• sotj

Eklundshof- någon som varit där?

Är det någon som haft sin fest/har varit på fest på Eklundshof i Uppsala?
    Är intresserad av bilder samt info i allmänhet... Tycker det är svårt att hitta på nätet men det är et fint ställe.

• Svar på tråden Eklundshof- någon som varit där?
  • Ullis070707

Jag kan varmt rekommendera Vasasalen på Uppsala Slott!
    Vi hade vår fest där i somras när vi gifte oss och var supernöjda. Ilan som har stället är väldigt tillmötesgående och ett plus är att man får ta med egen dricka.
    Eftersom vi gifte oss redan halvtvå på eftermiddagen så tog vi med våra gäster på en båttur med m/s Kung Carl Gustaf. Kan också varmt rekommenderas! De kan även ordna med hela festen om man skulle vilja det.

Lycka till med letandet!

Ullis

• sotj

ULLIS 070707: Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp dem oxå! Verkar vara lite ont om bilder på deras hemsida bara. Man ser inte riktigt hur det ser ut...
    Vilket våningsplan ligger lokalen på?

• sotj

ULLIS 070707: Tyvärr kommer de eventuellt bli tvugna att stänga igen så det funkade inte med Vasasalen...

• Äntligen är det min tur

Va synd. VARFÖR?

sotj skrev 2008-01-10 09:26:24 följande:
    ULLIS 070707: Tyvärr kommer de eventuellt bli tvugna att stänga igen så det funkade inte med Vasasalen...
  • sotj

Vasasalen o vasaborgen på uppsala slott är samma sak väl?

Jag mailade dom o då såg tydligen museets framtid så ljus ut så dom skulle se om dom kan ha öppet fram till sommaren...

Salen är väl den runda några trappor upp?!!
    Borgen är väl själva museet?!!

• sotj

Hmmm, nu blev jag förvirrad...
    Jag har mailat henne o kollat en gång till...

HIhihihihi .... jag med. Snurrigt blir det juh...

• sotj

Det är tydligen två olika lokaler och det är VASABORGEN som de inte vet vad som händer mot sommaren...

VASASALEN håller öppet som vanligt

• Igia

Hej!

Jag har varit i den ena av Eklundshofs lokler. Den stora tror jag. Det är väldigt fint där med trädgården på baksidan. Är man många så finns det gått om utrymme. TIll dansen så blir det ett stort dansgolv med smårum runt omkring med soffor och fåtöljer som kan sitta i.
    De andra vet jag tyvätt inte så mkt om.

Kram

• Ullis070707

Vasasalen ligger på våning ett med ingång genom slotscaféet vid valvet. Det är samma kille som hyr ut Vasasalen som har caféet, så du kan gå dit och prata med honom och höra om du kan få gå in och kolla på salen. Den är superfin tycker jag!
    Vi var 62 personer och jag tror man kan vara upp till 80 st där.

//Ullis

sotj skrev 2008-01-09 12:00:10 följande:
    ULLIS 070707: Tack så mycket för tipset! Ska kolla upp dem oxå! Verkar vara lite ont om bilder på deras hemsida bara. Man ser inte riktigt hur det ser ut...Vilket våningsplan ligger lokalen på?
Svar på tråden Eklundshof- någon som varit där?