• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • förhoppningsis

Hej och god morgon

Gemma dina bilder syns i galleriet.
    Smart att låta Maxine vara med på skype, det hade jag aldrig kommit på!

Efter en snabb kontroll med andra väninnan som jobbar inom förlossningen så kan jag konstatera att inte heller hon hört något om lindning. Visserligen jobbar hon på en avdelning för mycket för tidgit födda och sjuka barn så de barnen ligger i varma kuvöser och är fulla med slangar men ändå.

Menar du att din mage är helt platt nu igen? Du måste ju vara som gjord för barnafödande! Då skulle jag nästan köpa en sån magvisar-hoodie bara för sakens skull. Trevligt med en puchpresent som du både behöver och kan använda i vardagen. Hur många juicyställ har du nu? Fick för mig att du skulle få något annat i puchpresent, men jag kanske har virrat till det hela lite.

Lapinette
    Bortsett från landningsproblemen tycker ajag att er skidresa lät som själva idebilden av hur en skidresa ska vara! Hur var skidåkningen då? HAde ni mycket riktig snö eller var det snökanoner? Spat lät härligt hörde det till anläggningen?

Nu ska jag iväg och hjälpa en kompis flyttpacka

• Gemma

Amelle, låter som om du har liknande form och storlek, fast jag är aningen mindre runt höfterna (eller ja, var). Hur lång är du? Jag är 172cm och har långa ben. Ta inte stl S i jacka om du inte vill känna dig som innehållet i en korv. Och de korta jackorna är lätt snyggast, med en stl M blir den inte så hysteriskt kort och jag brukar köra (Ebba von Sydow-varning här!) CC californias långa, mjuka trikålinnen under så att man slipper glipa. Sen är det bara att loungea loss! Vilken färg är du sugen på? Jag har en som är fantastiskt snygg, en djup bordeaux. Gillar även de djupt blågröna. Men nu blir det som sagt ett chokladbrunt i frotté - är så glad över att de äntligen gör ett frottéalternativ i något annat än kulglassfärger! Mannen suckar f.ö. redan över att han snart ska behöva köpa små små juicyställ utöver de stora till mig - notera att jag INTE nämnt något om märkesshoppning till lillan! Jag har dessutom pröjsat vartenda ett av de ljuvliga små danska plyschplaggen alldeles själv... Så nu blir vi två som "möter våren i Velour" (FATTA att jag fick nobben som redigerarvikarie på Femina - jag är ju som klippt och skuren för att sätta präktiga rubbar ju!

Dagens loungeoutfit: Blågrå juicybyxor, turkos-grårandig CC california extra longsleeve tröja, cremefärgad skräddarstickad cashmerekofta, stora lammskinnstofflor. Och, ahem, eeeeh... pösiga papperstrosor som bylsar sig över byxkanten där bak, snodda från BB (sitter inte tätt = bra).

Lillans outfit: Ljusgul heldräkt med bladmönster i japanstil från Katvig, cremefärgad, dunmjuk ribbad omlottkofta från Kids Case, cremefärgade sockar. Hon bråkade inte ett dugg när jag lirkade på henne alltihop. Och idag sjöng jag för henne, en lång stund. Då tittade hon intensivt på mig med jätteöppen blick medan munnen gjorde "o" och "a"-rörelser. Sen fontänbajsade hon på mig från skötbordet. Mannen är iväg och tränar och blir klippt på Toni & Guy (för en gångs skull ville jag inte klippa honom själv, sover hellre eller läser eller nåt.

Vi har också bestämt att han ska flytta in i sovrummet från vardagsrummet, där han sovit på soffan bredvid vaggan varje natt för att jag skulle komma ikapp med sömnen. Nu har vi ordnat en mysig sovplats åt tjejen i en hörna utanför sovrummet. Med andningslarm och hennes röstvolym lär vi inte missa när hon är riktigt hungrig, men jag slipper vakna av varenda litet gnäll, plus att vi äntligen äntligen får ett litet, litet gemensamt bebisfritt hörn i livet. Jag lär ändå fortsätta vakna en kvart innan varje amningstillfälle (det är helt sjukt men det slår aldrig fel!) och längta efter hennes skrik = att få träffa henne igen!

Kram, G

• Amelle

Hej i solen! I dag är det verkligen helt underbart väder och jag tänker inte jobba. Åkte till jobbet igår och satt rätt sent tills jag blev klar, viklet känns otroligt smart i dag. Skulle gått på spinning nu vid elva, men jag gick ju igår och solen lockar mer. Ja och sen ska jag städa och laga mat innan fästmannen kommer,

Hej Lapinette och välkommen hem! Ni verkar ha haft en helt underbar vecka, vekligen skidsemester deluxe. Barcelona är väl rätt snart va?

