• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Margaux1

Jag ska på bröllop!! Och fick skriftlig invitation trots att jag ser bruden minst 3-4 ggr i månaden...

När ajg var i SA var jag jättemörk! mörkbrunt hår... Men är ju eg blond och tycker inte jag passar i varma toner!

Jag har väldigt varierande stil och idag faller jag nog in i visa leg kategorin.. Baggy jeans, guldnitbälte och figurnära cremefärgad lammullströja o sneakers! Det är min arbetsoutfit idag, jag går bara i kostym på föredrag och utlänska mässor!

• Margaux1

Glömde den blå skinnjackan som pricken över i!

• Lapinette

Du låter som en schysst brud Margaux! Själv är jag jäkligt strikt och trist! Har nog alltid varit det, kanske något som hänger med från tävlingsdansen och mina första arbetsår på bank.

Ahhh...det är din väninnas bröllop. Vad skoj! Själv hoppas jag på att hitta min out-fit i Barcelona. Vet att jag tjatar om det här men gud vilken besvikelse om jag inte hittar någon klänning... då får jag rota i garderoben eller böna och be mamma om att sno ihop en på ett par veckor.

• Amelle

Ser att ni diskuterar ålder och stil. Ganska kul hur olika man uppfattas beroende på vad man har på sig. Har fått visa leg på Systemet ganska många gånger i vinter, alltid när jag är nerklädd och har en mössa nerdragen över huvudet. Har ett sådant jobb att jag 99 % av tiden inte behöver klä upp mig. Jag är också en riktig jeanstjej, men använder mer och mer klänning och kjol även på vintern. Då är det korta varianter, har en kort, mörk jeanskjol med skinnlinning från Stray Boys som jag gillar, och så mina t-shirtklänningar från Granit förstås. Men ibland är det ju himla kul att klä sig lite mer ladylike, och verkligen känna sig som en kvinna, hehe.

Margaux ? din outfit låter supersofistikerad! Tror du verkligen att läppstiftet inte funkar? Även kalla röda nyanser kan vara snyggt till koppartoner. Men du kanske har testat och inte gillar det.

• Stålhandske

Varför är BT så konstigt på kvällarna?

• Stålhandske

Hela kvällarna går det ju inte att skicka ett endaste inlägg!

Margaux, jag har också gett upp tanken på vintern. Har redan beställt en bra hög av kläder från H&M vårkatalog, så jag blir otroligt besviken om det skulle börja snöa och bli kallt nu!
    Din hårfärg låter läcker tycker jag! Men jag vet vad du menar med varma toner, de är svåra att matcha när man alltid haft kalla toner förr i kläder och smink.

Att det fanns så många jeanstjejer här var en överraskning! Jag har inte haft jeans på år och dar. Alltid klänning/finbyxor och skjorta och stövlar eller finskor. Antingen det eller totala motsatsen; Hoodie, mysbyxor, sneakers och hårknut.

Idag har jag varit i Göteborg hos nya jobbet och hälsat på mina nya kollegor. Nu fick jag också ett eget kontor, det ska bli skoj för det har jag aldrig riktigt haft!

Sen gick jag omkring bland inredningsaffärer och tog anteckningar över vad jag gillar. Ska skicka dit H imorgon då han ska till Gbg för att börja en kurs för att få ta jägarexamen. Nu ska han tydligen ha in ett vapenskåp i vår lilla lägenhet också! Fine, så länge jag får dubbelt så mycket closet-space.

Gemma, hur mår lilla gullefjun idag?

• förhoppningsis

God morgon
    trött på BT på kvällarna, jag kommer inte nes in efter kl 20 =(

Lite förvånad att det var så mycket jeans här, var helt övertygad om att ni alla var otroligt välmatchade från topp till tå och evigt perfekt fixade med hår och smink.

Jeans använder jag inte ofta, spec inte nu mera och innan jag började plugga o på somrar då det har varit kostymjobb. I skolan var det mest kjol eller svara byxor. När jag kommer hem däremot hoppar jag i mjukisbyxorna hoddien o snurrar upp håret i en knut i nacken. Väldigt fint.

