• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Annettan

åååhhh vad kul att ni varit där och kollat och att allt känns perfekt!

hur har ni bestämt er för att duka nu då

• Englali

Tjejer... hjälp mig nu! Vart kan man hitta br typsnitt? Vi vill ha ett lite snirkligt sådär till vårat monogram?
    Help please!?!

Pärplattan: STOR kram och omtanke till dig! Hoppas du kan få komma igång med din behandling så snart som möjligt ju! Kan de inte skynda på den lite?

• Anja 19 juli 2008

Hmmm Englali, minns inte riktigt var jag hittade mina!

Men sök på typsnitt eller fonts (visst heter det så) så får du upp massor av sidor... tänk på att kolla om å ä ohc ö finns med, annars är det inte lönt att ladda hem dem. Man använder de bokstäverna så himla mkt...

Ah nu såg jag att det bara var till ert monogram, då spelar det ju inte så stor roll om å ä och ö saknas

Så bara leta, googla helt enkelt... du kommer få tusentals träffar!

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-17 14:52:52 följande:

Anettan Anettan godmorgon... Vad tyckte du om min klänning...haha märks det att jag fortfarande är helt stirrig... haha tittade in nu så fort jag kom till jobbet för att se om någon mer hade kommenterat klänningen...Man blir lagom egocentrerad när man tycker man varit med om något STORT och helt fantastiskt *asg*Nädå men jag är verklgien supernyfiken på vad ni tycker... längtade hem hela resan för att kunna berätta coh visa upp, hahahhaa... Har lixom inte visat den för en enda av mina IRL-vänner. Det var ju ER jag tänkte på. NI, brudar, ni som förstår
    Förlåt... att jag inte skrivit något om den innan. Vi hade folk här hemma igår och imorse gick jag snabbt in o kollade din klänning sen ringde jag logen och åkte dit.

Jag tycker den är jäätte fin!!! Hur stor byst har du om jag får fråga. Jag var e jätte rädd att d inte skulle gå med en sådan klänning, därför vill jag ha med axelband och det var då jag hittade nixa klänningen..
  • Anettan73

Ni kan gå in här o titta på filmsnuttar. Vi ska ha det som där det står 3 tunger eller där det står ca 50 pers.

www.logenilund.nu/

• Anja 19 juli 2008

Vet du... jag har enligt hon på dreambride 85 D. Men jag klämmer själv oftast in dem i c-kupor.

Men hon tordde inte ens jag skulle behöva bh i klänningen, för den är så förstärkt upptill (Många, de flesta brudklänningar är det, dom har t.om stålskenor vid bysten!)

Hon sa att de kunder hon har som kommer och sgäer att jag har för stor/för liten byst för axelbandslöst så åker 95% därifrån och har köpt just axelbandslöst. HOn sa att det inte är några problem alls med stor byst i en sån klänning.

Så stirra dig inte blind på att du ejkan ha axelbandslöst!

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-17 15:01:30 följande:

Annettanåååhhh vad kul att ni varit där och kollat och att allt känns perfekt!hur har ni bestämt er för att duka nu då
    Ja ja vi vet hur vi ska duka. Var mer oroliga för köket till cateringfirman

Jag har bilder i mitt galleri hur vi ska ha det på ett ungefär, Men vi ska ha ljusgrönt tyll i mitten med vit/lime färgarde rosor i.
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-17 15:20:27 följande:

Vet du... jag har enligt hon på dreambride 85 D. Men jag klämmer själv oftast in dem i c-kupor.Men hon tordde inte ens jag skulle behöva bh i klänningen, för den är så förstärkt upptill (Många, de flesta brudklänningar är det, dom har t.om stålskenor vid bysten!) Hon sa att de kunder hon har som kommer och sgäer att jag har för stor/för liten byst för axelbandslöst så åker 95% därifrån och har köpt just axelbandslöst. HOn sa att det inte är några problem alls med stor byst i en sån klänning.Så stirra dig inte blind på att du ejkan ha axelbandslöst!
    Gud vad det känndes skönt att höra. Men någon form av bh måååååste jag ha. Har riktigt äckliga grav/amningsboops

C hoppas jag att jag kommer in i sen när jag går ner. JAg går der en hel del på brösten med men då e dom riktigt tomma
    Penntricket går inte hos mig ;)
  • sajberpillan

englali: dafont.com är en sida med massor av olika typsnitt.

ANja: helt underbar, fantastisk och otroligt vacker klänning!
    Du kommer att vara supervacker på Er dag.

Läser era mått och undrar hur mina ser ut...har gravidmage så ser ut som jag ska föda när som helst och det är 10 veckor kvar. Undra om måttbandet räcker runt längre?! haha

• Anja 19 juli 2008

Anettan

*asg* hahahha

ja men du, självklart ska du prova en klänning som är axelbandslös om det är det du vill ha. Om du hade kunnat välja viklen typ av klänning som helst, utan begränsningar som figur, byst, rumpa etc, VAD HADE DU VALT DÅ?? För det GÅR att trolla...

Jag är fortf sååååå chockad efter korsettprovningen *asg*, visste inte att jag kunde få den timglasformen

(ok timglasform är kanske att överdriva, klart jaginte hade geting midja, men ack, en helt acceptabel, snygg midja fick jag).

Och mina mått var enligt hennes tabell (när jag ej hade korsett alltså) en strl. 44 hos tres chic (märket på min klänning).

Glad blev jg för jag har ju haft strl 46-48 i allt ganska länge nu

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.