• lollan82

hur många blir ni & vilken budget har ni?

vi blir 72 st varav 7 barn...

har inte gjort budget än.. men vad har ni för budget?

• Svar på tråden hur många blir ni & vilken budget har ni?
  • starchick

90 gäster ca 50000 kr, blir säkert mer men vi ska försöka stanna där......

• aprilsolen

Ca 75 gäster, budget på 100.000 inkl ringar och resa, men förhoppningen är att landa på runt 80.000

• Hedebris

120 pers på bröllop och mingelfest.
    55 pers på middagen (om de kommer fler betalar de för sig själva)

vi har lagt budgeten på 55000. men vi måste nog utöka den lite.... har överskridit budgeten på både inbjudningskort, tårta och bröllopssvit...

men iof kanske man kan ta från någon annan post i budgeten

• Hedebris

vill man stå och laga maten själv till sitt bröllop eller vill man koppla av?

jag hade aldrig pallat med den stressen
    och alla har inte snälla kocksläktingar. tyvärr...

maljor skrev 2008-01-07 23:36:11 följande:
    Laga maten själva? =)
  • minney

ca 50-60 gäster och det hela kommer väl att gå på en si sådär 80.000-90.000Kr med allt inräknat (inbjudn.kort, kläder,smink,svit osv) Dock inte bröllopsresan!

• Mickesbrud

60 gäster och en kostnad på ca 60.000 exl. resan. Då caterar vi tre-rätters + tårta och köper drickat själva.

• lycklig78

75 gäster och en festkostnad på drygt 100 000. Då kommer kläder, ringar och allt annat utöver.

• foaLoKe

22 gäster
    ungefär 120,000 SEK

• rosmas

ca 45 gäster 35000:- och resa ca 30000 med fickpengar!

• KazoLoz

120 gaster, strax over 200 000 pix. Mina foraldrar som ar skilda bidrar bada med 60 000 var, vilket jag tycker ar otroligt generost.Dealen var da att vi skulle betala resten
    De kanner sig jattestolta over att kunna hjalpa oss o glada att sta som vardpar for brollopen (gifter mig med en britt o pappa ar hollandsk, lite mer gammaldags med traditioner o sa=mer vanligt att brudens foraldrar betalar).

Men nar min h2b foraldrar horde hur mycket mina foraldrar betalar bestamde de sig for att matcha bada mina foraldrar. Underbart fran ett ekonomiskt perspektiv! Men vet att mina foraldrar kommer att kanna sig lite stulna pa konfekten.....Aaaargh sa mycket kanslor med brollopstjohejsan

Svar på tråden hur många blir ni & vilken budget har ni?