Gemma - kollade både på Mrs H och på nelly.com och de påpekar att brallorna är stora och hoodisarna små. Så det får nog bli samma size som du har. Är 179 lång så jag måste nog testa benlängden ändå. Bordeauxfärgen är supersnygg men verkar inte finnas överallt tyvärr. Får väl se om det blir en blå, känns lite roligare än svart. Kulglassfärger är inte riktigt jag, tyvärr, annars fanns det ju massa sådana att välja mellan.

• Lapinette

Härligt att läsa och "se" er igen! Har dock lite ångest över att jobba imorgon igen. Läste igår igenom all jobbmail och kände "trycket" igen. Prestera, prestera, prestera! Men jag vet att man tyvärr kommer rätt snabbt in i det igen *suck*.

Gemma - inga dunbolster i Italien . Dessutom sådana där avlånga och platta kuddar. Jag älskar kuddar som man sjunker in i med huvudet och fick självfallet ont i nacken av dessa. Hur jag än vek dem så blev det inte bra. Nåja, en litet minus men i övrigt hade vi ett stort rum med en avdelning med soffa, fåtöljer och tv.

förhoppning - det hade snöat 1,5 meter veckan innan vi kom så det fanns snö så det räckte för oss . Det blev tyvärr isigt i de där nedfarterna som alla skulle passera men så är det ju alltid. SPAt tillhörde vårt hotell så vi behövde bara betala några euro var för badrock och tofflor som vi sedan kunde utnyttja hela veckan. Tog hissen ned till -1 och klev rakt in till tropiska duschar, vilostolar, bastu etc. Vi skulle ha bokat massage men glömde det ideligen så det blev aldrig av. Annars var den betydligt billigare där och mer nödvändig (aj, aj i benen) än hemma.

Amelle - har nu två helger här hemma sen sticker först maken till Barcelona och sen kommer jag ned. Ganska så lagom att få lite andrum här hemma innan vi åker igen. Vill inte att det ska bli som i maj/juni i fjol då vi var bort 3 av 4 helger. Hann aldrig landa!

• Amelle

Förresten Lapinette, nu har vi bokat lägenhet i Cannes! Blir en vecka där innan vi åker inåt landet. Vi är mest sugna på strandliv och god mat sådär i början, och så hittade vi en schyst lägenhet och slog till.

• Lapinette

Amelle - vad härligt! En av våra vänner har precis flyttat tillbaka till Cannes efter en tid på de sju haven. Hoppas på att åka ned och hälsa på henne så fort hon skaffat sig något eget. Själv kunde jag inte låta bli igår och titta på lite alternativ inför sommaren. Vågar inte ta upp det med maken än som tycker vi ska ta det lilla lugna i ett par månader efter HK.

• Amelle

denna ska vi hyra: www.blocket.se/vi/13437377.htm

vad tror du som har järnkoll?

Hehe, kanske smart att ligga lite lågt med resplanerna än så länge. Längtar du efter sommarsemester i Sverige eller utomlands?

• Lapinette

Vi försökte oss på sommarsemester i Sverige i fjol men det floppade ju totalt pga vädret. Hade bokat in hotell utmed västkusten och skulle åka nedåt mot Skåne. Avbokade hotellen och drog till Grekland istället.

Nu var jag lite inne på att ta en vecka till Sardinien i typ juni, innan alla andra åker dit och sen ta drygt en vecka i augusti här hemma. Som sagt, har inte nämnt det för maken än men vi pratade lite löst om Sardinien nu på semestern i Canazei då vår chaufför sa att han brukar åka vattenskidor där (han åkte inte slalom!).

• Lapinette

Amella - lägenheten ligger verkligen centralt nere vid hamnen så det är bra om ni vill äta och vara nere i Cannes.

• förhoppningsis

Hej igen tjejer
    Solen strålar och jag har tillbringat ett par timmar med huvudet i olika flyttkartonger hos väninnan. På något sätt är det så mycket enklare att packa en studentlägenhet än vår. På 2.5 timme var allt nerpackat i kartonger och det enda som var kvar att göra var lite teknikprylar som måste monteras ner + lampor + 1 vägghylla. Något säger mig att vår flyttpackning inte är lika enkel och snabt avklarad. Kompisen var dock väldigt tacksam och lovade att återgälda mig om en månad när det är vår tur.
    Jag har redan tjuvstartat lite, champange och choklad rensing tex. åt upp sista bitarna i en kartong och drack en flaska champange med mannen i går kväll. Det är den trevliga delen av skåprensningen.

Mannen är på jobbet och jag är sugen på att ta en långpromenad men det blåser massor. Kanske blir ett träningspass istället, hittade precis en påse bullar i frysen som kan behöva städas ur.

Amelle
    Lägenheten ser ju ut att liga centralt och bra, perfekt för middagar på stan.

Lapinette
    oj 1.5 meter snö, då slapp ni snökanonerna. Vissa nedfarter blir alltid isiga och uppkörda, men så länge det finns andra delar av systemet att åka i så får man nog överleva att sista åket blir lite tråkigt. Dåremot är det riktigt surt när alla backar blir uppkörda och slaskiga, då är skidåkning verkligen inte kul.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.