• carin1983

blev så lessen nu

Skickade ut inbjudningarna i förrgår. Nu väntar vi på att det ska börja osas.
    Pratade med min far precis och snacka om att jag blev lessen

Till saken hör att jag knappt har någon släkt alls. Den består av farmor och mormor och en morbror med fru. Thats it. resten har aldrig hört av sig. Men min pappa sa att jag nog inte kan räkna med att den lilla släkt jag har kommer att komma på vårt bröllop. Alla av sina egna anledningar. Sedan har jag bjudit sådanna som har kännts mer som min släkt än min riktiga. sånna som har funntits där sedan jag var barn. alltså vänner till min familj. Pappa menade på att någon enstaka av dom kanske kommer tacka ja.
    Vad är detta? Ska jag ha 10 pers på min sida en så stor dag? Min fästman har jätte stor släkt, dom kommer nog vara 35 pers. Det känns som om ingen bryr sig om mig eller oss. Jag vill inte att min stora dag ska mörkas ner för att ag upplever att folk inte bryr sig tillräkligt för att finnas där.
    Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden blev så lessen nu
  • anne på grönkulla

Först så väntar du och ser - vad pappa tror och säger behöver inte alls visa sig stämma i verkligheten - inna du tar ut någon besvikelse. Sen, om han trots allt skulle ha rätt till slut, så gläds du med dem som är där.

Lycka till!

• anne på grönkulla

och antalet spelar egentligen mindre roll, din fästman kan inte hjälpa att han har stor slökt mer än du kan hjälpa att du har liten. Vem räknar antalet från varje sida?

• carin1983

Jag vet att du har rätt. Det va bara så jobbigt när han sa det. Känns ju som att han försöker trycka ner mig såhär nära min dag. Och om han har rätt så kommer det kännas som att folk inte bryr sig om mig *suck*.

• anne på grönkulla

jo att det känns som att folk som står en nära försöker trycka ner en är inget kul. Men just därför ska du inte låta honom!

Kram!

• Jonna83

på "min" sida kommer det sitta sex st o på hans sidan runt 15 st. Jag har heller ingen släkt som jag har kontakt med, tyvärr. Men i kyrkan så kommer jag se till att alla sitter var de vill, alltså inte släktvis. Tyckte oxå det kändes jobbigt ett tag men, vad gör man! Sånt är livet ;)

• carin1983

mmm jo det e ju inte så mycket att göra åt saken. Känns bara lite surt. Har varit på 9 bröllop med min fästman och alla hade jätte många på sin sida. Det är nästan lite pinsamt juh.

• Bride in England

carin1983: For det forsta ska du inte behova kanna att det ar pinsamt, det ar de som ska tycka att det ar pinsamt att de inte kommer pa sin slaktings brollop! For det andra, lyssna inte pa din pappa, han kanske bara hade en dalig dag eller pratat med nagon negativ slakting. For det tredje, du har ju bjudit vanner ocksa och det ar det som raknas - blod ar inte alltid tjockare an vatten. For det fjarde - placera inte gasterna pa varsin sida beroende pa om de ar brudens eller brudgummens slakt o vanner, blanda alla!! Din m2b's slakt o vanner ar ju dina ocksa, tank pa det

• carin1983

Tack för alla upplyftande ord. Det behöver jag verkligen nu. Tyvärr e min pappa alltid lite sådär. Han har inte precis stöttat mig i bröllopsplanerandet utan mer varit den "men tänk om" "varför då" och "måste du göra så?" Det värsta var när han frågade mig om jag trodde att jag var nån j*la prinsessa eller efterssom jag ville ha fin vit klänning och en stor fest efteråt.

• Fejs

tror han är avundsjuk eller inte tycker man ska gifta sig... känner igen det där. Inte roligt att höra.

• Karis Annelie

Vad konstigt att din pappa skulle helt plötsligt ha full koll på vilka som vill komma på ditt bröllop??
    Kan väl tne han veta hur de reagerar? De flesta VILL ju gå på sin släktings bröllop???
    Låter ba som han e en surgubbe??

Svar på tråden blev så lessen nu