• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin

Jag ska jobba hela långa dagen och sen hem och äta pizza tror jag. Vi blev så sjukt sugna på pizza igårkväll, men hejdade oss och sparade det till idag istället. Känns bättre på en fredag

Hmm... Mat till en 8åring. Tacos? Pizza?

• Anja 19 juli 2008

Hmmm ja, vi är så luspanka så jag vet inte vad jag ska hitta på... hade oxå sååå gärna beställt pizza idag

En fråga...

Slöjor...

jag TROR att jag har bestämt mig nu... en enkel slöja, rak kant (ej rundad) dubbelt tyg, två längder, sitta under håruppsättning, inga pärlor eller rhinestones, kanten ev pencil eller tunn sidenkant och så ska den nå lite nedanför midjan typ.

Hur har ni tänkt er?

Förslag på bra slöj-butik på nätet, svensk... har hittat massor av engelska o amerikanska men ingen svensk...

denna är mkt informativ tycker jag:

Färgkarta:
    www.theweddingveilshop.co.uk/id154.html

Här kan man kolla olika längder:

www.theweddingveilshop.co.uk/id153.html

(den första som är shoulderlenght blir nog perfekt till mig då den kommer hamna en bra bit längre ner än denna tjej som har hög uppsättning, min ska ju sitta i nacken o så slöja under, då bör den gå nånstans nedanför midjan)

Olika kanter på slöjan och kolla exempelbilder:
    www.theweddingveilshop.co.uk/id38.html

Bredder, jag ska ha 72". Är precis som mittenbilden jag vill ha det:
    www.theweddingveilshop.co.uk/id531.html

Vilken kant tycker ni är snyggast och vad tror ni hade passat bäst till min klänning... själv känner jag att så ENKELT som möjligt till min klänning så inga rhinestones eller så... för det blir too much...

• Anja 19 juli 2008

Sådär

nu har jag beställt prover på diamond white, ivory och champagne £ 9 blev det för kalaset, dvs frakten, haha!

• Flamora

Idag är jag ledig för mina åttor är på prao och jag hade inga lektioner Men har MASSOR att fixa, så jag har inte alls tid att sitta här egentligen

Vi ska ha tacos ikväll, det gillar väl en åttaåring? Eller gör din egen pizza. Man kan göra små runda pizzor och ah olika sorters fyllning så att alla får göra sin egen pizza.

• Anja 19 juli 2008

Sådär nu har jag kört fast lite:

54" bred (137 cm) eller 72" 189 cm (det de flesta brudar väljer, standardbredd på slöjor tydligen)

Två lager 20", 22" långa (50,8 cm & 55,9 cm) här är jag säker

Centre gathered (se skillnad): www.theweddingveilshop.co.uk/id363.html

Pencil edge: (enklast)
    1/8 ribbon: snyggast? Suck här kör jag oxå fast...

Se lite bilder här, vad tycker ni:
    images.google.com/imgres%2520Cord%2520lg.JPG&imgrefurl=www.visionveils.com/cord%2520edge%2520bridal%2520veils.html&h=341&w=343&sz=84&hl=sv&start=14&um=1&tbnid=TypbmwQzosSzRM:&tbnh=119&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Drattail%2Bedge%2Bveil%26um%3D1%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DN

Cord vill nog jag ej ha för det är en RUNDAD edge, heter därför rattail.

• Anja 19 juli 2008

Jo han gillar tacos förvisso, men så har vi en PAPPA här som verkligen INTE gör det. Så det blir så jobbigt...

Tror att pizza går hem hos alla...

• Nienna

Vi tänkte äta pizza idag, men det blir tacos istället här också. Ska iväg och hämta valpen i morgon och då blir det mest troligt McD och två onyttiga middagar i rad är en för mycket.

Anja - Pencil tror jag blir bäst, som du säger ska du nog ha den så enkelt som möjligt eftersom din klänning är ganska "mycket" i sig,

• Anja 19 juli 2008

Alltså jag tror jag ska beställa den lite mindre breda slöjan... tycker att 139 cm är brett nog... m tanke på att jag ska bära den i två lager UNDER uppsättningen!

• Anja 19 juli 2008

Nienna

tackar... jag lutar mot pencil eller det RIKTIGT tunna sidenbandet 1/8.

Men du har nog rätt + att jag tror det blir billigare oxå

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.