Stålis
    Hur verkade nya jobbet då? Då kan vi sitta på varsit eget kontor och njuta av tystnaden.
    SÅ din man ska ta jägarexamen, J tog den för 5 år sedan och jag tror att jag lärde mig mer än han när jag förhörde honom, slog honom alltid på kunskapsfrågorna. Vapenskåpet är inte helt lättmöblerad, vi brukar ha vårt i klädkammaren om det finns.

Margaux
    din klädsel låter jätte cool, vill se en bild!
    Tycker ditt hår låter fint men är du inte nöjd så gå tillbaka och få det fixat. Så mycket som man betalar för det och då håret är en viktig del för att känna sig fin så är det bara att gnälla tills det blir rätt.

Gemma
    Låter som en riktig PR bebis!
    Ser på tv om snökaoset i kina och att folk inte kan åka hem över nyår osv. Här bara regnar det...
    Varför får inte din man vara ledig över nyåert?

Vad det gäller bröllopsinbjudan, skickar man inte alltid den via post? Har aldrig hört talas om något annat. Vet inte hur jag skulle ta det om jag fick en via mail eller sms faktiskt.

Igår på vägen hem från jobbet råkade jag köpa en handväska till, vädret var så tråkigt och jag kom från jobbet innan 19 vilket bara det var något att fira. Satt till 20 tiden i tisdags och kommer nog sitta till 19.30 idag också. Sen blir det mat och lite vin med mannens syskon och respektiven på nya Pontus.

Ha en bra dag!

• Amelle

Först på jobbet och njuter av min dubbla cappuccino. Vad vore morgonen utan den? Nu kan jag tom snart börja fundera på frukost.

Och jag är lika förvånad att det finns dem som INTE använder jeans jämt Roligt det där med klädvanor. Angående s.k finkläder så har jag en snygg kostym som jag använt 1 gång i mitt liv, ett par svarta, smala bomullsbyxor från Acne och så ett par svarta smala chinos i bomull. That's it! Resten är bara jeans - blå i alla nyanser, modeller och tvättar samt svarta. Klänningar har jag ju förstås en del. Skjortor tycker jag är jobbigt då jag suger på att stryka.

Men det handlar väl om att jag inte behöver ha "uniform" på jobbet och då blir det att jag sätter på mig det jag tycker är snyggast och bekvämast och mest "jag".

• Lapinette

Oj, det verkar nog snarare som vi är fler som INTE är jeanstjejer här inne än som är, eller ganska så lika. Jag hade knappt jeans när jag gick i skolan men har däremot börjat uppskatta dem mer på senare år och faktiskt så har jag börjat använda jeans till jobbet emellanåt, något som aldrig har hänt tidigare. Så idag sitter jag i jeans och en brun stickad tröja, SNÖ-smycken och så hade jag min 3/4 bruna skinnrock och högklackade bruna stövlar när jag kom hit imorse (på kontoret tofflar jag alltid omkring i birkenstock förstår inte folk som kan ha uteskor på sig inne hela dagarna...stackars fötter!). Annars är det ofta byxor, någon topp/skjorta och en kofta som gäller. Försöker undvika kostym så mycket det går numera men använder de (har nog en typ 10 st men använder 4 av dem regelbundet) dessa definitivt när jag ska ut till kund.

Diskuterade kläder till bröllopet (i mars i Paris) med väninna i Cannes igår. Hon påstod att på kvällen så är det ju partaj som gäller så då tänkte hon ha en partyklänning i svart och superhäftiga skor hon köpt i US. I sådana fall har jag redan min klänning fixad för kvällen. Har en superläcker svart klänning i chiffong (halterneck) som jag bara användt på nyår i Cannes och konsert i Monaco. En sjal till den så är kvällen fixad. På dagen är det cermoni hos borgmästaren och då ska man ju vara lite mer "korrekt" klädd. Där kommer problemet jag har ingen dräkt, alla kostymer jag köper så struntar jag i att köpa kjolen. Något förslag till outfit till den borgliga vigseln?

• Lapinette

Margaux - min make har tjatat på mig men jag glömmer ideligen att fråga dig. Han är så nyfiken på vad du har i din vinkyl ! Mest för att få lite tips om vad vi kan fylla upp vår med nu när vi inte har tillgång till vinmässan i Cagnes sur mer samt vingårdar att besöka utan måste mer eller mindre förlita oss på Systembolaget.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.