-stenar och diadem, ja då blir det lite to much för min smak.
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.