• Asmira

    GI-viktkoll

    Är det några hängivna som är med i GI viktkoll?
    Blev medlem där idag

  • Svar på tråden GI-viktkoll
  • Mrs Marley

    Jag äter inte pasta och bröd men kände att rivstart gav mig inte tillräckligt med energi också var jag hungrig...
    Jag har 6 kilo att gå ner på 6 månader så jag tar det så lugnt.
    Kul att din sambo hänger på, min är smal som en pinne och behöver gå upp i vikt

  • Asmira

    vägde mig idag ..
    -2 kilo! Börjar komma in i ketosen nu. Lite pinsamt när jag kramade min sambo coh han frågade om jag använt aceton idag :P

  • kalaskarin2

    Ja, har du 6 kg att gå ner kan du ju ta det lite lugnare med gott samvete, det är säkert bättre! Själv vill jag gå ner MINST 20kg och har bara 5 månader på mig, tror inte jag klarar det utan siktar på 15kg, ca 1 kg i veckan, jag hoppas jag klarar det.

    Skall sy upp min klänning så jag väntar så länge jag kan med att ta mått, sömmerskan sa att hon behövde ca 2 månader på sig så i jag har till början av April på mig, förhoppningsvis kan hon väl sy in det sista om jag lyckas gå ner mer!

    Jag hör på mig själv vad himla säker jag låter..ha ha, det är ju inte alls säkert man lyckas, har inte ens hållt på 1 vecka. Men det känns så himla bra och jag har redan tappat 2 kg och 2 cm i midjan, så jag håller tummarna och kör på!

    Lycka till alla andra!!

  • Asmira

    Hej!
    Dåliga nyheter för mig. Kommit ur ketosen lika snabbt som jag kommit in i den. Jäkla massa problem med kärleken och familjen. Har mer eller mindre tröstätit i mörk choklad, men en massa. Gått upp1 kilo. kommit ur ketosen. Fan! Jag mår skit!

  • Mrs Marley

    Kämpa på Asmira!!!
    Hoppas att dina problem löser sig.

  • Asmira

    Det emotionella håller på att lösa sig, har gråtit ut en massa.
    Idag var det skinka till frukost, kyckling med sallad till lunch och så kyckling ala vitlök/curry till kvällsmat. enbart 2 rutor 70% choklad.

  • Asmira

    Alltså jag är inte så haj på det, har hört det i "bantningssammanhang" Förbränningen är på topp när man når ketos. Så har jag förstått det. Ngn annan med bättre info får skriva tycker jag

  • Asmira

    Ligger kvar på 83, allt så fortfarande "bara" -2 kilo. Nästa vecka får bli en hårdare vecka.

  • Synthetic

    Funderar på att gå med, är sidan smidig och är det lätt att förstå sig på? var med i aftonbladets viktklubb och blev aldrig klok på den sidan

  • Mrs Marley

    Asmira, det är jättebra! Du har gott om tid...

    ...jag tycker att sidan är bra och lätt. Visst tar det lite tid innan man har koll på allt

  • Asmira

    Sidan ger bra struktur och hjälper MIG iaf. jag klarar av den coh jag är ju "blond" :P


    Synthetic skrev 2008-01-13 18:13:54 följande:
    Funderar på att gå med, är sidan smidig och är det lätt att förstå sig på? var med i aftonbladets viktklubb och blev aldrig klok på den sidan
    Mrs Marley: Japp jag har gott om tid, nu ska jag ta tag i min vikt och mitt liv!
  • Mrs Marley

    Jag ska ta upp min vibrationsträning på tisdag, guld värt för min onda rygg och fettet kring min midja

    Kämpa på tjejer!!!!

  • SnartJohanson

    jag ska bli medlem imorrn o sen e det träning träning träning som gäller vill vara iaf lite smalare till bröllopet

  • Fröken Figo

    Jag precis läst en GI-bok och ska nu konvertera Men jag har gått ner 14 kg utan GI. Fast ok, omedvetet var det lite GI fast mest sunt förnuft faktiskt. Tog mer än 1 år.

    Nu kör jag GI och jag gillar det hittills! Har tom lyckats sälja in det hos m2b som i början gnällde lite...

    Jag äter aldrig bröd mer. Saknar det inte ett dugg. Vi ska sluta köpa hem flingor och sånt. Lite vetemjöl finns hemma som jag ofta spär ut med bättre mjölsorter (råg osv) men används bara undantagsvis (tex om jag ska baka en kaka). I vardagen undviker jag vetemjöl. Potatis äter jag aldrig heller utan gör jättegoda linsröror och sånt ist. Mycket mer uppskattat av m2b också! Kul.

    Jag häller citron i det mesta! Det är nyttigt och superbra krydda och sänker GI:t. Jag undviker också mättat fett (fett från djur tex).

    Frukt har blivit en del av maten. Och så äter vi massor av grönsaker. Vi kompletterar grönsakerna med gott kött. Och vi snålar inte på olivolja... så kg rasar inte direkt men det känns nyttigt och gott. OCh jag tror den här näringsläran kommer hålla i längden för jag äter alltid gott! Jag saknar ingenting och får inga galna sötsug. Så även om det inte går så fort att gå ner i vikt känns det ändå mer hållbart än att äta en diet med låg fetthalt = blir så tråkig mat då.

  • Fröken Figo

    En viktig sak jag glömde: byt socker mot fruktos!!

    Det är nästan samma smak men otroligt mkt bättre. Socker har ju extremt högt GI och fruktos tror jag har lågt eller mellanhögt. Så det är perfekt att ersätta sockret med. Inte sååå dyrt heller, lite dyrare än socker bara.

Svar på tråden GI-viktkoll