• MBB

Jag fria ?

Hej alla!
    Behöver lite input i en fråga.

Innan jag å min fästman blev sambos frågade han om vi skulle förlova oss. Det var inget frieri. Men jag ville så gärna trots att det inte var traditonellt. Jag förklarade för honom då att förlovning för mig innebär äktenskap och bröllop och inget jag tar lätt på.

Vi eller mest jag har pratat bröllop och haft förslag på datum och plats mm och vid två tillfällen har han sagt ja till förlagen för att sedan säga att det inte funkar ekonomiskt och avblåst allt. Avblåstningarna har sårat mig men han förstår inte det. Tycker att jag tänker för mycket med hjärtat och inte hjärnan. Kan man inte ekonomiskt så kan man inte. Jag är inte blåst och förstår det mycket väl, men de datum jag har gett förslag på har legat minst ett år framåt. Jag har sagt till honom att det kan ligga 3 år fram i tiden till och med så vi kan spara. Jag vill kunna se målet framför mig och jag vill kunna börja planera. Jag vill spika ett datum.

Jag vill ju att han ska fria, jag är dunderromantisk och flickig. Han har sagt att han har lite planer på hur det ska vara. Men min sambo är romantikens fiende nr 1. Han kan inte vara romantisk, det tankesättet finns inte för honom. Det finns ingen vardagsromantik hemma hos oss för fem öre. Till min stora sorg. Han vet om hur jag känner för allt.
    Vi kan prata om allt.

Nu undrar jag om jag ska fria ?

• Svar på tråden Jag fria ?
  • jenba

så du vet med största sannolikhet att han kommer inte att fria? så om det ska bli bröllop så måste du vara den som friar?

• MBB

Nej jag vet inte till hundra att han inte kommer fria. Men jag tror till 90 % att han inte kommer göra det. Så det är nog svar JA på din första fråga.
    Om jag inte friar blir det nog bröllop ändå. Men jag vill ha ett frieri med..............

• Strawberryhoney

Men då friar du 29.2 på skottår

• MBB

jag vill ju helst inte fria....
    jag vill att han ska göra det.....
    lite romantik.........

• jenba

jo det är klart man skulle vilja ha ett frieri, det går jag också och väntar på.... det är alltid lite svårt att veta. jag bor själv med en lite mindre romatiker än jag.
    om du inte vill vänta mer...(hur länge har ni varit förlovade?) så go for it!!

annars går det ju också bra att hålla ut lite till, i väntan på att han ska göra det. han kanske väntar med att fria tills du minst anar det. då dina föväntningar inte är så höga, så han inte känner någon press på hur det ska bli. eftersom du är väldigt romatiskt så kanske han känner att det ska bli rätt ur romantikens synvinkel... förstår du vad jag menar eller lät det bara pladderigt?

MBB skrev 2008-01-02 16:08:19 följande:
    Nej jag vet inte till hundra att han inte kommer fria. Men jag tror till 90 % att han inte kommer göra det. Så det är nog svar JA på din första fråga.Om jag inte friar blir det nog bröllop ändå. Men jag vill ha ett frieri med..............
  • Kakan Mascha

Ja, fria på Skottdagen! Eller jag friade ändå, så du kan fria när som helst.
    Och förklara sedan för honom vikten av att boka en dag, pga att man måste vara ute lång tid i förväg för att kunna få en bra lokal att ha festen i! Och mycket planerande gör att man behöver tiden. Samt att ni då vet hur mkt pengar ni har sparat ihop och då kan ni/du planera utifrån en bra budget!
    Berätta allt det praktiskt för honom så köper han nog att ni bör spika en dag. =)

• MBB

allså jag skulle vilja att han för en gångs skulle kom med romantiken...
    Jag älskar att skapa romantik och gör det för honom ganska så ofta..... får bara inte nå tillbaka och skulle så gärna vilja för en gångs skull bli swept of my feet

• jenba

förstår precis vad du menar!!!

vänta du, så kommer det nog snart när han har listat ut vad som är tillräckligt romantiskt för dig. eller vad tror du?

MBB skrev 2008-01-02 16:16:54 följande:
    allså jag skulle vilja att han för en gångs skulle kom med romantiken...Jag älskar att skapa romantik och gör det för honom ganska så ofta..... får bara inte nå tillbaka och skulle så gärna vilja för en gångs skull bli swept of my feet
  • MBB

ååå skrev ett långt svar så kom de bort...........

• MBB

ang det praktiskta så har jag förklart för honom att man måste vara ute i tid men han förstår inte det.
    jag har visat honom budget, där jag efter varje redovisning dragit ner på olika saker och fått mindre summa.

Låter som jag kör över honom men jag innan jag började kolla på en budget så frågade jag honom om vi skulle kolla på det tillsammans men han är inte intresserad. Det han bryr sig om är pengarna. Han har skojat å sagt att kommer jag under 20.000 så slår vi till........

Svar på tråden Jag fria ?