• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin

Hello hello!

Nu har vi varit på hockey och skrikit oss hesa

Hedebris: Ajajaj, inte kul alls

Pärlplattan: Förstår att det är jättejobbigt, irriterande när kroppen och hjärnan inte jobbar ihop liksom...

Englali: Bilden finns i min bröllopsblogg - larsandangelicaswedding.blogspot.com

• Englali

Pumpikn: Tack! Härligt med hockey. Själv försöker jag ta mig i kragen o gå och pyssla med inbjudningskorten... åh, jag är så trött ikväll.

Andreas åkte iväg på jobb nyss. Haha, ikväll ska han spela för småttingar. Klass 1-6 ska ha vattendisco och han ska spela. Värsta glidarjobbet säger han. Från 19.00 - 22.30 och riktigt bra betalt. Plus att det är på hemmaplan så bara knappt en kilometer hemifrån. Sådana jobb gillar vi!!

Jag har börjat tveka ang. min frisyr till bröllopet. Gjorde faktiskt det när jag såg bröllopsbonanza. Tusan också, jag kanske inte ska ha den där strama uppsättningen iaf, utan lite lösare romantisk med busigare lockar fast ändå uppsatt!?! Jag blir inte klok på mig själv. Vad det gäller bröllopet... har aldrig varit så velig ang. detaljer. Jag brukar veta exakt vad jag vill ha, direkt... men här, här är jag totalt hopplös

• Pumpkin

Ja det var riktigt nice med hockey faktiskt, synd bara att domare tillåts avgöra matcher...

Jag är också supervelig när det gäller i princip allt till bröllopet. Jag har hittat en utsläppt frisyr som jag gillar jättemycket, men jag är så osäker på om lockarna kommer att hålla. Antar iofs att lockarna håller bättre när en frisör fixar än när jag gör det själv...

• Englali

Domare ja... ibland vill man bara *** Grrr!!!

Lockar håller väl iofs bättre när en frisör gör det, men sen är det så att tyvärr... dem hänger ju ut sig under kvällens gång. Så är det bara. Kan variera endel från hår till hår såklart, men i regel brukar dem hänga till sig lite.

Men jag gjorde en balfrisyr förra året med mkt fria lockar. Fast jag fäste ändå upp en hel del, men det såg ut som att mkt hängde... (eh, hoppas ni förstår!?!) då håller det bättre. Om man gör ett fäste och utgår från.
    Shit va luddigt det blev, men men

Pumpkin såg du bröllopsbonanza? Jag skulle vilja ha en bild på den frisyren Jonas Wramell gjorde där. Men hittar ingen tyvärr

• Pumpkin

Ja, domaren fick många hårda ord slängda efter sig kan jag säga, men så går det när man är blind för vad det ena laget gör medans man är stenhård mot det andra.

Jag förstår hur du menar tror jag, även om det blev lite snurrigt Såg ut som att de hade gjort något sådant på Jessica Almenäs igår, hon var riktigt snygg i håret och lockarna såg jättefina ut hela tiden.

Sitter och tittar på Bröllopbonanza nu faktiskt, får se vad det där du har spanat in

Vi var förresten och kikade på vigselringar idag och min älskling gjorde mig sååå besviken. Han tyckte att det räckte väl med en sten på 0,15ct, annars blir det ju så dyrt. När jag då sa att vi ju faktiskt budgeterat 10000kr för min ring och att det ÄNDÅ är en stor kompromiss från min sida eftersom min drömring kostar drygt 20000kr så sa han bara "Ja men vaddå din drömring, min drömdator kostar också mycket, men den köper jag ju inte"!? Usch vad ledsen jag blev, även om jag vet att han inte menade att vara elak...

• Englali

Haha jag förstår precis din rekation. Vaddå dator o drömklänning... går väl INTE att jämföra, inte ens i närheten

Åh lite spänd på Anjas klänningar. Hoppas det gått bra för henne, hon har ju varit så nervös för idag.

Ja men kika på den frisyren där, inte just exakt så, men det där lite ledigare och inte strikt slätkammade. Du vet ju vad jag har för klänning med, ska jag kanske inte köra på den lite mer "bus-romantiska" stilen? A föredrar ju helt den framför den slätkammande knuten har han redogjort för mig idag.

Tillbaka till stenar. Alltså vad kostar en sådan sten då? Men i 10000, har du då räknat in allt? Jobb, guld... sten, jag rubbet!?!

• Pumpkin

Jag ska spana in den, promise Men spontant så ja, jag tycker att busigt romantiskt passar väldigt bra till den klänningen, precis som till min.

Ja, 10000kr är för allt. Stenen jag spanat in, som är på 0.3ct (och är alldeles lagom i strl har jag kommit fram till idag) kostar 5800kr på nätet. Sen har jag ju en hel del guld också. Tror att det kan gå, möjligtvis att jag får lägga till någon hundralapp.

Har i alla fall bestämt mig för vilken design jag ska ha på ringen, det känns bra

• Englali

Precis, våra klänningar har ju lite samma stuk. Kolla in den o säg sedan vad du tycker!

Då vet jag lite mer om ringarna Jag är ju lite förvirrad av mig, haha det har du säkert redan förstått
    Bara önskar jag kunde hitta en som var färdig och passade helt klockrent direkt... åh, det vore drömmen, verkligen!!
    Ska du beställa från diamantia då? Fanns ju mkt där.

• Pumpkin

Frisyren var superfin, ja sminkningen också för den delen. Tror frisyren skulle passa super till klänningen (klänningarna) faktiskt

Ja, jag har tänkt beställa från Diamantia, de har bra priser och de vet vad de håller på med. Sen ska jag ha en skena som är som den jag har och sen en typ "nedsänkt" kloinfattning. Tror det kommer att bli sååå snyggt (eller ja, jag vet, provade ju en sån idag )

• Englali

Visst är den läcker?? Undrar om Johan kan komma o sminka mig 080809...

Jag kiade där nu och hittade en hel del jag gillar. Alltså borde jag kunna köpa en lika dan ring som min förlovningsring (med den komplicerade skenan) och sedan beställa en diamant därifrån och lämna allt till en guldsmed här för sista "ihopsättning" och utformning?

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.