• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • AyBee

Grattis på födelsedagen , Astriden. Hoppas du får nytta av din nya systemkamera.
    Fotar du mycket? Det gör jag. Köpte en ny systemkamera i mellandagarna. Är supernöjd!! Ska önska oss ett nytt objektiv i bröllopspresent tänkte vi. Vilken modell fick du? Jag har en Canon EOS40D.

• Astriden

haha, en sån jag fick AyBee!
    Är du nöjd med den?
    Jag älskar att fota & min lilla IXUS har gått varm de senaste året

• stenbruden

Hej tjejer!

MrsD - ja det känns underbart att kunna åka till paradiset på honeymoon Vi åker den 9 juni och är borta 2 veckor, Kuredu.. Vi ska bo i en Jacuzzi Beach Villa på stranden. Tänk en egen jacuzzi utomhus men under palmtak Jättefint! Vi är så glada och nöjda!

Stjärnis - Vi flyttar nästa helg längtar och räknar ner dagarna!!!!! Ska bli så skönt att få komma ur lägenheten!!

• AyBee
    Astriden skrev 2008-02-13 12:39:15 följande:
    haha, en sån jag fick AyBee!Är du nöjd med den?Jag älskar att fota & min lilla IXUS har gått varm de senaste året
    Jag är grymt nöjd. Jag behövde en bättre o "sanabbare" kamera när sonen blev äldre o snabbare. Är supernöjd!
  • malinlars

Amor & Barba: Mötet gick bra. Vi hade som sagt en hel del frågor & fick svar på alla.
    Det känns bra. Vi skall boka ett till möte för att smaka av menyn vi skall välja. Vi har inte valt än, men skall ta tag i det snart. .
    Jaaa... hon verkar mycket positiv & det känns bra. Vi har ganska mycket fria tyglar vad gäller dukning å annat. Hon verkar kunnig & har gjort detta förrut, vilket känns bra för oss. Hon kom med många förslag & lyssnade på våra idéer. Vi skall komma dit den 5/6 å vara med å duka, lämna dryck å annat som vi själva skall ha med. Snacks & ev frukt får man gärna ta med om man vill ha det.
    Hmmm... mycket sades. Amor: fråga om du undrar något!!

• mrsD

Majsis - han fyller 32.. e så svårt t killar tycker jag... o ge ngt de verkligen uppskattar, parfym o kläder känns lite uttjatat.. ´hm.. frågade va han önskade sig: ett hema bio paket.. ja tjena för jag e ju rik som ett troll.. not

Har pluggat hela dan o d känns jättebra! känner mig så duktigt så jag ska fortsätta nu=)

Har bestämt att om jag klarar någon av tentorna (man får ju inte ha för höga mål menar jag.. hehe) så ska jag belöna mig själv rikligt *s*

• mrsD

Stenbruden - låter ju supernice!
    sambon hittade en resa me fritidsresor förut me all inclusive o sådär, för 45 000.. vet inte om d e bra eller dåligt..

Jag vill dit NUU!!!

• Stjärnis

Astriden: Grattis på födelsedagen. Vilken fin present! Bra tips med tablettaskarna. Jag köpte några till de barn (bara syskonbarn) som skall vara med på vårt bröllop..

MrsD: Kan du inte köppa en upplevelse? Typ någon stand- up show eller likande, bara ett tips

31 Maj: Ja, det var en underbar känsla att posta korten. Kul när folk börjar lämna OSA också. Det pirrar lite i magen varje gång någon meddelar att de kommer..

stenburden: Då har ni mycket att stå i nu då!

MalinLars: Kul att mötet gick bra!

Majsis: Jobbigt med övertid men bra med extra tid.

Grund: Hur länge är H borta denna gång?

Amor: Hade ni en mysig kväll??

Aybee: Du har säkert nämnt det å då får du förlåta mig för att jag glömt det men hur gammal är din son?

Idag har jag bokat klipptid hos den frisör som skall göra bruduppsättning och make- up på mig. Vi skall träffas i mars. Längtar! Jag har även varit och hämtat min klänning, så nu hänger den i garderoben. Nu är det bara slöjan kvar att köpa sedan har jag allt i kläd- och smyckesväg till bröllopet.

• 31 maj 2008

Jag är lite rädd att jag kommer att bli besviken varje gång någon tackar nej, är helt inställd på att alla kommer att tacka ja! Hur har det varit för er, Astriden? Har ni fått några nej?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2