• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Astriden

haha, jag önskar att vi gjort mer innan
    litre stressigt med pest & vigselprogram, dekorationer & bordsplacering till 100 nu när man börjar bli pirrig.

Tips 1: bocka av så mycket ni kan även om det känns längt fram.

• carinokenneth

Ja det var skoj...hittade jättefina och inte så dyra...=P

stenbruden skrev 2008-02-11 13:46:41 följande:
    Va bra carin!! Kul att ni kom iväg och tittade på ringar!!
  • carinokenneth

Aha okej =P
    Då ska det inte bli så jättesvårt att hitta =)

Astriden skrev 2008-02-11 13:56:32 följande:
    De ligger båda i centrum Carin Soho ligger vid kopparmärra/kungsportsplatsen.Nu är det 54 dagar & några timmar kvar, Ggaaa
  • Astriden

säker påatt du gör det annars är det bara att slå en pling till någon av oss

• carinokenneth

Nä 100% ä jag inte men jag vet iaf vart platsen ligger =P
    får be ett nummer till nån av er när det närmar sig =)

Synd att "make over":n inte blev som du hoppats på...hoppas du hittar inspiration någon annanstans =)

Astriden skrev 2008-02-11 16:12:14 följande:
    säker påatt du gör det annars är det bara att slå en pling till någon av oss
  • AyBee

Hej tjejer

Har inte varit inne sen i onsdags så gissa om jag hade en massa att läsa igen. Har varit upptagen med att fylla år (verkar inte avra den enda här som fyller i feb , jag fyllde i torsdags) Har haft kalas i dagarna fyra (inte planerat men det blev så) så nu är jag helt slut!!!

Liveband - vi har en kompis som spelar i ett swingband på 4 personer och de ska spela under miglet o 1:a timmen på dansen efter middagen. Vi komemr betala 4000-5000 kr tror jag det var.

Mässan - var lite besviken att man itne fick se fler klänningar. Träffade däremot Jenny Bland (fotograf) och fick en lång pratstund med henne. Har ju avrit inne på hennes hemsida o var bara tvungen att kommentera hur mkt jag ÄLSKAR hennes foton. Det är bara det att jag har bett min tärnas man fota (han är dock dokumentärfotograf och jag vill så gärna att han ska förstå hur jag vill ha bilderna. Är ltie nervös för detta. Som tur är så är han även min gamla roomie sen engladstiden så vå känner varandra väldigt väl. I värska fall så fårt jag väl boka Jenny i 1 timme för porträtt bilderna.

Ring - blev helt kär i märket "Hand" som fanns på mässan och ska nog åka till Borås för att se lite närmre på deras kollektion. Hittade också perfekta morgongåvan till mig där så jag har hintat till min m2b

Fikan den 20/2 - Jag tror jag kan då. Ska bara dubbel kolla så inte m2b har nått möte den kvällen så att han kan hålla sig hemma med sonen.

OJOJOJOJ vad långt det här blev. Sorry girls!

• AyBee

Kom på en sak till....

I lördags, på väg hem från mässan så åkte jag o mina systrar ner till Hjuviks Båtklubb för att tjuvkika lite (jag har aldrig sett stället innan). När ajg tittade in i lokalen så kände jag bara "- NEJ NEJ NEJ ALDRIG I LIVET!!!!" FIck panik - det var ju inte alls som jag hade trott. Kändes ju hur sunkig som helst!! Mina systrar sa ingenting men när jag sa NEJ så pustade de båda ut o sa att de instämde helt o hållet......så nu står jag där utan lokal igen.

MEN när jag var på mässan så blev jag påmind av en dröm jag glömt bort.....i en "monter" fanns det en kvinna från Torskogs Slott. När jag o min m2 första gången planerade bröllop 2003 så hade vi det slottet på vår önskelista men med en stooooor gästlista så övergav vi drömmen ganska så snabbt. Nu blir vi ju inte så många, bara ca 45-50 personer så nu tror vi att det kan gå vägen. Har bokat in oss på en personlig visning den 9:e mars så håll tummarna för att det blir en bra offert o ett drömbröllop för vår del!!!

• Astriden

God morgon brudar,
    tisdag & genast lite lättare att kliva upp

Jag köpte nått jätte sött igår
    Rosa tablettaskar med texterna:
    "Kärleken är evig när vi är tillsammans"
    "Det börjar..verka kärlek banne mej"
    "Du ger mej bra vibrationer"
    Väldigt söta med bra tema tycker jag,
    köpte 12 st att ha på toaletterna & lite utspritt under kvällen.
    8:- på Lagerhouse

• Amor Eterno

GOd morgon tjejer!!

Aybee oj Slottet är ju så underbar vackert hoppas hoppas ni får ett pra pris :) Och att det kan gå vägen!

Astriden vad fint skrivit skall nog tjuvkika lite på det med :)

Idag har jag och m2b 1 års förlovningsdag, för exakt ett år sedan gick vi en kväll på gå gatan vid stranden i Brasilien på ett strand område som heter Buzios då han gick ner på knä och frågade mig om jag ville gista mig med honom .

Jag lipade och sa JAAAAAAAA, brasilianare som var där klappade och hurrade kom fram och gratulerade :)

Så ikväll skall jag köpa en stor vacker vit ros och laga lite pasta duka fint i vardagsrummet och äta god middag! Han skall få en inbjudan till stand up komedi på Ruby latino den 28 Februari så vi skall äta mat och se Johan Glans! Hoppas det blir lyckat!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2