Mary81 - Nu tycker jag allt att du tog i lite val mkt. For det forsta sa tycker inte jag det verkar som om TS *kraver* att foraldrarna ska betala. Jag tycker att som foralder sa bor man lata sitt barn bestamma over sin egen dag... oavsett om man lagger 0 kronor eller hela summan av kardemumman. DET ar att vara VUXEN. Att vara VUXEN i sitt agerande ar att kunna lagga en summa for sitt barns stora dag och inte forvanta sig ett skvatt tillbaks! Sen kan man ju sjalvklart komma med ideer, forslag, inputs, hjalpa till, etc, men att tycka det ar sjalvklart att man ska vara med o bestamma for att man sponsrar ar lite halvgalet tycker jag.
Mary81 skrev 2007-12-05 03:06:28 följande:
Varför ska dina föräldrar betala för ert bröllop??Det var de dummaste jag hört, har man inte råd att gifta sig behöver man ju inte bjuda på fest efteråt och så vitt jag förståt så er det gratis att gifta sig både i stadshuset och i kyrkan?? OOhh om hon nu är med och betalar så är det väl självklart att hon är med och bestämmer?? Om jag var med och betalade för en fest skulle jag klart vilja att saker och ting var på mitt sätt...Om du en gång tackat jag till att hon är med och betalar bröllopet får du nog helt enkelt acceptera att det är en självklarhet att hon är med och bestämmer, möjligen kan ni ju diskutera och se om ni hittar lösningar på festbestyren som ni båda tycker om. Varför svara du dina föräldrar om det är så här det ska vara kunde vi lika gärna vara utan era pengar...det är ju direkt ouppfostarat om jg varit din mor hade jag gråtit floder över något sådant. Ledsen om jag är hård mot dig men jag antar att du är vuxen och borde således bete dig på ett sådant sätt.hoppas ni kommer fram till en lösning