• 17jan2009

Någon mer än jag som funderat på att ge upp??

Jag är så deppig över all planering just nu... Mamma och jag har väääldigt olika åskter på hur bröllop borde vara och vi kommer inte längre någonstans i våra diskussioner. Hon vägrar låta mig och min m2b bestämma hur det ska vara. Jag känner tyvärr att glädjen med planeringen och även själva dagen börjar försvinna.

Är det någon mer än jag som har haft lust att ge upp, packa väskan, strunta i släktens krav och dra iväg utomlands och gifta er där? Och finns det någon där ute som faktiskt har gjort det?? På riktigt?

Jag är rädd att vi ska ångra oss i efterhand om vi gifter oss ensamma under en palm men just nu känns alla konflikter oss övermäktiga och vi vet inte om det känns värt det längre. Eller ens roligt....

Hjälp... hur ska jag tänka?

• Svar på tråden Någon mer än jag som funderat på att ge upp??
  • 17jan2009

Ja, det hade varit något om inte hon hade kommit på det först och sagt "då tycker jag att ni ska åka till paris och gifta er där om det ska vara så svårt"...

Jag blev ju så klart jätteledsen när hon sa det och frågade om hon verkligen skulle vilja att inte kunna vara med alls när jag gifter mig. Då sa hon att hon väl ville det, men låta oss bestämma det vill hon inte ändå.

Sa jag att vi skulle åka så skulle det ju vara som en slags hämd men hon skulle säkert bara säga "ja, det är ju upp till er". Gaah.. känns som jag inte har något som biter på henne.

Tror ni inte att jag skulle ångra det sen då? Då kan u liksom inte min bror och pappa heller vara med, och de skulle nog bli jätteledsna.

• fru Trul

Som jag sa tidigare; du får ju ändå din fest, å då gör det ju inget om det blir "förstört" av släkten för ni har ju redan haft er dag.

Dessutom tycker jag att rymma är romantiskt än en fest för släkten, för när allt kommer till kritan så handlar det ju om er två inte om släkten eller hur?

• 17jan2009

"Tyvärr" dök ju inte detta beteende upp direkt så till saken hör att de ska betala halva festen. (min m2b föräldrar betalar andra halvan) Jag önskar att vi hade råd att tacka nej, men då blir det helt enkelt ingen fest till bröllopet och då kan det ju lika gärna vara känns det som.

• 17jan2009

Ja, du har så rätt fru Trul. Men det känns svårt att ta ett sånt steg nu när alla går och väntar på bröllopet. Hur törs man det??

• Thailand 08

Tru Trul:..och vi som rymmer då,hur kommer våra mammor att reagera när dom läser morgontidningen på alla hjärtans dag???
    Kanske tur att man är på andra sidan jordklotet!

• Mrs H to be

Åh, stackare...
    Förstår att det trots allt inte är så lätt att "strunta" i din mamma. Human än vänder och vrider på det så vill man ju gärna att de andra som inblandade också skall glädjas och vara förväntansfulla. Förstår att det måste vara jätte tråkigt när det inte är så..
    Har tyvärr inget bra råd.
    Vill bara sända en tanke oc en varm kram.

Jag har åxå fundreat på att bara dra men tror att jag skulle bli såååå besviken.
    Vill ju inte missa en möhippa och alla tal på min (okej vår bröllopsdag...:D)

Hoppas att det lösre sig för dig.

Stor kram
    //Mariah

• 17jan2009

Ja, känner inte ni att ni kommer att sakna era närmaste på en så viktig dag? Det är det jag är lite rädd för.

• fru Trul

Thailand 08 skrev 2007-12-17 19:54:53 följande:

Tru Trul:..och vi som rymmer då,hur kommer våra mammor att reagera när dom läser morgontidningen på alla hjärtans dag???Kanske tur att man är på andra sidan jordklotet!
    Jag funderar på att skicka ett blommogram med den goda nyheten, då kanske dom blir glada
  • 17jan2009

Vad snällt skrivet! Nej jag vet, det är det som är så svårt! Jag (vi )vill ju ha våra vänner där, få höra våra pappors tal och allt annat.

Mrs H to be skrev 2007-12-17 19:55:54 följande:

Åh, stackare...Förstår att det trots allt inte är så lätt att "strunta" i din mamma. Human än vänder och vrider på det så vill man ju gärna att de andra som inblandade också skall glädjas och vara förväntansfulla. Förstår att det måste vara jätte tråkigt när det inte är så..Har tyvärr inget bra råd.Vill bara sända en tanke oc en varm kram.Jag har åxå fundreat på att bara dra men tror att jag skulle bli såååå besviken.Vill ju inte missa en möhippa och alla tal på min (okej vår bröllopsdag...:D)Hoppas att det lösre sig för dig.Stor kram//Mariah
  • 17jan2009

Bra tänkt med ett blommogram! Hade ni tänkt sätta in en annons på er bröllopsdag annars?! Mamma hade nog satt i halsen då...

• 17jan2009

Hur kommer det sig förresten att ni väljer att hoppa över allt här hemma och gifta er "borta"? Vill gärna höra hur ni tänker kring det.

• Thailand 08

Ja du gumman...Vi hade redan bestämt att åka när min kille friade på midsommar afton och ingen av oss vill ha ett kyrkbröllop.Fest för släkten blir det när vi kommit hem och bröllopskläderna ska på då med :)

• fru Trul
    17jan2009 skrev 2007-12-17 20:00:28 följande:
    Hur kommer det sig förresten att ni väljer att hoppa över allt här hemma och gifta er "borta"? Vill gärna höra hur ni tänker kring det.
    Besvärlig släkt, å vänner som är fulla med galna påhitt
    Hade vi sagt att vi skulle gifta oss hade gubben hamnat på Antarktis på svensexan t ex.

Känns lugnast å rymma som ni kanske förstår...
Svar på tråden Någon mer än jag som funderat på att ge upp??