• lollan82

hur många blir ni & vilken budget har ni?

vi blir 72 st varav 7 barn...

har inte gjort budget än.. men vad har ni för budget?

• Svar på tråden hur många blir ni & vilken budget har ni?
  • Cammi

runt 50 pers med budget på 25000kr

• ljuva maj

runt 100 pers med budget på 180 000kr inkl. resa och ringar...

• lyckligjävel

runt 75 pers och just nu ligger beräknad budget över 70 000
    men det måste ner, inte för att vi inte får ihop pengarna (har redan sparat ihop närmare 60 000)

men vi tycker helt enkelt inte att ett lyckat bröllop behöver vara dyrt. Det är så mycket kring bröllop som bara ska kosta....

i helgen blir det cateringjagande och så utformande av inbjudningskort tryckta för studentpris ;)

• matildaochniklas

Vi blir nog ca 75 st och har en budget på 55000, det funkar bra!

• ugla

Vi blir 40 o en budget mellan 30-35.000kr.

• Silva79

Fel fel fel...

Nu är vi uppe i 32 gäster (27 vuxna och 5 barn), hmm hur blev det så. Budgeten ligger runt 25000-30000:- med resa och ringar. 3 månader kvar, mycket kan ändra sig, suck...

Silva79 skrev 2008-02-04 16:44:01 följande:
    Vi ska ha ca 20-25 gäster och vi har ingen budget. Det ska helt enkelt kosta så lite som möjligt. För vår del blir ringarna och bröllopsweekend efter vigseln det dyraste (ca 8000:- för 4 st ringar och ca 8000:- för vår weekend), men det tar vi på nöjeskontot, hehe.
  • bjornis

120 personer och en budget på max 60000:- Vi ska ha catering och bjuda på all alkohol (kommer ej ha sprit) men tror vi kommer klara hålla budget som det ser ut. :)

• Originalrosen

Vi var 50 personer och maten kostade 75.000.- - men så var det en avsmakningsmeny av en stjärnkock. Vinerna hade vi i källaren.

Vi la cirka 15.000 på musik till vigselakten och mingel, tyvärr snålade vi in på DJ för vi trodde inte att det skulle bli någon dans. Det var dumsnålt.

Hår och smink gjorde jag själv, inga tärnor eller marskalkar. Maken och jag köpte kläder som vi har nytta av annars också så det ser jag inte som någon extrakostnad. Brudbuketten vet jag inte vad den kostade för den ordnade min man men jag skulle gissa på cirka 2.000 kronor för den var lite speciell.

Busshyra 4.500 kronor men sedan var det nog inget mer. Detta blir totalt 96.500 kronor (plus vin från källaren).

Bröllopsresan tillkommer men vi hade ju rest i alla fall den sommaren så det var inte heller en merkostnad. Vår budget var 100.000 kronor så vi gick under den med 3.500.

• 071020

Vi kommer blir 75 pers och räknar med en budget kring 50.000:-

• Callelin

Vi blir ca 35 personer och budgeten ligger på ca 90000:-

Svar på tråden hur många blir ni & vilken budget har ni?