Jag fria ?
Hej alla!
Behöver lite input i en fråga.
Innan jag å min fästman blev sambos frågade han om vi skulle förlova oss. Det var inget frieri. Men jag ville så gärna trots att det inte var traditonellt. Jag förklarade för honom då att förlovning för mig innebär äktenskap och bröllop och inget jag tar lätt på.
Vi eller mest jag har pratat bröllop och haft förslag på datum och plats mm och vid två tillfällen har han sagt ja till förlagen för att sedan säga att det inte funkar ekonomiskt och avblåst allt. Avblåstningarna har sårat mig men han förstår inte det. Tycker att jag tänker för mycket med hjärtat och inte hjärnan. Kan man inte ekonomiskt så kan man inte. Jag är inte blåst och förstår det mycket väl, men de datum jag har gett förslag på har legat minst ett år framåt. Jag har sagt till honom att det kan ligga 3 år fram i tiden till och med så vi kan spara. Jag vill kunna se målet framför mig och jag vill kunna börja planera. Jag vill spika ett datum.
Jag vill ju att han ska fria, jag är dunderromantisk och flickig. Han har sagt att han har lite planer på hur det ska vara. Men min sambo är romantikens fiende nr 1. Han kan inte vara romantisk, det tankesättet finns inte för honom. Det finns ingen vardagsromantik hemma hos oss för fem öre. Till min stora sorg. Han vet om hur jag känner för allt.
Vi kan prata om allt.
Nu undrar jag om jag ska fria ?